Christen Pedersens hustru samt børn Nørup sogn

Startet af Mai Louise Falsig, 22 Jun 2013 - 13:16

Forrige emne - Næste emne

Mai Louise Falsig

Jeg søger oplysninger om Christen Pedersens hustru samt børn.

Christen Pedersen, * 1709, Seidt, Uth Sogn, Bjerre Herred, Vejle Amt, døbt 26. maj i Uth kirke.
Død marts 1749 i Tÿrrild(Tørrild), Nørup Sogn, Tørrild Herred, Vejle Amt, begravet 3. april 1749 på Uth kirkegård.

Børn:

Inger Christensdatter, * 1737, Tørrild, Nørup Sogn, Tørrild Herred, Vejle Amt, døbt 31. maj 1737 i Nørup kirke. Trolovet med Claus Jensen 16. maj 1766, Nørup Sogn, Tørrild Herred, Vejle Amt. Viet 12. juni 1766 i Nørup Kirke. Ved FT i 1787 bor de i Hygum by, Kollerup Sogn, Tørrild Herred, Vejle Amt. – Hvornår døde hun?
Claus Jensen dør marts 1792, Kollerup Sogn, Tørrild Herred, Vejle Amt, begraves 5. marts 1792 på Nørup Kirkegård.
Jeg har data på deres børn.

Karen Christensdatter, * 1740, Nørup Sogn, Tørrild Herred, Vejle Amt, døbt 22. december 1740 i Nørup Kirke. – Her forsvinder sporet på hende. Har søgt i FT og Horsbøls lister 1679-1814 for Nørup uden resultat.

Mette Christensdatter, * 1743, Nørup Sogn, Tørrild Herred, Vejle Amt, døbt 19. maj 1743 i Nørup kirke, død maj 1750, Tørrild, Nørup Sogn, Tørrild Herred, Vejle Amt, begraves 31. maj 1750 på Nørup Kirkegård.

Peder Christensen, * 1747, Tørrild, Nørup Sogn, Tørrild Herred, Vejle Amt, døbt 23. april 1747 i Nørup kirke. – Hans data har jeg: Vielse, ægte fælle, hans og hendes død.

Mette Christensdatter, * 1749, Tørrild, Nørup Sogn, Tørrild Herred, Vejle Amt, døbt 12. marts 1749 i Nørup kirke. - Her forsvinder sporet på hende. Har søgt i FT og Horsbøls lister 1679-1814 for Nørup uden resultat.

MVH
Louise Falsig
Mai Louise Falsig
l.falsig@knus.dk

Henning Grøndahl Andersen


Hej Louise.

Christen Pedersen. - Er du sikker på forbindelsen til Uth? - prøv at sammenholde med Erik Brejls skifter i Tørrild herred nr. 205 og 295.

Inger Christensdatters død har jeg ikke fundet i Kollerup sogn.

Karen Christensdatter f. 1740, blev konfirmeret i Nørup sogn 18 år gammel, og der stopper mine spor.

Mette fra 1743 og bror Peder fra 1747 har du styr på.

Så er der Mette f. 1749. Jeg har ikke fundet yderligere oplysninger om hende.

I skiftet efter Christen Pedersen nævnes en datter Anne, f. ca. 1749.

Moderen til børnene blev gift med en ny Christen Pedersen med tilnavnet Brink. Jeg har overvejelser om, at han kunne være den samme som Christen Bregnhoved i Tørrild, der fik børn døbt i 1751 og 1753, og hvor jeg mener, at det ene ved konfirmationen benævnes som barn af Chr. Brink ??

Jeg mener Claus Jensen blev begravet på Kollerup kirkegård.

Venlig hilsen
Henning Grøndahl Andersen
7323 Give

Mai Louise Falsig

Hej Henning.

Mange tusind tak for hjælpen. Jeg tror, at du har fat i den rigtige Christen Pedersen.

MVH
Louise Falsig
Mai Louise Falsig
l.falsig@knus.dk