Enevold Nielsen og Anne Jepsdatter i Karup, Lysgård, Viborg.

Startet af Inge Lyngby, 12 Jun 2013 - 18:16

Forrige emne - Næste emne

Inge Lyngby

Hej derude,
jeg søger oplysninger om ovennævntes død.
Enevold Nielsen døbt 6. sep. 1696 i Karup Kirke AO opslag 7, gift med Anne Jepsdatter før 1733 hvor deres første barn Anne Enevoldsdatter døbes: KB Karup, Lysgård, Viborg 1695-1762
1733 AO 138.
næste barn Søren Enevoldsen 1738-1764
sidste barn  Niels Enevoldsen   8 jul 1742 død 1787-1801
Viborg, Lysgaard, Karup, Karup sogn, Karup Bye, 9, FT-1787, B4060
Navn:    Alder:    Civilstand:    Stilling i husstanden:    Erhverv:    Fødested:
Niels Eenvoldsen      44    Gift   Huusfader   Bonde og Gaard Beboer   
Maren Laursdatter      38    Gift   Huusmoder      
Eenvold Nielsen      14       Barn af første Egteskab      
Anna Nielsdatter      10       Barn af første Egteskab      
Søren Nielsen         7       Barn af første Egteskab      
Niels Nielsen         4       Barn af første Egteskab      
Ide Nielsdatter         3       Barn af første Egteskab      
Bodil Nielsdatter      1       Barn af første Egteskab

Måske har de haft ophold hos datteren Anne, som jeg har fundet her:
Viborg, Lysgaard, Thorning, Torning, Raunholdt, 96, FT-1787, B4064
Navn:    Alder:    Civilstand:    Stilling i husstanden:    Erhverv:    Fødested:
Christen Jensen         28    Gift   Hosbonde   Bonde og Gaardbeboer   
Ane Envoldsdatter      54    Gift   Madmoder      
Lars Nielsen         12       Hyrde Dreng      
Maren Kirst. Nielsdatter      13       Et Tægte Barn

Jeg formoder, de må være døde før FT 1787.
Er der nogen, der har mulighed for at hjælpe.
På forhånd tak.
Venlig hilsen
Inmge 8600


 
   

Jane Valkær

Hej
Du finder en Enevold Nielsen af Aarestrup/Orrestrup, 76 år, begravet 15. feb. 1761:
KB Viborg, Karup sogn 1695-1762 opslag 204

Kigget kb igennem fra 1742 og stødte kom én gang tidligere på en Enevold Nielsen, hvor han var fadder 18. juli 1750 - opslag 180

Mvh
Jane

Arne Feldborg

Enevold Nielsen og Ane Jepsdatter er viet i Karup 29 jun 1732.

Enten er der 2x Enevold Nielsen, eller også har han været gift før. Det kan være hans første kone der dør 19 jun 1732, Enevold Nielsens Hustru Anne Nielsdatter, 32 år gammel.

Enevold Nielsen ses som fadder fra 1723 og får selv børn døbt fra 1724. Hvis det er den samme, så ses han  først i Karup og senere i Aarestrup. Og de børn du nævner er også fra henholdsvius Karup (Anne) og Aarestrup (Søren).
mvh, a.f.
http://hammerum-herred.dk/
Ved evt. direkte henvendelse til mig: Brug venligst e-mail, ikke "Personlig besked", tak.

Inge Lyngby

Jeg har nu fundet Anne Jepsdatters begravelse 29 januar 1786 fra Thorning Kirke.
Ja, der er flere Enevold Nielsen omkring den tid i Karup og omegn, og desværre har jeg endnu ikke fundet ud af, hvordan de måske er i familie.
Jeg mangler nu Enevold Nielsen døbt 6 september i Karup Kirkes død, men hvor og hvornår.
Den vielse AF henviser til i Karup 29 jun 1732 skal lige veriifceres, men det er den Enevolds død jeg stadig mangler.
Jeg leder videre.
Til Jane: Den Enevold Nielsens begravelse du har fundet, har jeg også. Han var gift første gang med Maren Bertelsdatter og anden gang med Anne Nielsdatter og det er det slægtskab mellem de 2 Enevolder jeg endnu ikke har styr på, men jeg tror, de er fætre, da den ene er født ca 1785 i Jegelund, Haderup, Ringkøbing og den anden, som er min direkte ane er født ca 6. september 1696 i Bøgelund,
Karup, Lysgård, Viborg. Begge kalder deres 2 første børn Anne og Niels.
Venlig hilsen
Inge 8600