Markesføring? Fra My Heritage

Startet af Hanne Fachmann, 16 Maj 2013 - 14:06

Forrige emne - Næste emne

Hanne Fachmann

Åbnede  min PC efter dagens opdateringer
Så modtog jeg e-mail med følgende tekst:

Kære Hanne,

I denne uge er der ingen opdateringer på din familieside 'Fachmann Web Site'.

Hvad kan du gøre nu

Hvad om du besøgte jeres familieside, opdaterede slægtstræ eller indlagde nogen nye billeder?
Hold din side i live ved at deltage!

Fantastisk... jeg har bestemt ikke oprettet nogen webside dette sted.
Ja, jeg har klikket på et link i nogle søgninger hvor mit Familie navn var nævnt.
Der var begrænst adgang, da jeg ikke vil betale til dette sted.
Faktisk så har jeg mit eget domæne med tilhørende hjemmeside.
Dette indlæg blot for at gøre opmærksom på hvordan man kan blive indehaver af en uønsket hjemmeside.
Forsøger at vedhæfte et skærmprint af min ikke hjemmeside.

Det er blot hvad jeg vil gøre opmærksom på så andre ikke får en uønsket hjemmeside.

[vedhæfting slettet af admin]

Leif Sommerdal

Der må vel være "nogen" der har oprettet den - med reference til din mailboks.

At kalde det markedsføring er vist lidt overdrevet

Gå dog ind og nedlæg den - i stedet for at brokke dig over, hvad du selv eller andre måske har gjort
Med venlig hilsen
Leif Sommerdal(2650)


Hanne Fachmann

Først og fremmest tak for det manglende d, du er vel perfekt så en taste fejl sker nok ikke for dig.

Men det gør så for mig.

Ja tak, kan sikkert godt finde ud af at nedlægge kontoen.
Jeg mener nu nærmest
at det en advarsel til andre om hvad
der kan ske.

Det vil da være mærkeligt ikke at dele det med andre i foreningen.

Du behøver ikke at svare igen fordi jeg syntes ikke om at blive hakket på.

Kirsten Bjørneboe

Hej Hanne,

Jeg er helt enig med dig om myheritage. Det er et underligt foretagende. Bl.a. er det temmelig irriterende, når man googler efter en person, så kommer der hits fra myheritage, men man kan ikke få lov til at se dem uden at være medlem.

Lige som dig har jeg eget domæne med egen slægtstavle og er slet ikke interesseret i at bruge myheritage, som i mine øjne er et ret useriøst foretagende.

Jeg synes din mail til forum her er helt i orden. Og du Leif må have en dårlig dag - du plejer ellers at være så venlig og hjælpsom.

Venlig hilsen
Kirsten
---------------
Slægt: http://www.nicoline1852.dk/webtrees/
Folketællinger, kirkebøger og andet for Varpelev:
http://www.varpelev.dk

Grethe Elten Mortensen

Hej Hanne

Tak for din advarsel. Der kommer så mange "mærkelige" mail, så det kan sommetider være svært at gennemskue.

Venlig hilsen
Grethe Elten mortensen

Leif Sommerdal

Min mening var bare, at du retter skytset mod de forkerte.
Jeg kan garantere dig, at MyHeritage ikke har oprettet den side, sandsynligheden taler mere for, at du selv ved en fejl har oprettet den.

Og med hensyn til det lille d - det var vist ikke en tastefejl, da du jo har gentaget det.

@Kirsten: Det samme sker jo bl.a. for ancestry og hittene er jo korrekte nok

Jeg har skam ingen dårlig dag. Jeg mener bare at man skal passe på med at fremture med udokumenterede påstande.

Med venlig hilsen
Leif Sommerdal(2650)


Inge Lyngby

Hej Hanne,
jeg har inden for de sidste 14 dage oplevet det samme. Har absolut intet oprettet.  Har fået en mail som du, hvor der var oprettet et træ med mit fødenavn og årstal for fødsel plus mine forældres fulde navne og fødselsår. Det skal bemærkes, at jeg fik navneforandring for mere end 10 år siden. Har virkelig undret mig over, hvor de har mine data fra. Jeg hedder Inge Lyngby nu, men træet var oprettet som Jensen.webtree tror jeg.
En ualmindelig dårlig måde, at markedsføre et produkt på.
Venlig hilsen
Inge 8600

Hanne Fachmann

Mange tak for de positive svar, hvor jeg læser i også syntes at vi skal dele uønsket henvendelser fra internettet. Det er fint og læse at andre også har den samme oplevelse med dette web sted.
Hav en rigtig glædelig Pinse der loves sommer varme.
Til orientering, ja jeg er ordblind for det meste håber jeg at det ikke er så synligt, da stavekontrollen
fanger det meste nu om dage.  Nu er det som bekendt ikke noget man kan gøre ved så det må man så leve med.

Anne Ravnskjær

Hej Hanne

Der er noget man kan gører ved ordblindhed. Man kan gører som dig og skrive uden at lade sig hæmme af andres fordomme. Min erfaring er, at vanskelighederne med årene bliver mindre, når man hele tiden praktisere skrivningens svære kunst. Du har selvfølgelig ret i, at det nok aldrig bliver perfekt. Det må man så leve med og det kan andre også. Ordblindhed skal virkelig være slem, for at man ikke kan forstå meningen i en ordblinds skriftlige udsagn.

Officielt er jeg ordblind. Jeg tror først, jeg knækkede "læsekoden" da jeg 11-12 år gammel. Da jeg siden har læst udemærket, ynder jeg at betegne mig selv som orddøv. Det vil sige, at jeg ikke kan hører endelser. Ligesom jeg ikke kan stave ord, jeg ikke kender/har læst flere gange. 

Jeg har ligesom dig (tror jeg) valgt at betragte mit usynlige handicap som en udfordring og ikke som et begrænsende problem. Jeg har skrevet og skrevet på arbejde og privat, og langsomt er min stavning blevet bedre.

mvh

Anne R


Leif Sommerdal

Jeg synes såmænd også at det er helt acceptabelt at være ordblind.
Og som det er med de fleste andre ting er det en fordel at stå ved det.

At jeg påpegede det manglende d var ikke ment som en uforskammethed - det var blot en servicemeddelse.
Jeg havde ingen anelse om at ordblindhed var årsagen.  Det slog mig bare, da det var gentaget.
Jeg beklager,  hvis jeg har trådt nogen over tæerne.  Det var ikke hensigten.
Med venlig hilsen
Leif Sommerdal(2650)


Jan Boesgaard

Har du haft slægt på det der engang hed mygencircle?
Det er nemlig blivet nedlagt og lagt over på myheritage.
Tror myheritage opkøbte mygencircle.

Eller måske er en andet sted du har haft blevet opkøbt af myheritage

Jeg havde også fået sådan noget engang fra mygencircle.
Fik et helt år graits på den stor pakke.
Så nu køre jeg bare med det indtil da.
Har jeg haft godt gavn af.
Er måske også et slags reklamme for dem så man bliver ved med det.