At skrive slægtshistorie af Kathrine Tobiasen

Startet af Jette Olsen, 06 Jun 2013 - 16:41

Forrige emne - Næste emne

Jette Olsen

Hej Kathrine og alle i forum

Jeg har i dag modtaget bogen "At skrive slægtshistorie" af Kathrine Tobiasen, hold da op for en flot bog, men mange gode ideer.

Jeg har indtil nu kun kigget den igennem, den vil blive nærlæst senere, og jeg er sikker på at bogen kan jeg bruge som inspiration, når jeg skal i gang med at skrive slægtens historie.

Tusind tak til dig Kathrine for en flot værk.
Venlig hilsen
Jette Olsen

Ole Dreier

Hej Jette og ... Kathrine
Jeg kan kun være enig, det er dejligt befriende at der lægges vægt på "historien" og ikke "rapporten" Selv om begge har sin beretigelse, så har jeg gang på gang oplevet at familie og venner går ind i gemmerne og henter gamle slægtsbøger frem som er en lang oplistning af aner. Disse bøger bliver selvfølgelig gemt og værnet om - men de bliver ikke læst. Det er kun mig og andre nørder der går igang med disse slægtsbøger - rapporter.
Der er en grund til at tv programmerne der kører for tiden om slægtsforskning fænger - det er gode historier - også selv om vi nørder kan se huller og lidt tynde slægtsled i dem.

tilbage til start - god bog Kathrine!

mvh
Ole

Aase Fihl

Jeg tilslutter mig med stor ros til Kathrine for den flotte bog.
Det giver stof til eftertanke, inden jeg selv går igang med slægtsbogen. Hvordan skal jeg få slægtshistorien fortalt og præsenteret med så mange oplysninger som muligt uden at lave det som dræbende opremsninger og gentagelser. (det sørger slægtsprogrammet jo for)
mvh Aase

Kit juul Truelsen

Hej

Hvor har i fået/set bogen henne. Den lyder ret spændende.

Mvh Kit

Ole Holst Petersen

Hej Kit.

Tast på Foreningen på den grønne eller brune bjælke oppe på siden, og gå ind i butik, medlemmer. Her kan du se bogen.

Venlig hilsen
Ole
Alrø.
Venlig hilsen
Ole Holst Petersen
Alrø
8300 Odder

Kit juul Truelsen

Så er den bestilt, glæder mig til at læse den.