Prinsen af Nør - uægte børn

Startet af Peter Miltoft, 08 Mar 2013 - 12:53

Forrige emne - Næste emne

Peter Miltoft

En familiekrønike påstår at vi skulle nedstamme fra Prinsen af Nør. Hvor kan man evt. finde optegnelser om uægte børn af prinsen. Prinsen hed Frederik Emil August og udnævntes i1842 til statholder i Slesvig - Holstein.

Peter Miltoft
Venlig hilsen
Peter Miltoft
8300 Odder

Annette Damgaard Hansen

Det er et svært spørgsmål, men wikipedia skriver da om ham, så her kan andre, der gerne vil hjælpe se, hvor han opholdt sig.

http://da.wikipedia.org/wiki/Frederik_af_N%C3%B8r

mvh.
Annette

Astrid U. Andersen

Jeg er bange for, at det De er offer for en familiekrønike. Prinsen af Nør's uægte barn er registreret,
han anderkendte sin søn født 1825, og sørgede for at han fik en god opdragelse. Han søn kom til Garder Husarene til Hest, blev general. Sønnen var med i krigene både 1848 og 1864. Jeg vil tro, hvis Prinsen af Nør, havde fået flere børn uden for ægteskabet var de formentlig ligeledes blevet registreret, han var et ordentlig menneske.
                                                  m.v.h. A.Andersen
 

Ingrid Kiær

Hvilke informationer er du i besiddelse af, som skulle indikere et slægtskab med Prinsen af Nør? måske kan jeg hjælpe.

ingutz@mail.dk

Annette Damgaard Hansen

Asbjørn Romvig Thomsen har holdt foredrag om Uægte børn og deres forældre - udstødte eller integrerede? Illegitimitetens sociale baggrund 1750-1830

Asbjørn Romvig Thomsen
Arkivar, forsker, ph.d.
Landsarkivet for Nørrejylland
Direkte telefon: 87 27 02 26
E-mail: at@sa.dk

Familieskrøner opstår sjældent ud i den blå luft - eller "Der går sjældent røg af en brand, uden der er ild i den".
Mange gange har faderen været hemmeligholdt for offentligheden af den ene eller den anden grund. Men det kan derfor også være svært at få sandheden dokumenteret - deraf kommer familie historierne.

Men, her ser det ud til at en af arkivarerne har taget sådanne sager op  ;)

vh. Annette Damgaard