carl christian maximilian bachmann gas og vandmester østerbro

Startet af kimmie dorthe andersen, 13 Jan 2013 - 13:25

Forrige emne - Næste emne

kimmie dorthe andersen

Hejsa søger mine slægtninge, jeg roder rundt i forskellige arkiver og prøver at søge, men jeg ved ikke hvilket sogn han blev døbt i desværre.
Det er i øvrigt min tipoldefar.

Han er født 8juni 1881 i københavn, men kender ikke sogn og herred.
Han blev gift med Christine dorthea jørgensen/bachmann, født 25 december 1881 i vejle.
De boede i hus på teglstrupvej 25 i 1954, da de der har underskrevet et testamente til deres søn Rolf bachmann.

Cark Christian var gas og vandmester / blikkenslager og havde egen butik i københavn et sted.

På butiksfacaden står der ryvang 3767 og øbro 5149?

jeg har et gammelt postkort adresseret til ham, der står såvidt jeg kan se stengade nr 14 eller 17 og så står der et stort N til sidst (kbh N?)

De havde mindst to sønner Rolf og bjørn(?) og mindst en datter Ella (min oldemor)

Håber nogle kan hjælpe mig med min søgning, eller i det mindste hvordan jeg kan finde nogle af dem via arkiver  :)

Mette R Francke

#1
Hei

Er dette din oldemor ?
Ella Bachmann , 27-8-1906 , København
http://www.politietsregisterblade.dk/index.php?option=com_sfup&controller=politregisterblade&task=viewRegisterblad&id=2148628&searchname=polit_adv

Christine Dorthea Jørgensen , 25-12-1881 , Veile
http://www.politietsregisterblade.dk/index.php?option=com_sfup&controller=politregisterblade&task=viewRegisterblad&id=2298359&searchname=polit_adv

Hovedperson
Carl Christian Maximilius Backmann , 8-6-1881 , København
Stillinger: Blikkenslager
http://www.politietsregisterblade.dk/index.php?option=com_sfup&controller=politregisterblade&task=viewRegisterblad&id=2148625&searchname=polit_adv

Jeg tror der står at han har vært gift før.

FT 1921 Sant Jacogsgade , oppslag 3.
Her er der flere søsken.
Jeg er ike flin til å tyde  , men der kan stå :
Else /Elise
Ella
Bjørn Carl Christian
Rolf Maxmilian
Grethe Elisabeth
Udøpt pige

Samme adresse i 1916 , oppslag 3


Mette
Mette R Francke

Ruth Steenberg Rasmussen

#2
Slettet -havde ikke set du havde fået samme oplysninger.
mvh
Ruth

Anne Mortensen

#3
på AO:

FT 1921
København
Skt. Jacobsgade
opslag 3
Carl Chr. med familie.
--------------------

Ser du har fået denne oplysning, men jeg sletter ikke.
Venlig hilsen
Anne Mortensen - 2770

Mette R Francke

#4
Hei

FT 1925 København Skt. Jacobsgade , oppslag 5.

Ft 1930 , samme adresse m oppslag 3.

Her står det at de ble viet i 1906 . 6 barn i ekteskapet.


Mette
Mette R Francke

Mette R Francke

Hei

Carl Christian med mor , Petra Elisabeth , og 2 yngre søstre finner du i ft 1890 , Klosterstræde , oppslag 14

Mette
Mette R Francke

Mette R Francke

#6
Hei

Mor til Carl Christian Maxmillian
Hovedperson
Petrea Elisabeth Backmann , 9-4-1857 , København , død 28-11-1904
Stillinger: Haandarbeide Enke
http://www.politietsregisterblade.dk/index.php?option=com_sfup&controller=politregisterblade&task=viewRegisterblad&id=3305750&searchname=polit_adv
Petra Eisabeth død : Sankt Paul 1900-1910 , oppslag 198


Carl Christian med mor , Petra Elisabeth , og 2 yngre søstre finner du i ft 1890 , Klosterstræde , oppslag 14

Det skal være ft 1901.


Mette
Mette R Francke

Ruth Steenberg Rasmussen

Hej,

Døbt 18. sept. 1881 i Trinitatis - 1878-1884 opslag 74

Konfirmeret 6. 0kt. 1895 i Trinitatis, opslag 1892-1897 opslag 104

Forældre: Stentrykker Lauritz Maximillian Bachmann og Petrea Elisabeth Nielsen

mvh
Ruth

Mette R Francke

Hei

København, København (Staden), Citadellet, Citadellet, -, 83, FT-1880, D3928
Laurits Maximilian Bachmann   24    Ugift      Menig ved 15. Bataillon   København
+ mange fler

Mette
Mette R Francke

kimmie dorthe andersen

 :D :D :D :D

århhh altså sikke nogle søde dejlige mennesker der befinder sig herinde...!

Hvor er jeg bare glad, tusind tusind tak nu vil jeg kigge nærmere på det i har sendt, det er jo helt fantastisk ;D ;D

Glade hilsener og taknemmelige tanker til jer  :)

kimmie dorthe andersen

Hej igen

Nu har jeg lige kigget det igennem og vil også slå det op i kirkebøgerne og gemme det :)

Men der er noget jeg er i tvivl om, jeg ved ikke om det er fordi jeg overser noget, eller om der er blindt spor. Der står at Petrea Elisabeth er Carl Christians mor, men i det link står der samtidig hun døde i 1904 og kun havde 1 barn som er en datter?

Er der noget jeg har misforstået eller?

kimmie dorthe andersen

jeg har fundet det hele, men undrer mig stadig over der står hun kun havde en datter i det ene register

Ruth Steenberg Rasmussen

Hej Kimmie

Der står ikke at hun kun har et barn, men at hun har et mellem 10 og 14, ''der ere til huse'' d.v.s bor hjemme.
Så oplysningerne stemmer stadig fint overens.

Med venlig hilsen
Ruth

kimmie dorthe andersen

åh altså mange tak, så fik jeg det opklaret :) så skønt, jeg er jo allerede nået langt takket være jer der har hjulpet. Det betyder meget at jeg kan fortælle min lille datter hvor hun kommer fra  :)

Nu vil jeg sove på det og så glæder jeg mig til at finde ud af mere løbende, jeg har fået købt mig en bog jeg læser lidt i og er begyndt at søge på nettet og nu også her, virkelig spændende :)

Fortsat god aften :)

Mange hilsener fra Kimmie

Ruth Steenberg Rasmussen

Ser lige dine spørgsmålstegn efter Ryvang 3767 og Øbro 5149. Det er uden tvivl telefonnumre.
Ryvang og Øbro er navne på telefoncentraler i København.

Også fortsat god aften til dig.
Mvh
Ruth

kimmie dorthe andersen

Mange tak for svar :)
Kan man søge noget på gamle numre mon? Jeg prøver lige at se om det kan googles, men hører gerne hvis du har kendskab til det :)
Mange hilsener Kimmie

Ruth Steenberg Rasmussen

Jeg har ikke erfaringer med gamle telefonbøger, men googlede lige og fandt denne tråd, hvor Kay-Verner Christiansen tilbyder opslag i nogle bestemte årgange.

http://www.slaegtogdata.dk/forum/index.php?topic=35673.0

Jeg vil foreslå, at du sender ham en mail og hører, om han vil slå Carl Bachmann/telefonnumrene op.
Jeg vil anbefale at du også tilføjer et link til denne tråd.

Med venlig hilsen
Ruth

kimmie dorthe andersen

Hej Ruth endnu engang mange tak for hjælpen :) Man må sige du har styr på det og tak for hjælpen endnu en gang  :)

kimmie dorthe andersen

Hej så er jeg her igen :)

I mellemtiden har jeg haft lidt gang i at undersøge om den canadiske del af familien...

Men her i den danske del kan jeg ikke rigtig komme videre pga jeg ikke kan læse hvilket sogn min tip tip oldemor er født i og derfor kan jeg heller ikke finde hendes forældre.

Desværre er dem der ved nogetsom helst om denne del af familien døde, så kan ikke få noget hjælp derfra (ihvertfald kender jeg ikke nogle i familien der kan hjælpe af dem der er tilbage).

Det er Petrea Nielsen født 9/4 1857 og det burde være kbh, men i en folketælling fra 1901 står hun som ugift og tilhører et sogn jeg slet ikke kan tyde....

Hun bliver senere gift med Laurits Maximilian Bachmann (stentrykker) og ham kan jeg heller ikke finde noget på, fordi han af ukendt årsag dør tidligt?

Inden han bliver gift er han menig v 15. batalion i kbh som 24 årig og har prøvet at søge på ham, men der findes ikke noget om ham der hvor jeg har søgt?

Min tipoldemor kan jeg heller ikke finde noget om, da hun er født i Vejle og der er der ikke online arkiver, er det så helt udelukket at finde ud af noget om hende og hendes familie?
Hun hedder Christine Dorthea Jørgensen og er født i Vejle 25 december 1881, men ender i kbh som tjenestepige og bliver gift mm herovre (med Carl Christian)


Håber nogle kan hjælpe med tips og råd

Stina Kirkegaard Hansen

Jeg har søgt lidt i Politikens e-arkiv. Christine Bachmann dør den 28/1 1960 og bisættes den 2. februar fra Bispebjerg Krematorium.
Hun er på det tidspunkt enke.
Jeg har sendt dig en mail.

Venlig hilsen
Stina

Gitte Johansen

Vejle, Nørvang, Vejle Købstad, Gammelhavnsgade, Matr. 35, 1. Sal, 285, FT-1880, C5977
Navn:   Alder:   Civilstand:   Stilling i husstanden:   Erhverv:   Fødested:
Rasmus Jørgensen   25   Gift   Skomager      Roskilde
Amalie Jørgensen   25   Gift   hans Kone      Vejle
Hans Jørgensen   2   Ugift   deres Søn      Vejle
Boletha Jørgensen   1   Ugift   deres Datter      Vejle

Dette er Christines familie.

Hvis du slår op i

Vejle, Nørvang, Vejle, 1868-1880, opslag 281, nr. 91, Bolette, kan du se hendes mor hedder Anna Christine Amalie Jensen, som der også står ved Christine. (1881-1891, opslag 149)
Venlig hilsen
Gitte Johansen 8520 Lystrup

gittejohansen(snabel a)rocketmail.com

kimmie dorthe andersen

tak for hjælpen begge to, lidt mere at gå videre med, det er rigtig rart :)

Stina Kirkegaard Hansen

#22
slettet, havde overset, at du havde informationen.
vh
Stina

Gitte Johansen

Rasmus og Anna Christine er viet i

Vejle, 1865-1891, opslag 108, nr. 66.
Venlig hilsen
Gitte Johansen 8520 Lystrup

gittejohansen(snabel a)rocketmail.com