Oplysninger om to smede i Hadsund (Edderup, Sem sogn) og deres hustruer søges.

Startet af Annette Damgaard Hansen, 09 Maj 2013 - 21:14

Forrige emne - Næste emne

Annette Damgaard Hansen

Smedemester Jens Nielsen af Hadsund blev født 13. februar 1853 i Edderup, Sem sogn, Onsild Herred, Randers Amt. Jens var tvilling og broderen hed Peder Nielsen.

Deres forældre var ifølge kirkebogen Husmand og Smed Niels Jensen fra Ederup, Sem sogn og hustru Ane Pedersen (Søndergaard) født ca. 1833.

Jens blev gift med Kirsten Marie Madsen og sammen fik de sønnen Martin Ahlmann Nielsen, født d. 30 januar 1883 i Hadsund.

Jens Nielsen dør 6. december. 1894 i Hadsund, Visborg sogn, Hinsted Herred, Aalborg Amt

Desværre har jeg vanskeligt ved at komme videre, da kirkebøgerne for Hadsund kun løber til 1921. Derfor vil jeg høre om nogen kan hjælpe mig videre med at finde oplysninger om Jens Nielsens forældre Smed Niels Jensen fra Ederup, Sem sogn og hustru Ane Pedersen (Søndergaard) og hans hustru Kirsten Marie Madsen.

Mange hilsener fra Annette

Gitte Johansen

Hej Annette

Hvad mener du med, at kirkebøger kun går til 1921?
Venlig hilsen
Gitte Johansen 8520 Lystrup

gittejohansen(snabel a)rocketmail.com

Annette Damgaard Hansen

#2
Hej Gitte

Når jeg søger i kirkebøgerne på statens arkiver (Arkivalieronline) under Ålborg Amt, Hinsted Herred, Hadsund Sogn, så er der kun lagt kopier af kirkebøger ind far 1972 til 1921. Det vil sige, at 1800-tallet, som jeg skal bruge, er ikke tilgængeligt - med mindre de kirkebøger skal søges et helt andet sted ???

vh Annette

Gitte Johansen

Jamen, du skal jo kigge i Visborg sogn, og efter 1921 i Hadsund.

Det har du jo også selv skrevet ved død.
Venlig hilsen
Gitte Johansen 8520 Lystrup

gittejohansen(snabel a)rocketmail.com

Gitte Johansen

Nu kan det godt være, jeg har misforstået noget, men er det ikke Sem, du skal kigge i?

F.eks. vielse på forældre, Randers, Onsild, Sem, 1838-1856, opslag 8, nr. 1 i 1852.
Venlig hilsen
Gitte Johansen 8520 Lystrup

gittejohansen(snabel a)rocketmail.com

Annette Damgaard Hansen

#5
Ok - tak skal du ha' Gitte - Det er forvirrende fordi de flytter sådan rundt i sogne og herreder: Visborg, Ederup, Sem, Hadsund  :D - men det er trods alt lykkeds af finde fire generationer indtil her  :-X