Charles Emil Valdemar Petersen 26.10.1856 Garnisions kirke København

Startet af Susanne Ingemann Hansen, 22 Jun 2013 - 00:10

Forrige emne - Næste emne

Susanne Ingemann Hansen

Jeg er kørt fast. Jeg søger oplysninger om min oldefar Charles Emil Valdemar Petersen og hans sidste kone Jacobine Petræa f Hansen 1.9.1881 Ringsted Landsogn
Borgerlig vielse København 10.10.1919
Godkendt som adoptanter 13.6.1924 da bor de i Griffenfeldsgade 30 i København
Deres adoptivsøn f. 3.2.1924 på Rigshospitalet (jeg har navnet) døbt 20.7.1924 Hellig Kors Kirke København
FT 1925 Griffenfeldsgade 30 København sidst kendte adresse (har tjekket adressen ved FT 1930 da er de flyttet)
Jeg har foto af dem i juli 1935, hvor min far har været på cykeltur sammen med sin tante Pia Caroline f. Petersen 1.3.1890, hendes mand Viggo Alsted f 29.12.1884 og fætter Erik Alsted. (foto kunne være fra "sydhavsøerne" da der er et billede med udsigt til Størstrømsbroens buer).
Jeg har været alle KB igennem fra Lolland, Falster og Møn 1933-1958 uden held. (Søgt efter konfirmation og efter Charles død).
Har haft kontakt til Lollands Stadsarkiv, de kunne desværre ikke finde ham.
Håber der er nogle der kan hjælpe mig videre.
Venlig hilsen
Susanne IH


Jens-Christian Emborg

Folketællingen: 1930 i Holbæk amt, Merløse herred, Niløse sogn, opslag 73:

Matr.: 5q i Verup
Charles Emil Valdemar Petersen,  M  25-10-1886  København  G  Husfader  Forh. Mekanikker,  gift 1919, antal levende børn: 1, antal døde børn: 3   
Jacobine Petrea Pedersen,  K  01-09-1881  Ringsted  G  Husmoder
Børge Pedersen,  M  03-02-1924  København  Barn
Med venlig hilsen
Jens-Chr. Emborg

Susanne Ingemann Hansen

Hej Jens- Christian
Hvor er jeg bare imponeret. :)Tusind tak for hjælpen. Hvordan fandt du ham så hurtigt?
Jeg har nu tjekket KB for Niløse, men har ikke fundet ham død eller sønnen konfirmeret. Har du et tip til hvordan jeg finder evt. ny adresse?
Venlig hilsen og endnu engang tak.
Susanne IH

Jens-Christian Emborg

Hej Susanne

Jeg Googlede mig frem til dem, men kunne også have søgt direkte på Kildeportalen's Beta version, hvor heldet var, at FT-1930 for Niløse sogn var blevet indtastet.
Søgning i Kildeportalen kan sker på http://dis-danmark.dk.virker.nu/a_sub/kilder/FTfind.php?art=find

Jeg fandt heller ikke familien i Niløse kirkebog.

Jeg har også set i Ejendomsoplysninger på AO:
Region: Sjælland,  Retskreds: Sorø,  Ejerlav: Niløse by, Niløse.
Matr. nr. q5 i Verup, finder du på opslag 214, men det eneste jeg får ud af det er, at det ser ud til at matriklen q5 er udstykket i 1924 og at det første skøde der er lyst er sket den 31-05-1935 fra en F. B. Thobiasen til en Hans Christian Nobel.
F. B. Thobiasen er i FT-1930 en Tømrer og Snedker Frederik Badstue Thobiasen i Niløse, der sikkert har bygget huset i Verup og har lejet det ud til han sælger det i 1935.
Med venlig hilsen
Jens-Chr. Emborg

Susanne Ingemann Hansen

Hej )ens-Christian
Jeg har ellers også Googlet ham utallige gange, men ikke fundet det som du har klaret.
Har du nogen ide til hvordan jeg kommer videre. Der noget der tyder på at de er flyttet i forbindelse med salget af huset, som du har fundet ud af sker i 1935.
Tak for linket til kildeportalen.
Med venlig hilsen
Susanne

Mette R Francke

Hei

Kanskje du kan prøve borgerservice ?

Hvis sønnen født i 1924 . levde i 1968 har han fått ett cpr-nr.

Kanskje dette kan hjelpe deg med å finne noe om sønnen ( en eventuell dødsdag og sted )
Så er det å håpe at der er etterkommere etter sønnen og at du klarer ¨få kontakt med disse.

Mette
Mette R Francke

Susanne Ingemann Hansen

Tak for dette forslag. Har nu fået at vide at Sønnen Børge er død i 1977 i Høje Taastrup, men det bringer mig desværre ikke videre med min oldefars sidste bopæl og død. Er der andre gode forslag til min søgen?
Venlig hilsen Susanne

Mette R Francke

Hei

Vet du om Børge fikk barn ?

Jeg vet ikke hvordan det er med skifte etter Børge , kansjke der er navn på arvingene der som kan hjelpe deg videre.


Mette
Mette R Francke

Susanne Ingemann Hansen

Hej.
Jeg ved intet om Børge. Har ikke erfaring med at finde skifter. Det er nok noget jeg skal på kursus i.
Jeg var på Lokalarkivet for Dianalund i går og fik adressen til Matr. 5q, så nu har jeg besøgt stedet. Der var desværre ingen hjemme.
Venlig hilsen
Susanne

Jens-Christian Emborg

Hej Susanne

Jeg vil blot fortælle dig at du ikke behøver at gå på arkivet for at finde adressen på et matrikelnummer.

Gå ind på www.ois.dk
da du ikke kender adressen, trykker du på avanceret søgning og et nyt vindue kommer frem,
Under "ejendomssøgning via matrikelnummer" vælger du som kommune "Sorø" du skriver Verup i Ejerlav og 5q i Matrikelnr. og trykker søg,
herefter fremkommer oplysningerne på ejendom 5q i Verup som de er i dag.
Udover adressen, ser du også hvem der ejer ejendommen i dag og det ser ud til at være den samme Jesper der også står som køber af ejendommen i 1975, i det opslag jeg tidligere henviste dig til på AO med ejendomsoplysningerne fra de gamle tingbøger.

www.ois.dk kan du også se BBR-oplysninger på ejendommen, hvor der står at den er opført i år 1900, så den er ældre end jeg tidligere gættede på.
Med venlig hilsen
Jens-Chr. Emborg

Susanne Ingemann Hansen

Hej Jens-Christian
Tusind tak for denne oplysning. Den side må jeg lege lidt med. Det gør det hele lidt nemmer. Vi havde en god tur og fik set huset. Kunne så sammenligne med det hus jeg har foto af. Det er ikke det samme, så han er flyttet videre fra Verup. Spørgsmålet er så bare hvortil?
Venlig hilsen
Susanne