hej jeg søger forældre til frida

Startet af mariane jensen, 10 Maj 2013 - 11:30

Forrige emne - Næste emne

mariane jensen

hejsa herinde
jeg søger forældre til Frida Dorothea Christiansen som er født 26-4 1994 i Broager sogn

jeg ved ikke om hendes forælde er gift eller ej og hvor de er gift og hvor de kommer fra og hvad årstal de er fra ?


hilsen mariane jensen

Lis B. Jensen

#1
Hej Mariane

Så nye data kan vi ikke hjælpe med - måske mener du 1894?

Du kan nå at rette dit oprindelige indlæg ved hjælp at rediger hvis du gør det snarest.


Og ja hun er angivet i Tønder Amt, Broager Sogn 1883 - 1906 - opslag 119 - hun er tvilling

Forældrene:
Christian Nielsen Christiansen og Maria Margrethe f. Nielsen, Iller
Lis B. Jensen
* * * * * * * *
Ses i Legacy Forum: http://legacydansk.com og
https://vordingborglokalarkiv.dk/

mariane jensen

Citat fra: mariane jensen Dato 10 Maj 2013 - 11:30
hejsa herinde
jeg søger forældre til Frida Dorothea Christiansen som er født 26-4 1894 i Broager sogn

jeg ved ikke om hendes forælde er gift eller ej og hvor de er gift og hvor de kommer fra og hvad årstal de er fra ?


hilsen mariane jensen
undskyld det var 1894 i steden for 1994

Lis B. Jensen

Hej Mariane

Dåben kan du finde på www.sa.dk/ao - opslags nr. og forældrenes navne har jeg skrevet i forrige indlæg
Lis B. Jensen
* * * * * * * *
Ses i Legacy Forum: http://legacydansk.com og
https://vordingborglokalarkiv.dk/

mariane jensen

hej
det ved jeg godt men det problem er hendes forældre hvor er di født hende dem kan jeg ikke finde

hilsen mariane jensen

Christian Konstmann Autzen

Prøv at se i folketællingen for 1921; her kan så også stå, hvor de kommer fra - samt statsborgerskab.

Tjek også for Frida's konfirmation - så vil du vide, om de fortsat bor i dette sogn.

Hilsen
Christian
Min slægt: Autzen, Konstmann, Nansen, Hegelund, Sønberg, Matzen, Schmidt, Kruse, Wolf. Min hustru's slægt: Mærsk, Fogh, Møller, Hark, Lund, Aaskou, Blom, Dethlefsen, Beyer, Troels Winther.

mariane jensen

ja det har jeg og kan ikke finde hendes konfirmation nogen steder hjælp mig

mvh
mariane jensen

Christian Konstmann Autzen

Prøv og se her:

http://www.geni.com/people/frida-mortensen/6000000019831052319

Og her:

FT 1930 Havnbjerg - www.alsnissen.dk
www.alsnissen.dk/default.asp?side=2352‎
7 1 Frida Dorothea Mortensen født Christiansen K 26.04 1894 EK Iller/Broager Havnbjerg husmoder malkekone 2 Morten Mortensen M 23.07 1919 U Aabenraa ...
[PDF]
Folketælling den 1. Februar 1921 Egen Sogn samtlige personers ...
www.esla.dk/modules/download_gallery/dlc.php?file=9‎
landbrug hus 20 Hans Christian Christiansen ... landbrug. Anna Dorothea Christensen. K ... Broager. Elstrup. 1913 Flensborg datter hus 31 Jørgen Jørgensen. M ...

Det synes at være den rigtige person.

PS: Det kan mange gange være en god ide at google en person; andre kan jo have fundet vedkommende i deres egen slægtsforskning  :)


Mange hilsener og god arbejdslyst.

Christian


Min slægt: Autzen, Konstmann, Nansen, Hegelund, Sønberg, Matzen, Schmidt, Kruse, Wolf. Min hustru's slægt: Mærsk, Fogh, Møller, Hark, Lund, Aaskou, Blom, Dethlefsen, Beyer, Troels Winther.

mariane jensen

hej igen
Christian Nielsen Christiansen og Maria Margrethe f. Nielsen, Iller jeg kan ikke finde dem nogen steder hvor de er født om de er gift ?
jeg sidder fast

hilsen
mariane

Christian Konstmann Autzen

Kan Christian Nielsen Christiansen bo på Felstedmark ?

Se så her:

XLS]
Ark1 - DIS-wiki
wiki.dis-danmark.dk/filer/Invalidenaevn-invalid-I-og-II.xls
81, 2087, Andersen, Andreas Jacobsen, Broager, 2, Inv.prot. I. 82, 2182 ...... 695, 1147, Christiansen, Christian Nielsen, Felstedmark, E 1661, Overstreget, 21, Inv.prot. I. 696, 1148 ...... 2063, 5212, Johnsen, Andr. Peter, Iller, 81, Inv.prot. I ...

Hilsen
Christian
Min slægt: Autzen, Konstmann, Nansen, Hegelund, Sønberg, Matzen, Schmidt, Kruse, Wolf. Min hustru's slægt: Mærsk, Fogh, Møller, Hark, Lund, Aaskou, Blom, Dethlefsen, Beyer, Troels Winther.

Gitte Johansen

Ja, det kan han


Frida er konfirmeret i Åbenrå, Lundtoft, Felsted, 1905-1928, opslag 17, nr. 36.

Det kommer os dog ikke nærmere med hensyn til forældre.
Venlig hilsen
Gitte Johansen 8520 Lystrup

gittejohansen(snabel a)rocketmail.com

Gitte Johansen

Og det gør det alligevel.


Felsted, 1878-1928, opslag 176, nr. 6

Marie Margrethe død.


Født i Broager, 7. maj 1866.

Venlig hilsen
Gitte Johansen 8520 Lystrup

gittejohansen(snabel a)rocketmail.com

Gitte Johansen

Christian Nielsen Christiansen dør i

Felsted, 1929-1943, opslag 142, nr. 2.


Født i Tandslet 10. november 1857.


Alt dette Christians fortjeneste.
Venlig hilsen
Gitte Johansen 8520 Lystrup

gittejohansen(snabel a)rocketmail.com

Gitte Johansen

Sønderborg, Als Sønder, Tandslet, 1834-1866, opslag 85, Christian
Venlig hilsen
Gitte Johansen 8520 Lystrup

gittejohansen(snabel a)rocketmail.com

Gitte Johansen

Sønderborg, Nybøl, Broager, 1857-1876, opslag 241, nr. 47, Maria Margrethe.
Venlig hilsen
Gitte Johansen 8520 Lystrup

gittejohansen(snabel a)rocketmail.com

Christian Konstmann Autzen

Hej Mariane

Tak du Gitte for hendes ihærdighed - mit arbejde var faktisk kun at google med nogle søgninger.

Problemet, som dette med din Frida, er, hvis det er arbejdsfolk/tjenestefolk, hvor de så flytter en del rundt; så kan de være meget svære at følge.

PS: Ved din næste søgning, så prøv også at tilføje sted (f.eks. sogn og/eller amt) og tid i overskriften. Så vil du kunne få hjælpere med kendskab til netop dette område til at være med i søgningen; og din søgning vil så givet kunne blive besvaret betydeligt bedre. 

Hilsen - og fortsat god arbejdslyst i din forskning  :)

Christian
Min slægt: Autzen, Konstmann, Nansen, Hegelund, Sønberg, Matzen, Schmidt, Kruse, Wolf. Min hustru's slægt: Mærsk, Fogh, Møller, Hark, Lund, Aaskou, Blom, Dethlefsen, Beyer, Troels Winther.

mariane jensen

hej allesamme
jeg vil sige mange tak for det hjælp i har givet mig med frida jeg var lige ved at gå i stå indtil jeg vil skrive til jer jeg skal nok komme igen når jeg er gået i stå mange mange tak det var en store hjælp af få

med venlige hilsen mariane jensen