Søger dødsinformation om min tipoldemor Dentine Felby fra omkring 1918 i Kbh.

Startet af Lone Felby, 19 Maj 2013 - 12:18

Forrige emne - Næste emne

Lone Felby

Oplysninger om Dentine:
http://www.politietsregisterblade.dk/index.php?option=com_sfup&controller=politregisterblade&task=viewRegisterblad&id=115283&searchname=polit_simple

Selvom navnet Dentine vistnok var sjældent, og jeg tænker hun nok er blevet begravet ved siden af min tipoldefar Christian, der blev begravet i 1909, på Bispebjerg Kirkegård, kan jeg bare ikke finde hendes dødeoplysninger.

Christian og Dentine havde en købmandsbutik i Brønshøj og de boede i Frederikssundsvej-kvarteret, men efter Christians død, flytter Dentine tilbage til Amager, hvor hun boede som barn og ung pige.

Måske arbejder hun i årene efter 1909 videre i parrets købmandsforretning på Frederikssundsvej og måske hjælper hun i nogle år sin søn Hjalmar, som driver en ølhandel/købmandsforretning i Frejasgade 11 v. Jagtvej.

Jeg føler mig overbevist om, at hun er blevet i Storkøbenhavn, fordi hun havde børn bosiddende her, men når registerbladet stopper med oplysninger, er det så ikke sandsynligvis fordi hun er død (i de nærmeste par år efter 1918) hvor den sidste adresseoplysning findes?

Håber inderligt at nogle af jer kan hjælpe her - jeg synes jeg har tæsket mange kirkebøger igennem uden held  :(

Her er hvad jeg har fundet om min tipoldemor Dentine Felby:
http://www.felby.dk/phpGedview-3.3.8/individual.php?pid=I165&ged=tilPhp.ged

Mange hilsner
Lone

Stina Kirkegaard Hansen

Hej Lone
Hun dør d. 5. juni 1936 i flg. Politiken d. 10/6 1936.
Jeg har sendt dig en mail.
Venlig hilsen
Stina

Stina Kirkegaard Hansen

Du finder hendes død i kirkebogen for Alm. Hospital 1934-1936, opslag 355.
Venlig hilsen
Stina

Lone Felby

Hej Stina
Jeg er fuld af beundring over din evne til hurtigt at søge disse oplysninger til mig. Dentine levede åbenbart mange år - og jeg er glad fordi, hun fik lov at opleve børnebørn og oldebørn.

Jeg skal nok overholde copyright og nøjes med at skrive informationerne af og gengive kilden.

Tak igen  :)
Lone

Gitte Johansen

Hej Lone


Hun bor også i 1930, Finlandsgade 4, opslag 3.

I 1925, opslag 227, med Ole Christian Sørensen.

Og i 1921, opslag 45.
Venlig hilsen
Gitte Johansen 8520 Lystrup

gittejohansen(snabel a)rocketmail.com

Lone Felby

...også mange tak til dig, Gitte - så fik jeg oplysningen med, at hun fandt en ny livsledsager på sine ældre dage - det giver god mening  ;)

Mange hilsner
Lone