Alle Hans Andersen - døde i Kbh området juni 1877 - juni 1878 har interesse

Startet af Elizabeth Høilund Buffet, 03 Jul 2013 - 17:21

Forrige emne - Næste emne

Elizabeth Høilund Buffet

Hej

Dette er en sidste krampetrækning for at finde Hans Andersen - og det er forfærdelig lidt jeg ved om ham

Hans datter Johanne Kirstine Hansen blev døbt i Frederiksberg Kirke den 17 Maj 1874 - opslag 329 # 236.  Hendes forældre er ikke gift - selvom præstem måtte rette lidt efter først at have skrevet Arbejdsmand Hans Andersen og hustru.

Den 25 Okt 1877 bliver Johanne tilmeldt fattigvæsenet på Frederiksberg. (hvorfor ?)

Moderen Kirsten Sørensdatter har jeg under fuld kontrol indtil hun dør - hun bruger navnet Fru Andersen - og påstår hun er enke. (men blev aldrig gift) I en af de senere FT skriver hun at hun var gift fra 1869 - 1878.  1869 passer med det år hvor hun må have mødt Hans Andersen - et sted i Holbo Herred - Frederiksborg Amt.

Men nu er jeg interesseret i at finde alle døde i Kbh der hedder Hans Andersen og er over 30 år - (Kirsten er født i 1841) som døde mellem midten af 1877 og 1878 - året hun påstår at være blevet enke. Og herfra vil jeg prøve om det er muligt at gå tilbage for at finde ud af om en af dem er den rigtige.

Men jeg ville sætte pris på lidt hjælp.

Mange hilsener fra

Elizabeth i Vermont

Anni Damkjær

Hej

Har du fundet Johanne Kirstine Hansens konfirmation? Der kunne jo evt. stå der, om hendes far er død.

Med venlig hilsen
Anni Damkjær

Elizabeth Høilund Buffet

Hej Anni

Din ide var god - men desværre er Kirsten Sørensdatter/Andersen på det tidspunkt hvor Johanne skulle blive konfirmeret blevet Baptist - og derfor blev datteren ikke konfirmeret

Så tilbage til at lede efter Hans Andersen

Hilsen - og tak for foreslaget

Elizabeth i Vermont