hvornår døde min oldemor. København

Startet af susanne pia møller johansen, 20 Maj 2013 - 14:20

Forrige emne - Næste emne

susanne pia møller johansen

Jeg søger hjælp til at finde hvornår min oldemor død.

Henriette mathilde olsen gift pedersen født den 24 november 1885
1883- 1887 vor frelser opslag 235 nr 246.

gift med min oldefar 28 marts 1907 i vor frelser kirke

min oldefar dør den 21 februar 1937.. vor frelser.

der fra kan jeg ikke finde hende.
håber på at i kan hjælpe mig har prøvet bogerservis men uden held.

på forhånd tak

susanne johansen

Bjarne Nielsen

Hej Susanne

Din oldefar dør i 1937. Dette dødsfald er anmeldt til skifteretten i København. Jeg vil tro, at din oldemor har valgt at sidde i "uskiftet bo". Men i anmeldelsen vil der stå din oldemors adresse. Det vil måske kunne hjælpe dig videre.

Skiftesagen findes på Landsarkivet for Sjælland. Find selv mailadressen og bestil en kopi. Det koster et lille beløb.

Har du søgt i Vor Frelser sogn efter 1937 ?  Det er et stort sogn, men det kunne jo være, at din oldemor blev boende i sognet.

MVH
Bjarne Nielsen

susanne pia møller johansen

Hej Bjarne tak for dit svar.

jeg har prøvet i vor frue og i sundby hvor vi oldefar dør..men uden held.
venlig hisen susanne johansen

Vivi Winther

Hej Susanne, lige først en rettelse din oldefar er ikke død i Vor Frelser men i Sundby  :)

Peder Møller Pedersen f 8 maj 1877  død 21 februar 1937 Deres adresse var da Liflandsgade
1931-1940 Sundby, Sokkelund, København opslag 98

Vielsen 28 marts 1907
1903-1908 Vor Frelser, Sokkelund, København opslag 88

http://www.politietsregisterblade.dk/index.php?option=com_sfup&controller=politregisterblade&task=viewRegisterblad&id=60995&backside=0&searchname=polit_simple

Svend
http://www.politietsregisterblade.dk/index.php?option=com_sfup&controller=politregisterblade&task=viewRegisterblad&id=61535&searchname=polit_simple

Edith
http://www.politietsregisterblade.dk/index.php?option=com_sfup&controller=politregisterblade&task=viewRegisterblad&id=55945&searchname=polit_simple

de ar flere børn Jarl 1910, Rose 1912 og Elis 1920.

Fra 1910 til Peder´s død 1937 har de boet på Liflandsgade

FT 1916 opslag 113, FT 1921 opslag 42. FT 1925 opslag 217, FT 1930 opslag 101

Har hun efter Peder`s død boet hos en af børnene??
Når Borgerservice ikke kunne hjælpe dig, var det fordi hun var død inden 1968??

Jeg tror hun skal findes i Sundby sogn, men det beror på mit bud, idet hun i mindst 27år har boet på samme gade. En vejviser fra København ville her kunne hjælpe meget  :), ikke meget hjælp men måske et eller andet der hjælper dig videre.

Held og lykke

Mvh

Vivi



"Intet er umuligt for den der bevarer viljen i hjertet"

Jan Koefoed Baastrup Rømer

Hej Susanne.
Din oldemors navn, sted og omtrentlige tid er en uendeligt meget mere interessant oplysning i en overskrift end, at det er din oldemor.
Mvh. Jan

Vivi Winther

#5
TIL Jan,

Henriette mathilde olsen gift pedersen født den 24 november 1885
1883- 1887 vor frelser opslag 235 nr 246
.

og lad så de nye kom til, jeg kan ikke smides ud  jeg HAR meldt mig ud af Dis. Takket værre fejl frie mennesker. Arhhh og nu tæller jeg lige til 100 vil DU selv have den behandling.


Til Susanne
Den som ingen fejl laver laver som regel slet ingen ting, så kom du bare frem Susanne, du laver noget du har lavet en fejl  :) :).

Held og lykke

Mvh

Vivi
"Intet er umuligt for den der bevarer viljen i hjertet"

susanne pia møller johansen

Hej vivi
tak for alt det arbejde du der har lavet..

og undskyld at jeg fik skrevet vor frue ud fra min oldefar havde funde ham i sundby.

dem fra politiet havde jeg ikke set..

jeg ved ikke om hun er flytte men en af hendes børn.

men min oldemor er da væk må jeg nok sige.

har kigget efter i sundby der var hun ikke  :-(

håber at jeg snart finder hende..



Hej Jan

sorry at jeg ikke lige var opærksom på dette.

venlig hilsen

susanne johansen.

susanne pia møller johansen

Kan i evt hjælpe mig men at finde min oldefar..
for der står fra politiet at han er født sellerup v vejle.. men jeg kan ikke finde sellerup. ??
venlig hilsen susanne

Gitte Johansen

Han er født i Vejle, Holmans, Gaverslund, 1864-1891, opslag 53, nr. 13.
Venlig hilsen
Gitte Johansen 8520 Lystrup

gittejohansen(snabel a)rocketmail.com

Peter Kristiansen

Hvis der et stednavn man ikke kan finde, så er dette link godt at have i sin samling:

http://www.krabsen.dk/stednavnebase/
M.v.h. Peter Kristiansen

susanne pia møller johansen

Hej Gitte 1000 tak for hjælpen .. den fandt du hurtigt.

knus susanne

Karen Riberholdt

Hej Susanne.
Din oldemor er jo nok død i København, hvis ikke hun sammen med et af børnene  flyttet længere væk. Hvis du har mulighed for det, kan du prøve at tage ind på Stadsarkivet på Rådhuset, og lede i begravelsesprotokollerne. Du må starte fra 1937, hvor oldefar dør, og hvor du ved, hun lever, og så må du ellers arbejde dig frem i tiden. Hun skal stå under Pedersen f. Olsen.

Hun kan jo også være kommet på plejehjem, og det kunne f.eks være i De gamles By/Almindeligt Hospital. Hun vil da stå i kirkebogen herfra, og den ligger på AO.

Måske har hun haft tlf., og vil så stå i en gammel telefonbog. Er hun flyttet fra sognet, kan du der se hendes nye adr. Der er også en mulighed for, at hun står i en gammel KRAKS Vejviser.
Mvh Karen


susanne pia møller johansen

Hej Karen det vil jeg lige prøve så tak for hjælpen.

v h susanne

Bjarne Nielsen

Hej Susanne

Nu ved vi jo ikke hvor du bor, men eftersøgning på Stadsarkivet i København er en god mulighed. Men med efternavnet Pedersen er der meget at bladre igennem.

Det kan også forekomme, at personer ikke er anført med deres fulde navn, men kun med forbogstaver og efternavn, f.eks. H.M. Pedersen.

En anden mulighed er Rigsarkivet, hvor du efter indhentelse af "særlig tilladelse" ( det tager ca. 5 minutter) kan se Folketælling 1940 og 1950 for Liflandsgade 2 G.

Hvis du kan finde hende i en eller begge Folketællinger, så har du indsnævret tidsrummet for din eftersøgning. Hvis du forstår hvad jeg mener.

Men held og lykke med din eftersøgning.

MVH
Bjarne Nielsen

Vivi Winther

Hej vil godt lige gøre opmærksom på at Bjarne skriver 2G det er det ikke det er nr 14

Citat fra Bjarnes opslag:
En anden mulighed er Rigsarkivet, hvor du efter indhentelse af "særlig tilladelse" ( det tager ca. 5 minutter) kan se Folketælling 1940 og 1950 for Liflandsgade 2 G.

Ved Peder`s død 1937 er det Liflandsgade  nr 14


Mvh

Vivi


"Intet er umuligt for den der bevarer viljen i hjertet"

Bjarne Nielsen

Hej Vivi

Tak for din hjælp med Liflandsgade. Jeg ved ikke rigtig, hvordan jeg er kommet frem til 2G.
Der har nok været fart på eller også skal jeg vist have et par stærkere briller.

Men det er da dejligt at nogen er vågne.

MVH
Bjarne Nielsen

Bjarne Nielsen

Hej igen

Nu har jeg lige kigget lidt på sagen. I FT 1930 er der angivet nummer 2G. Familien har selv angivet 2G

Ved bisættelsen i 1937 står ganske rigtigt nr. 14. Der er åbenbart sket en omlægning af gadenumre.

Så jeg beholder mine gamle briller lidt endnu.

Hilsen
Bjarne N


Vivi Winther

Hej Bjarne, behold du endelig dine gamle briller  :), hvad der ligger til grund for nr ændring ved jeg ikke, men det var allerede aktuelt i 1934 ved datterens konfirmation, derfor jeg ville gøre opmærksom derpå.

Mvh

Vivi
"Intet er umuligt for den der bevarer viljen i hjertet"

susanne pia møller johansen

Hejsa..

Karen tak for hjælpen .. jeg fandt min oldemor fra den anden side :-) men desvære ikke Henriette

hun er åbenbare ikke til at finde ..

v h susanne.

Karen Riberholdt

Hej igen

Har du prøvet alle de nævnte muligheder her i tråden?

Jeg tænker også på, at du kan prøve at henvende dig til kirkegårdskontoret der, hvor din oldefar er begravet. Hvis der f.eks. blev betalt for vedligeholdelse, sker det ofte for et år ad gangen, og så må de have din oldemors adresse, da det jo nok var hende, der stod som 'ejer' af gravstedet.

Hvis du ikke allerede har prøvet det, så prøv af følge hendes børn. Hvis de flytter længere væk, kan det være, hun er flyttet med, ikke nødvendigvis så de bor sammen, men hun kan bo i nærheden.

Rigshospitalet og Kommunehospitalet - vist også andre - har egne kirkebøger. Det kan være en mulighed, at hun er død der.

Mvh Karen

Kim Gade

Lige en tanke. Hvis hun ikke kan findes i Sundby kirkebog, så betyder det, at hun ikke er begravet sammen med manden. Det kan der være 2 grunde til. Enten har hun levet så længe, at mandens grav er slettet eller hun er flyttet meget langt væk. Er der sogne i nærheden af Sundby. hvor kirkebøgerne endnu ikke er opdaterede, så kunne det være her. hun skal findes. Eller en søn/datter har hentet hende til evt. Jylland?
Mvh.
Kim Gade

Vivi Winther

Hej Susanne har du prøvet denne her

Afdøde i Købanhavn efter 1885 - Hjælp tilbydes  -   (Stina Kirkegaard Hansen)

hun er super dygtig  :) du finder Stina under "Opslag på arkiver"

Held og lykke

Mvh

Vivi
"Intet er umuligt for den der bevarer viljen i hjertet"

Stina Kirkegaard Hansen

Tak for de pæne ord, Vivi  :D - men der er desværre ikke held i sprøjten denne gang, jeg har allerede været i gang med Henriette Mathilde....

Mange hilsner
Stina

susanne pia møller johansen

Hej alle sammen igen..
tak for alle jeres råd..

jeg tro nu at hun dør i københavn..

for min "farmor" fortalt mig at på min Oldemors dødsleje havde hun sagt nu forlader du ikke også min søn, min farfar har være gift nogle gang må man sige.. 
min Farfar og "farmor" boet i frankrigsgade.det ligger på Amager.
Hendes søn jarl møller pedersen bodet på astridvej 57 i 1939 

Jeg vil prøve at ring til Rigsarkivet som bjarne skrev om en særlig tilladelse så jeg kunne se folketælling  1940 - 1950 for Liflandsgade nr 14.

forsag god aften
susanne

Vivi Winther

Til Stina, ord kan ikke beskrive den ros jeg mener du fortjener  :)

Til Susanne, din farmor og farfar hvad tid blev de viet?? Dette kan jo begrænse søgningen noget måske?

Har lige tjekket Kastrup sogn 1937-1968 uden held.

Mvh

Vivi
"Intet er umuligt for den der bevarer viljen i hjertet"

susanne pia møller johansen

Hej vivi..

Min Farfar gifter sig men Karen Marie Jørgensen 4 nov 1944 på københans rådhus  de får 3 børn hvad jeg har fundet.
og her ender den for mig.
også gifter han sig men " farmor" Cathrine marie maja pedersen (Enevoldsen født den 2 dec 1908 dronningegård søllerød.
men hvornår det ved jeg ikke for den vielse har jeg ikke fundet.
men de er sammen til min Farfar dør den 21 april 1979 sundby.

på min Farmors dør stod der Maja pedersen derfor tror jeg de var gift men ved det ikke  .

Takker meget for alt den hjælp..

susanne

ps. Ros er altid godt :-)

Vivi Winther

Hej Susanne, din Farfar blev skilt ved bev. 23 september 1944 og viet til Karen Marie 4 november 1944, da var adressen Prinsessegade 53a. Er det den adresse som du kender, her tænker jeg på om det er her børnene er født, hvilke årstal er de født??

Oldemor er først død efter de tre børn er født og ny "farmor" er kommet til, er Karen Marie død eller blev de skilt??

Mvh

Vivi
"Intet er umuligt for den der bevarer viljen i hjertet"

susanne pia møller johansen

#27
Hej Vivi.

jeg kender hun adressen ved at læse om giftemålet med karen marie.

om karen marie er død det ved jeg ikke noget om for dette giftemål er meget nyt for mig.

har funde 3 børn som de fik sammen.

en søn født 21 feb 1941 på Rigshospialet ( adopteret )

en datter født den 25 januar 1943 som det beholder ( er død 2010 )

en søn født den 24 februar 1944 på Rigshopitalet.( adopteret )

farfar og karen  bor i Prinsessegade 53a da disse tre børn bliver født.

men disse tre børn har jeg overhovede ikke vist noget om.

venlig hilsen susanne

ps Karen marie døde 12 maj 2006. i Brøndby.