Hvor og hvnår døde Bage Baggesen i Viborg

Startet af Bengt Bagge Skjold Rasmussen, 23 Mar 2012 - 12:34

Forrige emne - Næste emne

Bengt Bagge Skjold Rasmussen

Hjælp !!!
Jeg har Bage Baggesen f. 1799 i Ålborg gift 2. maj 1827 Viborg Domsogn, Viborg med, Anne Kristine Marie Meline Schrøder, de fik 5 børn sammen.
I FT 1834 bor de i Søndre kirkestræde, han som bagermester.
I FT 1840 er hun enke og er på hospital og de mindste børn sat i pleje.

Jeg kan kikke finde ham død og Anne kan jeg ikke finde død og hvor hun er født i 1801.

På forhånd tak for hjælpen

Bengt

Peter Gandrup


hej.....Jeg mener jeg har fundet din Anne kirstine marie ....hun er født i Viborg gråbrødre (1768-1812)

opslag 227 nederst til højre...som uægte datter sf Inger ........"sdatter.

Anne Kirstine  bliver senere konfirmeret opslag 204 i sortebrødere sogn .Her står der en Mathias Schrøder

som far og  Inger  A......datter som mor igen født den 16/1-1801.hun har også nogle brødre...

En Otto  schrøder der er født i 1803  gråbrødre sogn  og en Fredrik emilius Schrøder der er født i 1806.

Denne Fredrik  Emilius  har et af Annes  børn i lære i 1845 i Viborg....Så må vi se om vi kan finde dem

som døde også....håber du mener det er rigtigt...Hilsen Inger

Ingelise Modis

#2
Hej.
I 1840 er Anne ikke enke, men det lyder jo bedre end at sige at manden er stukket af, du finder Bage Baggesen som fraskilt i FT 1860 Aalborg amt, Farstrup sogn opsl.3
Venlig hilsen Ingelise født Bylov
Koldingenser med bopæl i D 21379 Scharnebeck (Lüneburg)Tyskland


http://www.hovawarte-von-almodis.de

Bengt Bagge Skjold Rasmussen

Tak til Inger  :):
Jeg ved ikke om der er et problem med Anne, hun havde jo et navn til nemlig "Meline", men det kan jo være at hun havde fået det som tilnavn efter dåben. Ellers passer dataerne jo fint så jeg vil bruge dine oplysninger med tak, nu mangler jeg bare hendes død.
MVH
Bengt

Tak til Ingelise: :):
At Bagge Baggesen skulle være flyttet til Farstrup ved Ålborg havde jeg ikke forudset, jeg havde nok aldrig fundet ham. At han var skilt havde jeg heller ikke tængt, men man brugte som du skriver, tit
"enke" fremfor skilt.
Nu mangler jeg bare ham fundet død, han havde jo ikke for vane at melde tilgang eller afgang i sognet han er nok flyttet endnu engang.
MVH
Bengt

Lis Holm

Hej Bengt,
jeg har en del oplysninger om sønnen Anders Baggesens efterslægt her i København - er du interesseret ?

Desværre har jeg dem ikke elektronisk, men kan give dig dem i løbet af en uges tid.

vh
Lis Holm 2730 :)

Bengt Bagge Skjold Rasmussen

Hej Lise Holm  :) :) :)!

Takker det er lige Anders som er linjen, Anders blev gift med Frandsine Henriette Stuve og fik 7 børn
jeg mangler alle oplysninger om deres vielse, død m.v.
Jeg er meget glad hvis du kan hjælpe af denne vej.

Med venlig hilsen
Bengt

Lis Holm

Hej Bengt,
Det var jo herligt -

Jeg går igang med "jobbet" om et par dage, så hører du fra mig på din private mail - det håber, jeg er OK.

Anders og Frantzine fik ikke kun 7 børn - de fik 12 stk - nogle døde som små!

Jeg har faktisk kendt nogle af børnebørnene, som var "tudsegamle", da jeg var barn!

vh
Lis Holm 2730 ;D   ( ikke Lise!)

Lise Østerberg Bahr

Hej.

Er hun i slægt med Stine Baggesen, 50 år, Fraskilt og bor hos Uhrmager David Fog, 58 år, Nørlyng, i Viborg - der bor her sammen med sin familie:

Marie Abigail Schrøder 45, gift hans kone Viborg Købstad, 5te Qvarteer, St. Mathiasgade 204 - F1 - FT 1850 D3025.
Maren Fog, 16 år deres børn. Viborg.
Christiane 11, deres børn. Viborg.
Rasmus Ingvardt 13, deres børn, Viborg.
Ludvig Christian 8, deres børn Viborg.
Stige Baggesen 50 Fraskilt bor hos Uhrmager Fog, Viborg.
Adolph Christian Dalsgaard, 21, Ugift uhrmagersvend Resen.Viborg Amt.
Kiersten Lorensdatter 26, ugift tjenestepige Resen Sogn, Viborg amt.
Niels Petersen , 57 enkemand, tjenestekarl Asmild Sogn, Viborg Amt.

Det skulle være slægt til Ane Skrøder FT 1850 (et plejebarnsforhold i familien).

? broder til Ane Schrøder: og Fadder til Johan Peter Egvag Østerberg kan være:

Otto Carl Skrøder født 19. december i Højbjerg, gift med
Ane Kristine Pedersen gift 7. september 1833 - Højbjerg, Lysgård Herred Viborg Amt.

Hans forældre var:
Jens Skrøder
Inger Kirstine Nielsen.

Hvis ja, er det noget af den slægt jeg selv søger og søger verificeret. Jeg har flere infos.

Med venlig hilsen
Lise Østerberg Bahr

Lise Østerberg Bahr

#8
Videre:
Andre navne i slægterne :

et bud fra en slægtsforsker som hjalp mig tidligere var dette:

Østerberg gifter sig med:
Michaeline Hjorth, Søetaten, København Krusemyntegadeno. 9, stuen til gaden, FT 1845, C 2120, MIchaeline er plejebarn 14 år,

Endvidere bor på adressen:
Henrik Trandelvein 21 ugift - matros København og
ANE JONASSEN 51, ugift logerende, syerske Sjælland og
Michaline som nævnt, hun er døbt 31. juli 1831 i Holmens Sogn, København Danmark,
og hun er plejebarn hos ANE JONASSEN.
hendes

Michaelines:
Fader er:    Lars Christian Hjort
Moeder er: Sophia Dominica Jonasdr - gift i Holmens Sogn, København 17. april 1826.

En søster til Peter Østerberg, kom til at hedde LARSEN, Johanne Christiane Larsen født 16. dec. 1826 i Holmens sogn, dåb 18. februar 1827 i Holmens sogn.

evt. oplysninger der kan bruges til at identificere Baggesen, og Schrøder.

Med venlig hilsen
Lise Østerberg Bahr

Lise Østerberg Bahr

God morgen.

Ser lige i mit 1. indlæg en stavefejl (dem har jeg sikkert mange af)

STINE og ikke Stige

Stine Baggesen
Derfor kom jeg med indlægget - da der var Skrøder/Schrøder slægt involveret.

Med venlig hilsen
Lise Østerberg Bahr

Lise Østerberg Bahr

Hej

Senere fundet andet, men jeg har jo ikke fået et svar på mit indlæg, så jeg venter lige at se om der skulle dukkere et op. Ellers er det jo ikke relevant at meddele sig ?

mvh
Lise Ø Bahr

Lise Østerberg Bahr

Hej.

Baggesen og STRUVE er også led eller sideled til / i vores BAHR (dvs. Østerberg- slægter) via mange men især FLENSBURG - slægter, har lige haft indlæg om dem i dag, hvor jeg lige tilføjer noget jeg tidligere har læst omkring slægterne.:

OG noget nyt omkring Baggesen slægten her:
htpp://www.enra.dk/genealogy/getperson.php?personID17718&tree=tree1


og HER STÅR NEMLIG igen igen , MIN  idag (igen) efterlyste CLARIUS BAGGESEN, der var plejesøn hos

urmager David Fog og Hustru Schrøder, hvis enten søster eller datter havde Peter Østerberg 5 år i pleje. De kom fra HELSINGØR - se tidl. tråd om dette.


SPØRGSMÅL:
KAN nedenfor nævnte piger med Schrøder navn have relationer til denne tråd:

Dorothea Sofie SCHRØDER, Maribo Musse Vester Ulslev, Westerulslev By, Skolen 33-FT 1834, B9338 - Ditlev Conrad Erichsen 43 gift Skolelærer og kirkesanger og
Ellen Marie Rasmussen 38 gift hans kone (Ditlev Conrad Erichsen)
Magdalene Conradine Erichsen 19 ugift hans datter (Ditlev og Ellen)
Doris Sofie SCHRØDER 9 ugift i kost og underviisning (Ditlev Conrad Erichsen og Ellen Marie Rasmussen)

i samme åndedrag skrives der lidt i parentes:
da der nævnes GIFT SCHRØDER er i tvivl om hvilken SEBELIN, der var forlover men obs på den nævnte der er gift Schrøder.VEJLE, TØRRILD, JELLING, SKOVBØLLING, EN GAARD, 1 f", ft 1845, a1381.

.......
Alilce Oppenheim nævner til Torben Thybo Bundgaard) at han ikke må afvise ovenstående indlæg af Regelsen pga. forkert opl om fødested. Der er masser af guf i den FS oplyslning. forældre Forlældrene er givet til at være Hr. Schrøder & Cathrine ... spor der kan forfølges ...?

Sønnen Hsans må være den ældste døbt i Vejle, Kollerup sogn 1848 (opsl 5) Gudmoderen er Madame Sebelin fra før ....

Vejle, Nørvang, HVEJSEL, CHRISTIANSHÅB en Gaard 1 FT 1850, D2792 Christian Frederik Ingerslev 28 gift forpagter af gaarden Århuus Kjøbstad Dorthea Sopie Schrøder 25, Gift hans KOne I EUTIN
Hans Ingerslev 2 ugift deres børn KOLLERUP S, vekle A.
En udøbt pige 1 ugift deres børn her i Sognet, HVEJSEL.
Dette nævner jeg da vi også har Zepelin på anetavlen....


mon ikke de nævnte (jeg har flere jeg kan henvise til) SCHRØDER slægterne har FORBINDELSER ??

Med venlig hilsen
Lise Østerberg Bahr
Med venlig hilsen
Lise Østerberg Bahr

Lise Østerberg Bahr

#12
Hej Bengt og Lis.


Jeg er også interesseret i disse oplysninger, vil i gerne kontakte mig på ilha@sol.dk - hvis i "hemmeliggør" resten af denne TRÅD - der jo er en direkte forlængelse af andre forespørgsler, for det er jo også aner fra min slægt !


Jeg undrer mig dog derfor lidt over, at jeg ikke får noget svar på mine indlæg overhovedet!!!!

VI har også STRUVE slægten og BAGGESEN slægten som faddere til kirkelige handlinger -

JOhanne Baggesen, stod ved dåb badder til Marie Schrøder. forlældrene til disse tre børn var.
Bagge Baggesen, født i Ålborg og bagermester og
Anne Kirstine Marie Meline Schrøder.

Jeg er jeg interesseret i disse oplysninger, og TAKKER PÅ FORHÅND, håber virkelig på et PIP på mine inputs!!


men jeg kan jo lave en selvstændig søgning på flere fra slægten, måske mine indlæg er for forvirrende med for mange infos på een gang.


Med venlig hilsen
Lise Østerberg Bahr

Lise Østerberg Bahr

#13
Hej igen.

Fandt lidt mere.

Vedr.: Mathias Schrøder og INGER KRISTINE MÆHLESDATTER har en datter Ane Schrøder døbt 12.3.1809,  død 29.11.1868. Hun er gift med Niels Andersen Svendstrup i FT 1850 i Viborg, Niels A.S: er i Stenløse 23.7.1812, får borgerskab 213.5.1846 som tømrer i Viborg, død 17.1.1866 (dør ved en brøndulykke).  og gift med Ane Schrøder. Hendes søn Peder Østerberg 5 år er derfor i pleje hos familien,  Maria Schrøder familien gift urmager David Fog.

Men hvem er Peders far ?
Niels Andersen Svenstrup ? . dennes far er Anders Pedersen i Svendstrup.

Urmager David Fog er både Urmager & Billiardholder !

man staver Schrøder /Skrøder og Mahias/Matis forskelligt ??det kender jeg ikke årsagen til.

Men familierne BAGGESEN / SCHRØDER / FOG / HANSEN har forbindelser.

Jeg modtager stadig gerne info hvis i har flere udredninger jeg har respondere på forhånd tak.

se også:


men ad.:  navnet MELINE:

jf. se Pernille B. Tuxen, Frankrigs indlæg på Dis Forum (det gamle forum) af 04/09-06, Carsten Friis Fischers indlæg, Peder Udesen, og ikke mindst, PER SCHRØDER, i hvis fodspor jeg vandrer, slægtsforskningsmæssigt.

Viborg nørlyng, Viborg Købstad, Graven 17, 129, FT 1801, B9111, :
ad Inger Kirstine MEHLSENSDATTER  24 ugift hendes datter,

med venlig hilsen
Lise Østerberg Bahr

Lise Østerberg Bahr

#14
Hej .

Ad.: BAGE Baggesen og eller BAGGE Baggesen - :

FUND på http://gabrielmilan.dk/preliminaer/pages/195.html

BAGGESEN/SØLTOFT/BANG/PEDERSDATTER/FRIIS/HANSDATTER slægt m.fl.
men her:

Bagge Baggesen 1615-8. maj 1681 og Kirsten Friis  Hansdatter 16. nov.1624-23.marts 1673

er det her din BAGGESEN er skitseret også - se også på ...INDEX OF FAMILY  samme webside.

... og ok, jeg har lige haft et spm. her på sited om ILSØ / ILSØE og det navn indgår her i mit indlæg
sammen med

STORM / LOHMANN / STAGE ....interessant .....

i bogen om MILAN slægten fra bl.a. GIlleleje / Milan - Floor - Bremer (der også er interessant i min forskning ad FREDERIKA BREMER og MARTINA BERGMAN ÖSTERBERG.... styrmand Frederik Carlsen og hustri Anneline Andersen / Langkilde /fisker Christiansen. Appel (ad Schrøder ? se HØJSKOLE) Mørck

Gilleleje /Grædsted i.ø. egnen i særdeleshed

Er det noget du kan bruge  Bengt Bagge Skjold Rasmussen - og eller har du inputs til dette - og eller evt. ad. mine BAGGESEN tråde også !

Med venlig hilsen
Lise Østerberg Bahr

Mikkel Eide Eriksen

Hej,

De dele om Bang/Baggesen/Søltoft der nævnes på Milan-siden er fra en gammel Gedcom-fil jeg engang har sendt pr. mail.

Oplysningerne om de familier er fra "Er du i familie med bryggerne? Slægterne bag J.C. og Carl Jacobsen på Carlsberg" af Birgit Øskov og Anton Blaabjerg og har ingen relation til Milan-slægten og nævnes heller ikke i Terslin's Milan-bog (Milan er min mormors slægt, det er via min farmor at Bang/Søltoft/osv er kommet med i samme gedcom-fil).

mvh
Mikkel
Interesse: alt Gilleleje plus Lindberg/Humble (SE/DK) Svane (Mors) Behringer (Alsace/DK/NO) Bortvig/Fleischer (Lolland)

Hjælper gerne med Sverige: https://forum.slaegt.dk/index.php/topic,153986

Lise Østerberg Bahr

#16
God morgen - en lille hurtig runde - inden dagens gerning.



Jeg er stødt på MILAN også evt. via en af mine tråde forleden - ad vejen. LEMBKE slægten med indgifte.

Med Milan- oplysningen, kan der sikkert også findes noget MUFF slægt ?- jeg har ikke dok. lige her - derfor ikke lige flere navne i  ærmet - men jeg havnede da på din slægtsside med EIDE en dag jeg søgte noget slægt - evt. via FOG men efterhånden er der mange adgangsveje i slægterne, nu der er så meget på internettet. Dejligt - det hjælper jo alt sammen på "op klaringen" af slægten/slægternes indbyrdes forhold og sammensætning.

Med venlig hilsen
Lise Østerberg Bahr