Niels Peder Otto Pedersen f. Gersted den 10. nov. 1877

Startet af Sven Poulsen, 06 Jul 2019 - 11:41

Forrige emne - Næste emne

Sven Poulsen

Ovennævnte søn af møllersvend Niels Nissen Pedersen og Helene Marie Lund af Gersted, er indskrevet (fejlagtigt) som død i Guldager kirkebog (opslag 169 af 197) den 28. febr. 1912.
Imidlertid fortæller gravstenen af der i graven hviler Gaardmand Peder Pedersen f. i Gredsted den 8. maj 1876 som søn af Gaardmand Niels Peder Hansen og Maren Lauridsen. Peder Pedersen gifter sig den 2. nov. 1900 i Jernved med Kirstine Margrete Petersen f. i Hjortlunde den 8. dec. 1874, som død i Guldager 24. april 1951. I kirkebogen anføres som afdødes ægtefælle: Peder Pedersen. Han er selv gået bort den 28. feb. 1912 som anført på garvstenen.
I kirkebogen den 28. feb. 1912 anføres Kirstine Margrete Petersen som ægtefælle til Niels Peder Otto Pedersen!
Hvem kender til Niels Peder Otto Pedersen og hans livsforløb? Jeg har ikke kunnet finde oplysninger i hverken Fkt. eller i kirkebøgerne udover i Fkt. 1880 i Gersted.


Gitte Johansen

Venlig hilsen
Gitte Johansen 8520 Lystrup

gittejohansen(snabel a)rocketmail.com

Mette R Francke

Hei

I MyHeritage familietrær

Niels Peder Otto Pedersen
Død
Medlemmer innen familien
Kone:   
Martha Jakobine Pedersen
Datter:   
Inger Emma Lund Ackerman (born Pedersen)
1923 - 1983



Inger Emma Lund Ackerman (født Pedersen)
1923 - 1983
Fødsel:   21. feb 1923
  Copenhagen Denmark
Ekteskap:   Ekteskap til: <Private>
  Germany
Død:   feb 1983
Medlemmer innen familien
Foreldre:   
Niels Peder Otto Pedersen
Martha Jakobine Pedersen
Mann:   
Melvin G. Ackerman
1910 - 1983
Barn:   
John Ackerman
1957 - 2016
<Private> Ackerman
Katherine Ackerman
1962 - 198
Mette R Francke


Gitte Johansen

Venlig hilsen
Gitte Johansen 8520 Lystrup

gittejohansen(snabel a)rocketmail.com

Sven Poulsen

Tusinde TAK for jeres svar, som giver mig mulighed for at få rettet kirkebogen i Guldager.
Jeg må lige godt beundre jeres viden og evner til at finde "gemte skatte".
Selvom jeg har beskæftiget mig med denne merit siden min ungdom (er nu 80) lader det til, at jeg er ved at blive "for gammel".
Endnu engang MANGE TAK til Gitte og Mette for de hurtige svar.
fra Sven POulsen