Kaj Ludvig Kryger Jensen

Startet af Ely Skov, 03 Jun 2013 - 13:59

Forrige emne - Næste emne

Ely Skov

Hej
Kan nogen hjælpe mig med dette.? Jeg leder efter Kaj Ludvig Kryger Jensen både fødsel og død.
Han er født d 19-11-1909  i København . Det ved jeg fra folketælling 1930 Kbh-sokkelund Bodilgade opslag 81. da bor han hos forældrene Bodilgade 4, 3 sal.
Han bliver borgerligt viet til Edith Eleonora Jensen d 10-12 1932  i København  da bor han  Bodilsgade 4, 3 sal og hun  Dybekær 13 i Husum
De får en søn Bent Kaj Kryger Jensen  født d 18 -3-1933 på Rigshospitalet  Kbh sokkelund  1933 opslag 27
Da bor de Dybekær 13 i Husum
Bent bliver døbt d 15-10-1933 i Gethsemane sogn  Kbh Sokkelund  1929-1945 opslag 48 da bor de Skydebanegade 12 a st.
Venlig hilsen Ely

K. Thidemann

#1
Umiddelbart kan jeg ikke hjælpe dig, men her er Kaj Ludvig med hans forældre.

Johan Alfred Jensen født 1.3.1891

Måske er der andre der kan læse den gade forældrene bor i år 1909.

http://www.politietsregisterblade.dk/index.php?option=com_sfup&controller=politregisterblade&task=viewRegisterblad&id=2397042&searchname=polit_simple

Måske står der Tjørnegade - så skulle det være Helligkors kirke.
mvh K.Thidemann 9000

Bjarne Nielsen

Hej

Tjørnegade skulle være god nok.

Adresse nr. 2 læser jeg som Bangertsgade 6, Nørrebro

Adresse nr. 3 læser jeg som Norgesgade 5, Sundby, Amager

MVH
Bjarne Nielsen

Ely Skov

Hej
Rigtig mange tak begge 2  :)

Bjarne Nielsen

Hej Ely

Jeg vil så gerne hjælpe dig med Kai Ludvig, men han ser desværre ud til at gemme sig godt. Jeg har set på FT 1930 Bodilsgade, og hvis du ser længst til højre, står der, at forældrene bliver gift i 1914.

D.V.s. at Kai Ludvig og hans bror Børge Herman er født udenfor ægteskab. Parret får yderligere 3 børn.

Jeg har søgt i Rigshospitalet og Fødselsstiftelsen og sogne på Nørrebro uden resultat. Der er noget mystik. Forældrene var jo også meget unge, 18 og 20 år.

Har du eventuelt en lille oplysninger som kunne hjælpe os på vej ?
MVH
Bjarne Nielsen

Stina Kirkegaard Hansen

Jeg har tjekket Politikens e-arkiv.
Kaj dør ved et ulykkestilfælde d. 3. juli 1946 i flg. hans dødsannonce.
Venlig hilsen
Stina

Stina Kirkegaard Hansen

Logen 5. december indrykker en annonce et par dage efter. Her står der, at han begraves fra vestre Kirkegårds Søndre Kapel d. 7. juli 1946.
Venlig hilsen
Stina

Stina Kirkegaard Hansen

Matros Bent Kai Kryger Jensen står under Døde i København i Politiken d. 22/4 1966.
Venlig hilsen
Stina

Ely Skov

Hej Bjarne
I har på rigtig kort tid fundet ud af mere end jeg har kunnet , og desværre har jeg kun fundet folketællingen 1930.
Min mor var gift med Kaj søn Bent  fra ca 1960 til han selv dør i 66. Min mor mener at vide at Kaj Ludvig kørte galt på sin knallert men er ikke sikker og ved heller ikke hvornår. Hans kone blev gift igen og emigrerede til Australien og hun mener det var omkring 1954 det er desværre alt jeg ved. 

Tak Stina fordi du fandt ud af hvornår han er død og det er jo helt rigtigt så at han er død ved et ulykkes tilfælde. Ja Bent døde ved en ulykke i Helsingborg
Hilsen Ely

Gitte Johansen

#9
Han er født i

Skt. Matthæus, 1905-1909, opslag 300.

Han dør i

Kristkirke 1945-1962, opslag 13.

Enghave, 1923-1948, opslag 139.
Venlig hilsen
Gitte Johansen 8520 Lystrup

gittejohansen(snabel a)rocketmail.com

Gitte Johansen

Læg mærke til, at der står Johan ikke er barnefader.
Venlig hilsen
Gitte Johansen 8520 Lystrup

gittejohansen(snabel a)rocketmail.com


Gitte Johansen

Deres vielse


Elias, 1908-1918, opslag 163, øverst.
Venlig hilsen
Gitte Johansen 8520 Lystrup

gittejohansen(snabel a)rocketmail.com

Bjarne Nielsen

Hej Ely

Så fik du vist opklaret mange ting takket være nogle dygtige piger ( Stina og Gitte). Men der var jo det mystiske, at Kai Ludvig og Børge Herman er født af foreløbig ukendt far. Men det er jo en ganske anden sag.

De bedste hilsner
Bjarne Nielsen

Gitte Johansen

Samme far har Børge Herman.

AJ- 1910, opslag 789, 1601-2400 (2394)
Venlig hilsen
Gitte Johansen 8520 Lystrup

gittejohansen(snabel a)rocketmail.com

Ely Skov

Hej Bjarne Stina og Gitte
Rigtig mange tak for alt jeres hjælp, nu har jeg rigtig meget at gå videre med.
tusind tak :)
Hilsen Ely