Friedrich Christian Heitmann

Startet af Kurt Arne Empacher, 29 Maj 2013 - 10:23

Forrige emne - Næste emne

Kurt Arne Empacher

Friedrich Christian Heitmann født ca 1725 men hvor, flyttede til St.Croix i 1749 giftede sig med Gertrude Zimmerman i 1752, hvor er hun født

Mvh Kurt Arne Empacher
Hilsen
Kurt A Empacher


Kurt Arne Empacher

#2
Hej Hanne
Mange tak for den fine side ,nu vil jeg gå den igennem og se om deres fødested og dato står der

Mvh Kurt

Ked af det men hans fødsel og sted er ikke med desværre
Hilsen
Kurt A Empacher

Hanne Fachmann

Det mener jeg det gør og man kan også se i hvilken kirkebog det er indført.

God fornøjelse, i øvrigt står der også meget om efterkommer i slægten.

Thestrup-Bjørn


Kurt - du glemte (igen) at linke til dine mange andre tråde om samme familie.


Gode hjælpere vil nu finde alt det, du har i forvejen!

- tidsspilde for dig og især for diverse hjælpere.

Hanne brugte f.eks. tid på at finde den side, du fik tilsendt fra Jens-Christian forleden, bare i en lidt anden form.


Jeg linker lige til den sidste nye tråd med en del om slægten - de andre tråde må du selv linke til.

https://www.slaegtogdata.dk/forum/index.php/topic,60046.0.html
v.h. Thestrup-Bjørn, Sjælland
Medlem af DIS-Danmark siden 1994
Registreret bruger af Brother's Keeper siden 1998

Kurt Arne Empacher

Det er også rigtigt,men i de tråde som er blevet givet mig står der ikke noget om hvor Friedrich er født kun at det var i 1725 derfor den nye tråd for at finde sted og dag

Mvh Kurt
Hilsen
Kurt A Empacher

Kurt Arne Empacher

Svar til Hanne,jeg kan ikke se hans fødsel , han er født i København i 1725 og det er vist ikke nævnt i det fremsendte

Mvh Kurt

Ps kan du fortælle mig hvor det står ? Har jeg set forkert?
Hilsen
Kurt A Empacher

Hanne Fachmann

Jeg ved ikke noget om hans fødsel, det var hans kone du spurge om tror jeg.

Er lidt forvirret efter at have set alt det andet der henvises til.

Kender i øvrigt ikke familien, så jeg sendte blot linker som svar på din forespørgsel.
Da jeg kan se at der er store mængder stof om familien og kirkebogs henvisninger.


Kurt Arne Empacher

Tak Hanne og helt iorden ,det var en fejl fra min side hans kone er jo født på St.Croix

Mvh  Kurt
Hilsen
Kurt A Empacher

Kurt Arne Empacher

Jeg prøver igen,har næsten alt om Friedrich Christian Heitmann,men mangler hans fødested og dato i 1725

Mvh Kurt Arne Empacher
Hilsen
Kurt A Empacher

Kurt Arne Empacher

Så prøver jeg igen om der er en i dette forum,der kan hjælpe jeg har været mange kirkebøger igennem uden held ,han er jo født ham Friedrich men hvor ,som skrevet i 1725

vh Kurt Arne Empacher
Hilsen
Kurt A Empacher

Kurt Arne Empacher

Hej Forum
Jeg kan se at en del har været inde og læse denne tråd,er nu selv ved at opgive ,har ledt efter ham overalt,er der ikke en her der bare har et lille hit hvor han kunne være født.
Vh Kurt
Hilsen
Kurt A Empacher

Kurt Arne Empacher

Hej Forum

Prøver noget nyt,da ingen åbenbart kan finde hans fødsel, er der så en der ved hvem hans forældre er ?
I håb om noget

Mvh Kurt
Hilsen
Kurt A Empacher

Elizabeth Høilund Buffet

Hej Kurt

Ved ikke hvor du har søgt - men med navnet Heitemann kunne jeg forestille mig at han var enten fra Tyskland eller Slesvig-Holsten

Mange hilsener fra Elizabeth i Vermont

Kurt Arne Empacher

Godmorgen Elisabeth  Har selv tænkt det samme, jeg ved ikke om det betyder noget ,men du har Heitmann med et e efter t men jeg vil kigge på det så tak for linket ,har i godt vejr i Vermont nu her har vi regn og blæst så det er noget øv

Venlig hilsen fra Kurt
Hilsen
Kurt A Empacher

Elizabeth Høilund Buffet

Hej Kurt

Det var en fejltagelse at jeg fik tilføjet et "e" i Heitmann - men vi er jo tilbage i 1700 tallet - og stavemåderne kan være mange for det samme navn.

Hvis det var mig ville jeg ikke udelukke Heitemann - Heidmann - Heidemann, alle stavemåder af "mann" dvs også man - mand.
Ja det er endda muligt at heit er blevet til Hei L emann i visse transkriptioner.

Jeg så også at der i 1788 er født en Daniel Heiteman i Aabenraa - hans far hedder Jürgen eller Jyrgen, måske Jørgen. Ganske vist 50 år senere en du leder efter - men tit må vi komme ind fra sidelinierne

Hvad vejret angår er det fjerde dag i træk med voldsomme tordenbyger - og vejrudsigten er den samme for de næste otte dage.  Det er ret deprimerende

Mange hilsener - og god arbejdslyst -

Elizabeth i Vermont

Lise Østerberg Bahr

God eftermiddag.

mener du kan finde noget på Helmut Martensens webside i Adelby.com

MVH
Lise Østerberg Bahr

Kurt Arne Empacher

Hej Elisabeth Tak for dit input,det er rigtigt der er mange måder at stave navnet på så jeg kigger mig omkring med det ,der er også en stor slægt med navnet i Norge har været forbi der men uden held,så på en anden slægt hvor Friedrich var nævnt der var han bare født på Sjælland ? det er jo mange sogne der Mvh Kurt
Ps skidt med det vejr i har ,det er ikke bedre her

Hej Inger Også stor tak til dig for dine input ,jeg vil kigge på Helmuts sider

Mvh Kurt
Hilsen
Kurt A Empacher

Kurt Arne Empacher

Prøver nu noget nyt i håb om hjælp,har prøvet at finde Friedrichs konfimation ser ikke ud til at de store kirker havde det med i 1725 ,er der nogen der ved noget om dette ,ellersmå jeg på RA og se i de Vestindiske kirkebøger da han bliver gift med Gertrude Zimmermann
Håber på et eller andet

Mvh Kurt
Hilsen
Kurt A Empacher

Kurt Arne Empacher

Øv desværre ingen hjælp at hente må nu ty til RA på et tidspunkt men tak for jeres indsats

vh Kurt
Hilsen
Kurt A Empacher

Kurt Arne Empacher

Hej Forum
Så ser det ud til at jeg strander her ,kan se at mange har været på ,men hverken Friedrich fødsel eller forældre er det lykkedes nogen at finde, er der en der kan guide mig videre i min søgen?

Tak for hjælpen

Mvh Kurt
Hilsen
Kurt A Empacher

Tanja Inez Saugmann

Hej Kurt

Jeg ved ikke om det er et vildskud for dig, men prøv at pløje bøgerne i Garnisons Sogn i København igennem.
Der findes i hvert fald en Johann Christian Heitmann, som i 1719 og 1722 får to piger - så det kunne jo muligvis godt være din Friedrichs far.

Mvh
Tanja

Kurt Arne Empacher

Tak for dit svar Tanja, synes jeg har været de gængse kirkebøger igennem men vil prøve igen jeg kan have overset noget

Mvh Kurt
Hilsen
Kurt A Empacher

Kurt Arne Empacher

Hej Forum Er nu tilbage fra ferie,en har hjulpet og fundet en far til 2 piger med navnet Heitmann
en Johann Christian Heitmann,en fra 1719,og en fra 1722, kan han være far til min Frierich født 1725
i Garnisons sogn
håber på at der er en der kan hjælpe med det

Mvh Kurt
Hilsen
Kurt A Empacher

Thestrup-Bjørn

Hej Kurt!

Måske skulle der lige lidt mere "kød" på, hvis du vil have hjælp.

Her er de fra FamilySearch

Anna Cathrina Maria
christening: 28 Oktober 1719 Garnison, København
father:Johann Christian Heitmann
mother:Cathrina Elisabeth

---------------------

Anna Elisabeth
christening: 13 Juni 1722 Garnison, København
father: Johann Christian Heitmann
mother: Cathrine Elisabeth Heitman




Oplys gerne opslagsnumrene

- og hvad er hans titel?

v.h. Thestrup-Bjørn, Sjælland
Medlem af DIS-Danmark siden 1994
Registreret bruger af Brother's Keeper siden 1998

Kurt Arne Empacher

Hej Thestrup-Bjørn
Du har ret ,det burde jeg have gjort,det må være varmen,det var nok fordi jeg kun skal bruge Friedrich
og hans forældre lige nu,er ellers lige kommet hjem fra 17 dages ferie i 40 gr varme i Kina,og godt man ikke forsker i slægt der
Jeg ved ikke Johanns title det er Tanja der har fundet det til mig kirkebøgene fra Garnisons sogn i de årstal er svære at læse for mig ,har kun været igang med dette 1 år

Mvh Kurt
Hilsen
Kurt A Empacher

Bente Aaris

http://www.dkconsulateusvi.com/Inhabitants/Inhabitants07052002.pdf

side 236:

Her står der han var kirkeværge:

Fr. Chr. marr. Gjertrud Zimmerman 1752, born 1731 died
3.7.1787 St. Cr.
Fr. Chr. was churchward and has been on St. Cr. from
1749 died (67) 2.2.1792 St. Cr.

Der står også hans børn.

Måske du skal gå på Rigsarkivet der ligger Arkivet for Dansk Vestindien,
hvis han ansøgte/fik en stilling derude kan den måske også ligge i Kancelliet,
her kan evt. person data stå, men da må du få med en som kan hjælpe med de krøllede bogstaver,
eller få en kopi hvis muligt.
Mvh
Bente Aaris
Godset♥ MOSS
https://aaris.webtrees.net

Kurt Arne Empacher

Hej Bente
Rigtig mange tak for det du har fundet ,det var en ny side så den vil jeg lige gennemgå
God Søndag og tak

Mvh Kurt ;D ;D ;D
Hilsen
Kurt A Empacher


Kurt Arne Empacher

Hej Bente
Tak for det nye,jeg vil gennemlæse det og se om jeg finder noget

Mvh Kurt
Hilsen
Kurt A Empacher