Webtrees: Fejl ved liste over billeder i administratordelen

Startet af Mona Kjærulf Holmberg, 10 Apr 2013 - 10:20

Forrige emne - Næste emne

Mona Kjærulf Holmberg

Da jeg fik dejlig hurtig og professionel hjælp lige før, får jeg lyst til at komme med endnu et problem, som jeg har haft et stykke tid:

Da jeg havde opdateret til Webtrees 1.4.1 havde jeg problemer med billedlænkerne. Billederne lå nu i et andet bilbiotek. Jeg opdaterede alle billedlænker manuelt - flere hundrede

- men i det ene Webtree bliver jeg ved med at få en fejl (se vedhæftet fil), når jeg klikker på "billeder og medier" inde i administratordelen, og så vil den ikke vise liste over billederne.

[vedhæfting slettet af admin]


Mona Kjærulf Holmberg

Det er godt nok langhåret! Jeg har forstået så meget, som at det er nogle billeder den ikke kan læse pga forkert filformat eller navn. Har slettet nogen mistænkelige billeder på serveren (uden .jpg selvom de er det, og meget lange filnavne) på serveren.
Der er 6 faner med billeder (68 billeder), og nu er det kun den ene fane, der giver denne fejl...
Jeg har svært ved at gennemskue præcis hvilke billeder, der giver fejlen?

Mona Kjærulf Holmberg

Jeg har fundet denne fejlmeddelelse under XHR - HTML


ERROR 8: getimagesize(): Read error!
0 Error occurred on in function getimagesize
1 called from line 405 of file Media.php in function displayImage
2 called from line 168 of file admin_media.php
Notice: getimagesize(): Read error! in /customers/a/1/4/holmberg2.dk/httpd.www/webtrees_k/library/WT/Media.php on line 405
ERROR 2: Cannot modify header information - headers already sent by (output started at /customers/a/1/4/holmberg2.dk/httpd.www/webtrees_k/includes/functions/functions.php:350)
Warning: Cannot modify header information - headers already sent by (output started at /customers/a/1/4/holmberg2.dk/httpd.www/webtrees_k/includes/functions/functions.php:350) in /customers/a/1/4/holmberg2.dk/httpd.www/webtrees_k/admin_media.php on line 311 {"sEcho":1,"iTotalRecords":"196","iTotalDisplayRecords":"196","aaData":[[".<\/b>
Filst\u00f8rrelse:<\/span> 26 KB<\/span><\/div>","\".\"<\/a>",".<\/span><\/b>
<\/i><\/div>
Vis<\/a> - Rediger<\/a> - Slet<\/a> - H\u00e5ndt\u00e9r links<\/a>

Dette medie-objekt er ikke l\u00e6nket til nogen post.<\/div>"],["..\/Stamtr\u00e6_KJ\/Billeder_Kj\u00e6rulf\/05_regnar.jpg<\/b>
Denne mediefil eksisterer ikke.<\/div>","<\/i><\/a>","05_regnar.jpg<\/span><\/b>
<\/i><\/div>
Vis<\/a> - Rediger<\/a> - Slet<\/a> - H\u00e5ndt\u00e9r links<\/a>

Dette medie-objekt er ikke l\u00e6nket til nogen post.<\/div>"],["..\/Stamtr\u00e6_KJ\/Billeder_Kj\u00e6rulf\/08-12_Mona.jpg<\/b>
Denne mediefil eksisterer ikke.<\/div>","<\/i><\/a>","08-12_Mona.jpg<\/span><\/b>
<\/i><\/div>
Vis<\/a> - Rediger<\/a> - Slet<\/a> - H\u00e5ndt\u00e9r links<\/a>

Dette medie-objekt er ikke l\u00e6nket til nogen post.<\/div>"],["..\/Stamtr\u00e6_KJ\/Billeder_Kj\u00e6rulf\/08_Holger_K_Rasmussen_GG.jpg<\/b>
Denne mediefil eksisterer ikke.<\/div>","<\/i><\/a>","08_Holger_K_Rasmussen_GG.jpg<\/span><\/b>
<\/i><\/div>
Vis<\/a> - Rediger<\/a> - Slet<\/a> - H\u00e5ndt\u00e9r links<\/a>

Dette medie-objekt er ikke l\u00e6nket til nogen post.<\/div>"],["..\/Stamtr\u00e6_KJ\/Billeder_Kj\u00e6rulf\/35_Else.jpg<\/b>
Denne mediefil eksisterer ikke.<\/div>","<\/i><\/a>","35_Else.jpg<\/span><\/b>
<\/i><\/div>
Vis<\/a> - Rediger<\/a> - Slet<\/a> - H\u00e5ndt\u00e9r links<\/a>

Dette medie-objekt er ikke l\u00e6nket til nogen post.<\/div>"],["..\/Stamtr\u00e6_KJ\/Billeder_Kj\u00e6rulf\/39_Gjermund.jpg<\/b>
Denne mediefil eksisterer ikke.<\/div>","<\/i><\/a>","39_Gjermund.jpg<\/span><\/b>
<\/i><\/div>
Vis<\/a> - Rediger<\/a> - Slet<\/a> - H\u00e5ndt\u00e9r links<\/a>

Dette medie-objekt er ikke l\u00e6nket til nogen post.<\/div>"],["..\/Stamtr\u00e6_KJ\/Billeder_Kj\u00e6rulf\/35-06_mormor-morfar-Carls-far.jpg<\/b>
Denne mediefil eksisterer ikke.<\/div>","<\/i><\/a>","35-06_mormor-morfar-Carls-far.jpg<\/span><\/b>
<\/i><\/div>
Vis<\/a> - Rediger<\/a> - Slet<\/a> - H\u00e5ndt\u00e9r links<\/a>

    Jens S\u00f8ndergaard Jensen<\/span><\/span><\/a><\/li><\/ul>"],["..\/Stamtr\u00e6_KJ\/Billeder_Kj\u00e6rulf\/39.04.07_Solveig og Tove.jpg<\/b>
    Denne mediefil eksisterer ikke.<\/div>","<\/i><\/a>","39.04.07_Solveig og Tove.jpg<\/span><\/b>
    <\/i><\/div>
    Vis<\/a> - Rediger<\/a> - Slet<\/a> - H\u00e5ndt\u00e9r links<\/a>

        Solveig S\u00f8rensen<\/span><\/span><\/a><\/li><\/ul>"],["..\/Stamtr\u00e6_KJ\/Billeder_Kj\u00e6rulf\/35_Viggo_ca1935.jpg<\/b>
        Denne mediefil eksisterer ikke.<\/div>","<\/i><\/a>","35_Viggo_ca1935.jpg<\/span><\/b>
        <\/i><\/div>
        Vis<\/a> - Rediger<\/a> - Slet<\/a> - H\u00e5ndt\u00e9r links<\/a>

        Dette medie-objekt er ikke l\u00e6nket til nogen post.<\/div>"],["..\/Stamtr\u00e6_KJ\/Billeder_Kj\u00e6rulf\/38_Viggo-Kidde.jpg<\/b>
        Denne mediefil eksisterer ikke.<\/div>","<\/i><\/a>","38_Viggo-Kidde.jpg<\/span><\/b>
        <\/i><\/div>
        Vis<\/a> - Rediger<\/a> - Slet<\/a> - H\u00e5ndt\u00e9r links<\/a>

            Kathy (Kidde) ...<\/span><\/span><\/a><\/li><\/ul>"]]}

------------------------------------------------------

Jeg kan se, der mangler en masse lænker, men jeg kan ijo ikke genorette dem, når den ikke vil vise mig listen... ???

Leif Sommerdal

Hej Mona

Den kan jeg ikke lige gennemskue.
Jeg vil forslå, at du blander dig i tråden på www.webtrees,net med dine findings.
Det ser ud til at der kommer relativ hurtig reaktion derfra.

Men jeg venter nok lidt med at opdatere til 1.4.1  ;)
Med venlig hilsen
Leif Sommerdal(2650)


Mona Kjærulf Holmberg

Ja, nu blev jeg da tilmeldt deres forum. Det er bare et problem, at det foregår på engelsk, og det er vist programmører, der snakker sammen, for det er tit ret langhåret. Jeg er bare en typograf, der har lært mig lidt html.  :-\

Men jeg prøver at rydde op i billederne fra indtastningsdelen, så når jeg vel igennem en dag.
Tak for din hjælp i dag.
Venlig hilsen Mona

Leif Sommerdal

Hvis du får brug for assistance i at formulere problemstillinger skal du bare sige til.
Jeg skal nok sige fra, hvis jeg heller ikke kan overkomme det  ::)
Med venlig hilsen
Leif Sommerdal(2650)


Mona Kjærulf Holmberg

Nu virker det hele igen.
Her kommer opskriften på, hvordan det gik til: (Hvis andre kunne have gavn af det)
Via one.com gik jeg i kontrol-panelet i phpMyAdmin og fandt den tabel der hedder wt_media (der lærte jeg noget i formiddags   ;D)

Der var nogle steder, hvor der stod NULL i stedet for Photo. Disse linjer slettede jeg. Se vedlagte.
Derefter kunne jeg komme ind i Billeder og Medier i administrationsdelen uden at få fejlmeddelelsen, og her slettede jeg så alle døde links. Herefter var der endelig ryddet op. Det hele kørte også hurtigere, når den ikke hang med alle disse fejl, så det tog kun et par timer - jeg får heller ikke Timeout så tit mere. Faktisk kun et par gange i eftermiddags under oprydningen.

Det var en stor hjælp at få adgang til dette forum - på min første dag som medlem.   :D

[vedhæfting slettet af admin]

Leif Sommerdal

Det har været en fornøjelse at hjælpe dig videre
Med venlig hilsen
Leif Sommerdal(2650)