Kom Poul Ingvorsen fra England?

Startet af Ulla Bengtson, 02 Jun 2013 - 00:10

Forrige emne - Næste emne

Ulla Bengtson

Kære alle,

Håber nogen kan hjælpe mig. Jeg forsøger at hjælpe min veninde med at finde ud af mere om hendes morfar Poul Ingvorsen.

Jeg er stødt på en tekst, der ser ud som om Poul Ingvorsen kommer fra England.

Er det mig der læser forkert? eller kan det være rigtigt? Hvis han kom fra England - hvordan komme jeg så videre for at finde mere omkring ham?

Han er far til Jette Ingvorsen født 13. feb. 1943 (1942-1944 - Helligkors - side 51).

Tusinde tak for hjælpen.

Hilsen Ulla Bengtson


Jesper Skov

Det er korrekt med England.

Hans far er vist nok fabrikant Kristen Kristensen Ingvorsen, som efterlader en hel del arkivalier

http://www.danpa.dk/record.php?id=363870&free_search_values=&place_search=&region_search=&subject_search=&material_search=&freetekst=%20%22Church%22&subject=&place=&materialtype=&institution_id=&year_from=Fra&year_to=Til&50&start=25

Især

"98   u.å.            A  Trykt ahnetavle for Poul, Karen, Niels,
Dennis, Kirsten. Med enkelte
håndskrevne tilføjelser"

lyder interessant.



Med venlig hilsen

Jesper Skov

Ulla Bengtson

Hej Jesper.

Tusinde Tak :-)

Hilsen
Ulla

Eva Morfiadakis

Poul Ingvorsens födelse är inte registerad ännu på freebmd.org.uk, men jag fann dessa. Det finns ett par barn födda på 50-talet med en annan mor.

Births Sep 1914 Ingvorsen  Male  Hinding  Hitchin     

Births Jun 1916  Ingvorsen  Karen  Hinding  Hitchin     

Births Dec 1920   Ingvorsen  Niels D  Hinding  Hitchin   

Births Mar 1923    Ingvorsen  Kirsten  Hinding  Hitchin

Modern heter Hinding i efternamn, och födslarna är registerade i Hitchin i Hertfordshire.
Jag misstänker att det första barnet kan ha dött eftersom det inte har något namn.

Eva M
Eva M

Ulla Bengtson

Hej Eva,

Lyder rigtig spændende.

Tusinde tak for din store hjælp.

Hilsen
Ulla

Inger Toudal

#5

Ifølge datterens fødselsoptegnelse fra 1943 er han født i England 15 Juni 1914.

De navne på Pouls søskende, som Eva har fundet, passer perfekt med Jespers fund på Danpa:

Læg: Stamtavlens begyndelse                          1
717  u.å.            A  Ahnetavle for Poul, Karen, Niels Dennis
og Kirsten. Trykt, med enkelte håndskrevne noter


Datterens dåb findes også i Ordrup 1938-1944, opslag 270.

Forældrenes vielse, der bekræfter faderens fødselsdato, findes på AO:

Borgerlige vielser, Amt København, Kommune Gentofte, Ægteskabsbog duplikat 1937 3. marts - 1938 7. maj, opslag 262.

Venlig hilsen
Inger Toudal
Venlig hilsen
Inger Toudal

Eva Morfiadakis


Då är det säkert Poul som är anmäld någon gång under Juli-Aug.-Sep. 1914=Sep 1914 men konstigt att det bara står male. När man registerar barnet talar man om namnet. Kanske har det varit så otydligt skrivet att registratorn nu bara registrerat male.

Eva M

Eva M

Ulla Bengtson

Kære alle,

Hvor er det dejligt, i har fundet ud af så meget for mig. Det bliver rigtigt spændende at finde ud af mere sammen med min veninde.

Mange mange tak for jeres hjælp og god søndag.

Hilsen
Ulla