Johan Christopher Simonsen, f. 1761, d. 1842 Herstedøster, skoleholder 1786-1815

Startet af Ruby, 21 Maj 2013 - 21:51

Forrige emne - Næste emne

Ruby

Mon nogen har et bud på, hvor denne kan være født, og hvem hans forældre var?

Han var skoleholder i Herlev et års tid, hvorefter han i 1786 kom til Herstedøster rytterskole, hvor han blev skoleholder, kirkesanger og landbruger. Han var gift 2 gange og fik 4 børn i hvert ægteskab. Hans voksenliv er beskrevet i detaljer her (hele kapitel 3): http://www.herstedosterkirke.dk/fileadmin/sss/groups/561/Historiegruppen/Herstedoester_rytterskole_1721_til_1914.pdf

Der er lagt et fornemt stykke arbejde i ovennævnte beskrivelse, men desværre finder jeg ikke oplysninger om, hvor han var født, eller hvem hans forældre var. Hans første vielse har jeg desværre ikke heller ikke fundet..... Mon nogen kan hjælpe?

Mange hilsner og på forhånd tak fra
Helle Ruby

Ruby

Tilføjelse:
Heller ikke hans vielse nr. 2 i 1809 har jeg kunnet finde i Herstedøster kirkebog. Han nye hustru var født i Herstedøster, og han boede der selv, så det ville umiddelbart være nærliggende at tro, at de blev gift der. Dog var han uvenner med præsten i Herstedøster........så han blev måske gift i en anden kirke?

Ruby

Endnu en tilføjelse:
Jeg har nu taget kontakt til historiegruppen ved Herstedøster Kirke, som står bag den ovenfor anførte skrivelse. Måske de har oplysningen om Johan Simonsens fødsel...... Hvis der er nogen andre bud, vil jeg dog alligevel meget gerne høre disse. På forhånd tak for hjælpen!