Ændring af projektnavn m.m.

Startet af Jørn Holm-Pedersen, 01 Aug 2013 - 16:13

Forrige emne - Næste emne

Jørn Holm-Pedersen

Da jeg for et par år siden begyndte at arbejde med Family Tree Builder oprettede jeg - af uvidenhed - to projekter, et på min fars side og et på min mors side, med hver sit navn. Nu ønsker jeg at lægge disse to projekter sammen og samtidig ændre projektnavnet.
Jeg er opmærksom på, at jeg fra det ene projekt kan oprette en GEDCOM-fil og importere den i det andet.
Hvordan ændrer jeg navn? og vil medlemmers nuværende adgang til hjemmesiden fortsat være intakt?

/gamleholm ???

Claus Nissen

Hvis det er My Heritage Family Tree Builder du bruger har du følgende muligheder

Løsning 1

Gå i Fil menuen og vælg Gem Projekt som

Så får du mulighed for at oprette/gemme projektet med et nyt navn.

Så kan du importere det andet projekt via import GEDCOM

Løsning 2

Gå i Fil menuen og vælg Organiser projekter

Så får du en oversigt over dine projekter og en mulighed for at omdøbe disse.

NB: jeg har lige opdateret til version 7.0 , så beskrivelsen passer til denne, men det er sikkert
også muligt i de øvrige versioner.

Jørn Holm-Pedersen

Mange tak Claus.

Jeg vil følge en af de fremgangsmåder, du beskriver, men inden jeg gør det vil jeg lige spørge om du også er vidende om de familiemedlemmer, der nu har adgang, også vil have det efter en fletning og ændring af projektnavnet?

Er det familiemedlemmernes ellers andres mailadresser i systemet, der giver adgang?

/Jørn

Claus Nissen

Hej Jørgen

Det jeg beskriver er når man har My Heritage Family Tree Builder installeret på sin PC lokalt.

Jeg forstår på dit svar at du sandsynligvis redigerer direkte i web versionen på nettet.

Denne har jeg desværre ikke kendskab til, og kan derfor ikke råde dig. 

H F Stokholm

Hej Jens
Hvis de er på den samme hjemmeside skulle det ikke havde nogen indflydelse, medlemmerne behøver jo ikke at være på dit slægtstræ.

Men den kan faktisk være en fordel at havde de 2 grene adskilt, og så havde et fælles træ hvor man kun har direkte aner.

Mvh
Hanna

H F Stokholm


Jørn Holm-Pedersen

Mange tak for svar fra alle. Jeg opdaterer i web-versionen, og har fået lagt de to projekter sammen.
/gamleholm