Vivikke Elizabeth Marcussen Dahl

Startet af John Olaisen, 12 Jun 2013 - 11:08

Forrige emne - Næste emne

John Olaisen

Jeg søker fortsatt etter Vivikke Elizabeth Marcussen, født den 23.april 1830 i København. Hun kom til Norge og giftet seg med Hermann Richard Klæboe Dahl i Varanger i 1856. Hermann's forretninger gikk overende i 1877 og Vivikke reiste fra familien, mest sannsynlig reiste hun tilbake til Danmark.
En kilde hevder at hun døde i 1903 på Jylland, men intet er dokumentert om dette. Men her slutter alle spor.

Egon Sørensen

#1
Hej John!


Det er en fordel at linke til tidligere indlæg om samme dame.


http://www.slaegtogdata.dk/forum/index.php?topic=37673.0;wap2



Mvh.

Egon Sørensen

John Olaisen

Hei Egon,Jeg husker godt tidligere kommunikasjonen med deg om Vivikke. Jeg skal nå treffe etterkommere av hennes mann, Hermann Richard Klæboe Dahl og ville gjøre ett nytt forsøk på å finne ut hva som skjedde med henne etter at hun forlot Norge. Som jeg nevnte er det en kilde som mener at hun slo seg ned på Jylland og døde der i 1903, men jeg har ikke kunnet finne noen dokumentasjon for dette. Hun ble neppe offisielt/formelt skilt fra Hermann, i allefall finner jeg ikke noe i de norske kildene om det. Om du har noen tips for hvor jeg kan søke og kanskje finne noe mer om henne, hører jeg gjerne fra deg.