Jens Andersen Stenhugger død på skibet Justitia?

Startet af Annette Damgaard Hansen, 27 Apr 2013 - 00:14

Forrige emne - Næste emne

Annette Damgaard Hansen

En af mine aner var Jens Andersen Stenhugger, der var Handelsmand i Aarhus. Hans død er indtilvidere ikke fundet i Århusianske kirkebøger, hvilket kan skyldes, at han er død under en handelsrejse.

Den 21/5 1697 fik enken Marie Jørgensdatter Fogh tilladelse af Aarhus Borgmestre og Raad til at hjemhente mandens skib, Justitia, der lå lastet i hollandsk havn.

Mon nogen ved hvor man kan finde oplysninger om dette skib og evt. årsagen til hans død?

mvh.
Annette Damgaard

Vivi Winther

Hej kender du denne

Note for Jens Andersen Stenhugger
Borger i AarhusHans død er ikke fundet i Århusianske kirkebøger. Det kan skyldes at han er død under en udlandsrejse. Den 21/5 1697 fik enken tilladelse af Aarhus Borgmestre og Raad til at hjemhente mandens skib, Justitia, der lå lastet i hollandsk havn.
(Se mere i Aarhus byfoges, rådstuekopibog 1682-1706, fol. 196)

Mvh

Vivi

"Intet er umuligt for den der bevarer viljen i hjertet"

Annette Damgaard Hansen

Hej Vivi.

Ja, den kender jeg godt ;D  - og derfra, kan jeg ikke rigtig komme videre, og tænkte derfor, at man måske kunne finde frem til noget om skibet  ???

vh. Annette


Annette Damgaard Hansen

#3
Men tak Vivi, for jeg ved faktisk ikke, hvordan man finder frem til Aarhus byfoges, rådstuekopibog 1682-1706, fol. 196 - så måske nogen her på siden ved det?

Overvejer også om jeg kan komme videre ad denne vej:

http://ddd.dda.dk/nygaard/visning_billed.asp?id=97417&sort=f

I bunden står der: Jy. Reg 20 275 nr. 119.

Mon nogen ved, hvad det står for?

Annette

Vivi Winther

Hej Annette, det var den jeg tænkte på, prøv at sætte den ind under "Hjælp til opslag på arkiver". Håber der er en der som kan hjælpe dig videre.

Held og lykke

Mvh

Vivi
"Intet er umuligt for den der bevarer viljen i hjertet"

Annette Damgaard Hansen