Niels Peter C. J. Rasmussen og hustru Johanne A. A. i Faaborg fra 1908 til ?

Startet af Susanne Østergaard Christensen, 28 Jun 2013 - 19:07

Forrige emne - Næste emne

Susanne Østergaard Christensen

Hej

Er der nogen, som kender maskinpudser Niels Peter Carl Johannes Rasmussen, født 26.9-1884 i Skårup og hans hustru Johanne Andrea Amalie Hansen, født 1.5.1887 i Skårup.

Børn:
1. Erik Charles Kristian Rasmussen   21. august 1904 i Kirkeby
2. Poul Rasmussen                             12. oktober 1905 i Skt. Jørgens Svendborg
3. Axel Rasmussen                            15. januar 1907 i Skt. Jørgens Svendborg
4. Edvin Gunvald Rasmussen              1. oktober 1908 i Faaborg
5. Oda Agnes Elenora Rasmussen     23. juni 1911 i Faaborg


De kommer til Faaborg i slutningen af 1907. De bor rundt om i byen i årene 1907-1917.
I 1918 og frem til 1930 bor de på Østerbrogade nr. 7. Men i 1934 er de flyttet til Priorensgade.

Niels Peter arbejder som maskinpudser ved Sydfyenske Jernbane. Ham og hustruen er ikke fundet døde i Faaborg indtil 1948.

Håber nogen evt. kender noget til familien.


Mvh.
Susanne
Med venlig hilsen

Susanne Østergaard Christensen

Leif Thor Olsen

Hej.

Har du kontaktet Fåborg og Omegns lokalhistoriske arkiv? Der kan være vejvisere, telefonbøger og andet materiale, hvor familien kan søges.

Mvh. Leif

Susanne Østergaard Christensen

Hej Leif

Undskyld for den lange svartid, fik uventet besøg i går aftes.


Ja jeg har haft kontakt til Faaborg Byhistoriske Arkiv. Det gav ikke noget.
Og var på Faaborg bibliotek i går, hvor de opbevarer alle de gamle aviser.
(Bor nemlig selv i Faaborg)

Fandt et notits om Niels Peters 50 års fødselsdag i 1934. Men fandt så heller ikke mere, hverken på ham eller konen.

Har også taget kontakt til Dansk Jernbane Museum.

Familien var indtil for 1 måned siden totalt ukendt for familien, da det drejer sig om min afdøde svigerfars far og bedsteforældre. Ingen anede, at de boede i samme by.

Så jeg håbede, at nogen kunne måske genkende børnenes navne.

mhv.
Susanne
Med venlig hilsen

Susanne Østergaard Christensen

Leif Thor Olsen

Hej nabo!

Folkeregistret? Har du tænkt på det? Du kunne spørge på et af børnene, de har nok levet i 1968, da vi alle blev registrerede. Det koster ca. 55 kr.

Mvh. Leif i Svendborg

Helle Vibeke Olesen

Er du bekendt med, om de kunne tilhøre Metodistkirken? Jeg har selv fåborgensiske metodister i min familie, og jeg mener at have hørt, at mange af kirkens medlemmer boede i Priorensgade og Holsten Carisiusgade.

Kirkebogen for Faaborg metodistmenighed findes på LAO, og begravelsesregistret går frem til 1955.

Med venlig hilsen
Helle Vibeke Olesen

Susanne Østergaard Christensen

Hej Leif.


Jeg har overvejet at gå på folkeregistret, og så håbe på, at min svigerfars far stadig levede i 1968.
Men ellers venter jeg (u)tålmodig  :) på at, AO når til Fyn ang. de ny indscannede kirkebøger.


Hej Helle.

Nej, havde faktisk ikke overvejet den kirke. Men det vil jeg da skynde mig at undersøge. De fik deres børn døbt og konfirmeret i den alm. folkekirke i Faaborg, men derfor kan de da godt have skiftet trosretning.



mvh.
Susanne 
Med venlig hilsen

Susanne Østergaard Christensen

Helle Vibeke Olesen

Har du set på siden www.aneguf.dk? - dér er der en oversigt over meddelelser vedr. afdøde i Statstidende, pertentligt ordnet efter afdødes fødselsdato.

Med venlig hilsen
Helle Vibeke Olesen

Susanne Østergaard Christensen

Hej Helle


Har lige tjekket Statstidende. Det gav intet resultat. Men det var forsøget værd  :)
Må nok en tur forbi folkeregistret, og se om jeg skulle være heldig der.

Fortsat god dag til dig.


mvh.
Susanne



Med venlig hilsen

Susanne Østergaard Christensen