LAView -problem

Startet af Erik Gregersen, 08 Jan 2011 - 08:44

Forrige emne - Næste emne

Erik Gregersen

Min nyeste computer har Windows 7, 64 bit.

Men under installering af LAView gik det galt og et meget frustrerende problem opstod. Når jeg vil loade en kirkebog i arkivalieronline kommer i stedet en "ViewImage-Notesblok" på skærmen, og den kan jeg ikke få bugt med.

Jeg vil ville være meget taknemlig hvis en eller anden har en ide til afhjælpning af dette problem, så jeg atter kan forske løs på nettet.

På forhånd mange tak,
Erik Gregersen


[vedhæfting slettet af admin]

Jens Aaberg

Hej Erik.

Har du set på vejledningen på AO.
Jeg har selv fået en 64bit maskine. Jeg har både 32- og 64bit java installeret. Desuden skal du have ActiveX.
I det gamle DIS-forum var der en liste over faddere, der vil hjælpe med problemer. Prøv at se, om der er en, der kan hjælpe med AO, hvis du stadig ikke kan komme på.
Mvh.
Jens Aaberg.

Erik Gregersen

Hej Jens,

Tak for dit pædagogiske "spark". Det sved, men virkede.

Jeg mindes ikke nogensinde at have installeret AO-programmet fra Utilis.dk på nogen af mine tidligere maskiner, men det har vistnok bare virket med den rette JAVA og ikke meget andet?  ???

Nu har jeg så prøvet at gå den vej og det virker. Blot forekommer det lidt besværligt at skulle skrive bruger-id og password hver gang jeg nu skal åbne i AO Hent. Men det er der sikkert også en løsning til?

Tak for rådet,
Erik