Sigfred Mønsted Pedersen borgerligt viet.

Startet af Jørgen Chr., 18 Maj 2013 - 11:19

Forrige emne - Næste emne

Jørgen Chr.

Hej derude.

Jeg har ikke før været ude for at skulle bruge oplysninger fra en borgerlig vielse udover de, der er på AO, derfor søger jeg hjælp nu hos jer.

Alex Kristoffersen født 27.12.1943 i Viborg, Vammen, AO's opslag 11 nr. 11, fik iflg. kgl. bevilling af 14.05.1960 ændret sit efternavn til Mønsted Pederen.  Det skete iflg. hvad der står under Anmærkningerne ved Alex fødsel nemlig "Moderen gift med Sigfred Mønsted Pedersen hos Sognefogeden i Langaa 18.12.1952.".

Moderen hed, som der står ved Alex's fødsel, Karen Marie Ottilie Nielsen.

Jeg vil uhyre gerne finde oplysninger om Sigfred Mønsted Pedersen, hvilket skulle være muligt ud fra hans vielse til Karen.  Men ....... hvordan gør jeg?  Hvor skal jeg lede?  Han står ikke i kirkebogen for Viborg, Langaa.

Jeg kender til en Sigfred Mønsted Pedersen født 17.08.1908 i Randers, Ørum, Væth, AO's opslag 47 nr. 5.  Jeg vil derfor meget gerne finde frem til, om han er identisk med ovennævnte.

Nej, hvor er jeg spændt på, om en af jer derude kan hjælpe mig.

De venligste hilsener og rigtig god Pinse.

Jørgen

Gitte Johansen

Hej Jørgen


Jeg kan ikke give dig vielsen, men kig i Langå, 1949-1956, opslag 131, nr. 12.

Der kan du se, det er "din" Sigfred.
Venlig hilsen
Gitte Johansen 8520 Lystrup

gittejohansen(snabel a)rocketmail.com

Jørgen Chr.

Kære Gitte.

Lige kommet hjem fra byærinder finder jeg din glædelige oplysning.  Tak, tak, tusind tak.  Den er virkelig til stor hjælp.  Hvordan bærer du dig ad og så så hurtigt?

Bare jeg kunne gøre noget for dig men, mine kundskaber til slægtsforskning er garanteret ikke så store som dine.

Jeg sender dig de venligste hilsener samt et stooooort knus.

God Pinse og rigtig god sommer hvor du forhåbentlig får brug for bikinien.

Jørgen

Gitte Johansen

Hej Jørgen

Jeg tænkte mig bare, ar de måske fik en arving, lige efter de var blevet viede.


Ja, vi håber på en dejlig sommer, og lige nu render jeg frem og tilbage for at fjerne kæmpemælkebøtter og andet fra min kæmpestore have.


Du må også have en god sommer.
Venlig hilsen
Gitte Johansen 8520 Lystrup

gittejohansen(snabel a)rocketmail.com