Lokalhistorie i Sverige?

Startet af Natazja Carlsson, 25 Maj 2013 - 15:11

Forrige emne - Næste emne

Natazja Carlsson

Hejsa!

Min fars familie kommer fra Sverige og meget af familien kommer fra Tingsås eller Urshult, også kunne det være meget sjovt hvis der var nogle lokalhistorier evt. på nettet.

Det kunne være sjovt hvis vi havde ejet meget af Tingsås eller Urshult eller bare vi var bøndere og muligvis billeder..

Er der nogle der ved om der er nogle hjemmesider om lokalhistorier fra Sverige? Eller om man skal tage til Tinngsås på et arkiv og lede efter aviser?

På forhånd tak!

Hilsen Natazja Carlsson

Eva Morfiadakis

http://www.tingsashembygdsforening.se/


Tingsås och Urshult ligger i Kronobergs län. Det var härfån som väldigt många människor utvandrade pga att de inte kunde försörja sig. Jag vet inte om du sett filmen Utvandrarna baserad på Wilhelm Mobergs roman. Handlingen utspelar sig på 1800.talet.

Den ger en bra bild av det småländska landskapet. Karl Oskar och han far gräver upp sten för att få lite mer åkermark att odla på.

Jag tror inte att de som hade det bra utvandrade. Jag skulle nog vilja säga att Sverige var något av ett u-land lite in på 1900-talet - kanske inte helt sant.


Länken går till Tingsås hembygdsförening.

Eva M
Eva M

Natazja Carlsson

Citat fra: Eva Morfiadakis Dato 25 Maj 2013 - 16:36
http://www.tingsashembygdsforening.se/


Tingsås och Urshult ligger i Kronobergs län. Det var härfån som väldigt många människor utvandrade pga att de inte kunde försörja sig. Jag vet inte om du sett filmen Utvandrarna baserad på Wilhelm Mobergs roman. Handlingen utspelar sig på 1800.talet.

Den ger en bra bild av det småländska landskapet. Karl Oskar och han far gräver upp sten för att få lite mer åkermark att odla på.

Jag tror inte att de som hade det bra utvandrade. Jag skulle nog vilja säga att Sverige var något av ett u-land lite in på 1900-talet - kanske inte helt sant.


Länken går till Tingsås hembygdsförening.

Eva M

Det vidste jeg ikke og nej jeg har ikke set filmen, men den vil jeg da tjekke ud! :D
- Du skal have mange tak for oplysninger og linket :-)

Natazja Carlsson