Karen Marie Jensen gift Andersen og Hans Christian Andersen

Startet af Tina Anne Nielsen, 19 Maj 2013 - 17:07

Forrige emne - Næste emne

Tina Anne Nielsen

Jeg har brug for hjælp til at finde mine tipoldeforældre i hvilket sogn de er gået bort..
Det drejer sig om

Karen Mari Jensen gift Andersen født 11 Oktober 1860 i Gerlev, Slagelse og
Hans Christian Andersen født 29 Januar 1859 i Gerlev,Slagelse.

Sidste ledetråd er i ft 1911 i Hemmeshøj sogn herefter forsvinder de..Jeg har haft kontakt til Gerlev arkiv men de har heller ikke kunne hjælpe mig..Hele Gerlev sogn er kigget igennem samt Hemmeshøj...

Tina

Hans Poulsen




Hej Tina

Det er tit, at svaret i lignende tilfælde kan findes ved at følge

- ægteparrets voksne børn
- ægteparrets søskende og deres familier
- i hvilke sogne døde ægteparrets egne forældre

Måske var et voksent barn flyttet til den anden ende af landet og på en eller andet måde *trukket* forældrene med.

Bor lidt dybere i alle de personer inden for familiekredsen, som du støder på - herunder faddere og forlovere.

Hvilket job havde Hans Christian? Et, der tit tvang vedkommende ti lat søge nye græsgange for at erhverve til livets opretholdelse?

Fagforening?

Venlig hilsen
Hans
Med venlig hilsen
Hans Poulsen
1804 Frederiksberg C

Bliv medlem af DIS-Danmark. Det koster kun 200 kr. pr. år - det vil sige ca. 55 øre pr. dag

Tina Anne Nielsen

Hej Hans..

Har undersøgt alt lige fra ægteparret egne forældre samt voksne børn og hendes egne søskende og hans  indtil videre intet held....
Hans Christian Andersen var jordbruger...

Tina

Hans Poulsen



Hej Tina

Tak for dit svar.

*Sidste ledetråd er i ft 1911 i Hemmeshøj sogn*.

Har du opslagsnummeret i ft. 1911?

Måske er der en lille bemærkning dér, som rummer spiren til et svar.

Venlig hilsen
Hans
Med venlig hilsen
Hans Poulsen
1804 Frederiksberg C

Bliv medlem af DIS-Danmark. Det koster kun 200 kr. pr. år - det vil sige ca. 55 øre pr. dag

Tina Anne Nielsen

Hej Hans...

Jeg kom til at skrive 1911 det er en fejl der skulle stå 1901...Jeg kigger på det senere...

Tina

Tina Anne Nielsen

Hej Hans...

Jeg har fundet opslaget  i ft Hemmeshøj, Slagelse op 62

Jeg har også undersøgt hans søskende´s  børn også videre men heller ikke her har det givet pote..

Tina