Caroline Vilhelmine Gustine Thribolth fra Randers.

Startet af Marianne Bøhmer Jensen, 05 Jun 2013 - 17:38

Forrige emne - Næste emne

Marianne Bøhmer Jensen

Jeg vil meget gerne have nogle oplysninger om denne dame

Jeg ved, at hun får 2 børn i Sødring sogn,Gjerlev herred, Randers amt.

Den første i 1864. ops. 38, Ane Dorthea Olesen. Udlagt barnefader, August Olesen.

Den næste fødes 1865, samme sogn ,ops. 40, Kirstine Gustine Olesen. Samme udlagte barnefader.
Hvis der nogen, der kan finde noget om denne mands familie, ville jeg blive glad, jeg er helt blank!

Den 3 gang Vilhelmine får et barn, er i Vindblæs sogn 1869, ops 50. Caroline Anne Marie Nielsen, denne gang med Søren Nielsen som udlagt barnefader.

I en FT fra 1870 i Vindblæs sogn, ops. 16 er familien her på nær Kirstine Gustine . Jeg ved ikke, hvor hun kan være, måske hos August Olesen!!
Der står her, at Vilhelmine kommer fra Hanover.

Moderen har været meget omkring.

Første tilgangsliste jeg kan finde er fra Sødring 1863, ops. 100 nr, 29.Der står, at hun kom fra Laurberg, men jeg kan ikke finde hende der. Lidt hjælp her ville gøre godt ,så jeg kunne finde ud af, hvornår hun kom til Randers amt!

Afgangslisten fra Sødring kan jeg ikke finde, det skulle være efter 16/7 1865.

Der kommer et hul her indtil afgangslisten fra Vindblæs 1868, ops. 145, nr33.

Tilgangslisten til Kastbjerg, Gjerlev, 1868, ops 155. nr 33. Under håndtering står der Chr. Fabers pige. Hvad betyder det?

Afgangslisten fra Kastbjerg ops. 1869, ops. 176, nr 3. Igen Fabers pige!

Tilgangslisten til Vindblæs 1869, ops. 134. nr 20, fra Amaliegården i Kastbjerg.

Hendes datter Kirstine Gustine bliver konfirmeret i Vindblæs 1879,  ops. 112, nr 4.

Hvis der er nogen, der har mod på at fylde hullerne ud, ville det hjælpe mig meget.
Blev Vilhelmine boende i Vindblæs, Hvornår døde hun, noget om hendes forældre!
Den udlagte barnefader, August Olesen mangler jeg som sagt også oplysninger på.

Håber, at der er noger, der kan hjælpe.

Hilsen
Marianne.

Gitte Johansen

Randers, Støvring, Randers Købstad, Kvarter/Rode 17, Østergade, Matr. 162 forhuset kælderen, 888 F1, FT-1880, d2583
Navn:   Alder:   Civilstand:   Stilling i husstanden:   Erhverv:   Fødested:
Anders Henriksen   34   Gift   rebslager husfader      Bogense Odense Amt
Jensine Dorthea Henriksen født Knoth   26   Gift   husmoder      Skive Viborg Amt
Sofus Nicolaj Henriksen   4   Ugift   deres søn      Viborg Viborg Amt
Charles Christian Marius Henriksen   3   Ugift   deres søn      Randers Randers Amt
Ludvig Jacob Johan Henriksen   1   Ugift   deres søn      Randers Randers Amt
Vilhelmine Trebold   45   Ugift   arbejdskone      Hemeriegende Tyskland
Ane Marie Nielsen   10   Ugift   hendes datter      Vindblæs Sogn Randers Amt



Har du denne?
Venlig hilsen
Gitte Johansen 8520 Lystrup

gittejohansen(snabel a)rocketmail.com

Gitte Johansen

Randers, Støvring, Randers Købstad, Kvarter/Rode 83, Adelgade, Matr. 697 forhus kvisten, 23 F3, FT-1880, d2583
Navn:   Alder:   Civilstand:   Stilling i husstanden:   Erhverv:   Fødested:
Svend Pedersen Berg   34   Gift   husfader vejarbeider      Sverige
Caroline Frederikke Carlotte Pedersen Berg født Tribolt   42   Gift   husmoderen      Tyskland
Ane Frederikke Pedersen Berg   11   Ugift   deres datter      Randers Randers Amt

Kunne være en søster.
Venlig hilsen
Gitte Johansen 8520 Lystrup

gittejohansen(snabel a)rocketmail.com

Marianne Bøhmer Jensen

Hej Gitte.
Tak for dine indlæg.
Det lyder jo meget spændende, hvis Vilhelmine skulle have en søster i samme amt, det kunne se sådan ud.
Det ser ud til, at hun er flyttet videre i 1880, som du har fundet ud af.
Er der noget nyt om den udlagte barnefader August Olesen fra Sødring!
hilsen
Marianne.

Marianne Bøhmer Jensen

Hej igen.

Jeg brugte de oplysninger jeg fik af Gitte Johansen. På family Search fandt jeg ud af, at hun havde fået et barn i Visborg sogn, Ålborg 1860 ,ops. 79, samt et i Udbyneder, Randers 1863, ops. 76.

I tilgangslisten i Randers kom de i 1861. ops. 149, nr 3 og 4. Jeg synes, at der står noget om 5 børn på Overgård, men jeg er ikke sikker.

Jeg kan ikke finde afgangs-og tilgangslisterne fra Ålborg. Er der nogen, der kan hjælpe her!

I en DDD fra 1860 under Vilhelmine Trebøll fandt jeg de to søstre. De kommer fra Churhesen. En tjenestekarl Fritz Volff kom ligeledes derfra.Mølleejerparret er ligeledes fra Tyskland.

Jeg mangler stadig at kunne komme videre med den udlsgte barnefader i Sødring, August Olesen.
Er der nogen, der har et tip!

Hilsen
Marianne