Bestilling af F.T.er.

Startet af Ejvind Hansen, 25 Maj 2013 - 19:10

Forrige emne - Næste emne

Ejvind Hansen

Hej med jer

Hjælp ønskes meget.

Jeg har efterhånden nogle stykker af Folketællinger

fra 1960 og 1970 begge aår. 1 stk. har jeg fundet og det var Hesseløgade.

eks. Det er Triblerfamilien igen, de bor på

Linde Alle 33 i Vanløse, hvordan finder jeg det herhjemme fra

jeg har lige været på Rigsarkivet, der kunne de ikke hjælpe mig.

Hvad skal jeg gøre.

På forhånd tak.

Mvh. Ejvind. ::)

Anne Mortensen

Har du læst RA's hjemmeside ?

http://www.sa.dk/content/dk/mest_brugte_arkivalier/sadan_bruger_du_de_mest_brugte_arkivalier/folketallinger_-_en_vejledning


Der står bl.a.

Det må du se

Folketællinger indeholder oplysninger om rent private forhold og er omfattet af en tilgængelighedsfrist på 75 år.

Hvis formålet er slægtsforskning, kan du få særlig tilladelse til at se folketællingerne 1940-1970. Tilladelsen kan søges på Rigsarkivets læsesal. Ansøgningen behandles med det samme
.

Vil du søge om tilladelse til at benytte folketællingerne 1940-1970 til andre formål end slægtsforskning, skal du sende en skriftlig ansøgning. (Ansøgningsskema eller brev). Du får skriftligt svar senest 15 dage efter, at ansøgningen er modtaget.


Du kan ikke se det hjemmefra.
Hvorfor de ikke kunne hjælpe ? - din ansøgning skulle jo behandles med det samme.
Venlig hilsen
Anne Mortensen - 2770

Ole Henrik Madsen

Godaften
Jeg er ikke sikker på at FT fra 1960 og 1970 er offentlige tilgængelig, følgende er citat fra Find din slægt og gør den levende af Jytte Skaaning og Bente Klercke Rasmussen
CitatDu Skal være opmærksom på, at tilgængelighedsfristen for folketællinger er 75 år, men på Rigsarkivet kan du søge tilladelse til at se folketællingerne fra 1930, 1940 og 1950
den er første er siden lagt på AO da bogen er et par år gammel og mon ikke 1940 kommer engang efter 2015
Med Venlig Hilsen
Ole H Madsen
Ole H Madsen
Melfar.dk - Mine egne aner og en del af deres efterkommerer.

Ejvind Hansen

Hej med jer

Mange tak for hjælpen

Mvh. Ejvind.