Matthiessen slægten fra Flensburg, fra ca. 1600 og frem - hvem kender ?

Startet af Lise Østerberg Bahr, 25 Jun 2013 - 10:33

Forrige emne - Næste emne

Lise Østerberg Bahr

Hej.

Jeg er stødt på Matthiessen slægten (kan vist staves forskelligt) i Flensburg i forbindelse med eftersøgning af LORCK  Lorck/Andersen - slægten der

Hvem har kendskab til disse ?

p.s. det er en international webside jeg har set info på, som jeg kan genkende infos omkring, og der er Sverige/England omkring Lorck som oprindelsesland - og vi har da også sendt en anetavle selv til DURHAM, i England, kan dog se slægten udvikle sig i Australien også.

Tak på forhånd.
MVH
Lise Østerberg Bahr

Lise Østerberg Bahr

#1
Hej igen.

På RootsWeb findes i Flensburg disse:

MARIA MARGRETHA MATTHIESSEN,  født 1. marts 1749 i Flensburg
forældre er:
Thag Dietrich KREBS
Sophie Maria HINRICHS
hendes børn (også 3 x unknown KREBS - (nævnes af mig nu, da Landt/Lemmel (og Hinrich(s) i Bahr slægten, er forbundne med disse slægter) - samt JESSEN og NISSEN, LORENTZEN slægten m.fl.)

Martin Hinrich KREBS født 12. juli 1781 i Flensburg (gifter sig med Catharina LORCK -

der er datter af Christian ANDERSEN LORCK 9. jan. 1743  (Se herom også Nikolai HANSEN LORCK, 11. jan 1710, Flensburg)i Flensburg og hustru
Anna Margaretha BOYSEN, 4. may 1756 i Flensburg.

LORCH slægten "lever" videre og kommer sikkert fra England, (vi har tilsendt en slægtsbog om Die Bahren von Schleswig-Holstein) til
Amalie MAWSON (født Landt, i Durham, England og til søsteren
Luise Lemmel, født Landt i Wandsbeck : Se ad Apotekerslægten samt Skibsbygger- og Ingeniørslægten til  
Hans-Heinrich Theodor LEMMEL, der gifter sig med vores Bahr ane Luise Landt

(LEMMEL (se også her af Kronen-Apotheke i Hamburg, Wandsbeck,  GOTTHOLD KARL LEMMEL i 1912 efter Emil KELLER/ samt Gerhard Brodersen) (de er sikkert også beslægtede) samt Fritz Molinnus, gifter sig 30.9.1922 med Anna (døbt Anna Maria) LEMMEL (dvs. dokumentation for mine oplysninger).

MAWSON ses i.ø. i hvert fald i Australien/England.


der er i.ø. BRODERSEN historier på nettet om slægterne i området.


OG
idet Hanns Landt-Lemmel har skrevet bøger om bl.a. HVALFANGSK I DET SYDLIGE ISHAV og sammenholdt med disse oplysninger, MÅ der være flere forbindelser til og mellem Henning August BISTRUP ØSTERBERG, der var 1. styrmand og Kartograf på en af GRØNLANDSekspeditionerne den i 1908 og flere andre informationer om disse mennesker, omkring disse emner.

Håber tråden ikke bliver for vanskelig at overskue for interesserede.

Med venlig hilsen
Lise Østerberg Bahr




Lise Østerberg Bahr

#2
Hej igen.

i.ø. skrev Hans-Heinrich Lemmel også

"Gewinnung, Veredlung und Verarbeitung der Oele und Fette, aus der Praxis der und Studium"
- Allg. (Allgemeine)  Industriverlag Berlin 1932.
. Han var til 1963 Chief Engineer der United States Air Forces Europe.

gift med H (døbt Maria Wilhelmine Koch  den 27.11.1920 født ca. 1985 i Guntersblum/Rhein)
Hanns Landt-Lemmél er iø. synnonym for HansHeinrich Lemmel jf. oplysningen
. Ingen (egne) børn fra den gren.

http://geneal.lemmel.at/WhK-41e.html

håber linket virker, og

senere LEMMEL/Lämmel slægt der har Danzig familien = SCHUMANN i bedstemor-ledet - (Wiesbaden) ad Anna og Erich Lemmel (der er en Gustav SCHNELL[/b] efterkommer) der fejrede jernbryllup (65 års ægteskab) i  dec. 1984 - se også ad Erna von der HORST.

Med venlig hilsen

Lise Østerberg Bahr

#3
.. sidste af Adel ad

Schloss Horst....slægten med titlen HUES zur HORST (blev også udnævnt til Kölner Stadtholder)

tilbage til 1100-tallet. bygherren Rütger von der Horst (der engagerede datidens navnkundige kunst og håndværkere på den tid)  til at medvirke ved sit slots byggeri.
han sad under 6 Kölner kurfyrster - og

der er  slottet blev bragt ind som medgift i ægteskabet af med Dietrich von der Egge slægtshistorie her !
også

Salentin von Isenburg historie her !

Anna von Palandt slægtshistorie nævnes også fik en søn Johann med Rütger von der Horst.!

ad arving indgift i familien von Loë.

og i ø. HOFFMANN slægten (se starten af tråden)

Nu må man da håbe, at MATTHIESSEN rykker lidt på sig her, og svarer mig - ad kommunikation - ikke envejskommunikation.

På forhånd TAK :)


Venlig hilsen
Lise Østerberg Bahr


Regelsen

Hej Lise

Start f.eks. med Peter Bennick Matthiessen, * 17.07.1743 i Flb., ~ 1. i Adelby 1768 med
Ingeborg Margaretha (Maria) Behrens, * c. 1749, død 13.08.1769, dt. af Hermann Behrens
til Adelbylund & Maria Margarethe Møllmann. ~ 2. i Flb. 1770 med Brigitta Andersen (1753-1825)
dt. af Knut Andersen & Catharina Lorck.

(Far til Peter - var Peter Matthiessen & Catharina Dorothea Carstensen)
Venlig hilsen
regelsen

Lise Østerberg Bahr

#5
God morgen Regelsen.


Jo, tak for info, som jeg vil se på igen.

Jeg er godt klar over at Behrens /  Berend / Berendsen slægt og BAHR slægten er direkte indgift - har set det på div. internationale genealog.websider også.

Håbede eftersøgningen her, kunne være med til at samle lidt info mere til mit samlede billede af slægterne.

har også set og vist reageret til websidens indehaver,

Verner Asholt webside (Vendsyssel)  har disse slægter på anetræet på internettet her=

http://verner-asholt.dk/webtrees1/family.php?famid=F2958&ged=Vendsyssel

www.woydt.be/genealogie/g16/168/1687lohe01.htm
(hvor Dethlefsen familien og Lorentzen er med)

Har ikke set Mawson slægten der (endnu) det er vist ikke alt jeg kan få "lov til" at finde dér.

(håber linket virker)

folketælling www.alsnissen.dk
naturligvis også

og et par mere

www.hohlmann.dk/aner/INDEXX00.htm

(Jeg har tidl. selv langt disse ud til jer her).

Geni.com - ser jeg dem også på nu - som jeg har set tidligere - og set sammenhæng i - for længe siden
Lise Ø Bahr

Lise Østerberg Bahr

Hej igen.

Endvidere på www.johnoglis.dk  Johns slægtsdatabase - og hjemmesider som jeg har kontaktet adskillige gange ad spm. om div. navne.

der er kildeangivelser på disse.

Mvh
Lise Østerberg bahr


Lise Østerberg Bahr

#7
GOd aften.

Sættes lidt op til den anden hvor også MATTHIESEN LANDT tråden indgår i led - en tråd af her til aften.

http://www.slaegtogdata.dk/forum/index.php/topic,61901.0.html
(håber linket virker her)

Med venlig hilsen
Lise Østerberg Bahr