afdød mormor: Birthe Møller, født Bachmann

Startet af kimmie dorthe andersen, 28 Maj 2013 - 21:22

Forrige emne - Næste emne

kimmie dorthe andersen

Hej alle. Jeg er igang med at stykke sammen med mine familie aner, men det er ikke så nemt når ens familie enten er døde eller splittet op rundt omkring i verden osv.

Men jeg har brug for at finde noget info om min afdøde mormor, da jeg ikke har mulighed for at få det andre steder som tingene er lige nu desværre.
Hun er datter af Ella Bachmann 28081908
Jeg kan kun fortælle hun havde fødselsdag 19 januar og blev gift med min morfar som hedder John Andersen og de emigrede begge til Canada i 1962/63.

Desværre blev hun alvorligt psykisk syg efter hun blev mor og det blev værre med årene.
I 1971 bliver hende og min morfar skilt og hun rejser tilbage til Danmark hvor hun så efterfølgende bliver gift og får navnet Møller.

Hendes sygdom bliver værre med årene og hun dør under en indlæggelse i 1994 (julen 1994/95)

Nogle der ved hvor jeg kan søge info om hende? Jeg ved jo ikke særlig meget om hende, så det vil være gætteri hvor hun evt. er døbt osv.

Umiddelbart er hendes far (min biologiske oldefar) ukendt, men samtidig har jeg fået at vide han har besøgt min mormor da hun var lille, så ved ikke hvad jeg skal tro....

Håber på en venlig sjæl kan hjælpe lidt :)

På forhånd tak

Jane Valkær

Hej
Har du nogen anelse om, hvor i Danmark, vi skal lede.
Hvor var din mormor f.eks. indlagt?

I politiets registerblade for Kbh. er der en Ella Bachmann, men denne person er født 27.08.1906:
http://www.politietsregisterblade.dk/index.php?option=com_sfup&controller=politregisterblade&task=viewRegisterblad&id=2148628&searchname=polit_simple


Mvh
Jane

Jens-Christian Emborg

Ella Bachmann er født den 27-08-1908, Sankt Johannes sogn, KB 1907-1919, opslag 37.
Forældrene er blikkenslager Carl Christian Maximilian Bachmann og hustru Christine Dorothea, født Jørgensen.
Forældrene er borgerlig viet den 24-05-1907.
Med venlig hilsen
Jens-Chr. Emborg

kimmie dorthe andersen

hej ja undskyld at jeg ikke lige tænkte over det. Hun endte sine dage på sankt hans i Roskilde, men boede de sidste mange år af sit liv i karlemosen 83 i ølby ved køge (4600).

Inden der boede hun en del år i Canada, så der kan man ikke finde hende og inden der aner jeg intet om hvor hun har boet, men muligvis København..
Og tak fordi i viltage jer tid til det :)

kimmie dorthe andersen

og forresten ja det er den rigtige Ella min oldemor, men ham der er biologisk far til min mormor, ved jeg ikke om der findes noget om, da vi har fået at vide han var ukendt....Men har alligevel også fået at vide han har besøgt min mormor da hun var lille. Men at han tog til USA. Jeg kan ikke rigtig finde sammenhlng i det...

Gitte Johansen

Birthe Alice Bachmann er født på

Rigshospitalet, 1932-1933, opslag 446, nr. 91.

Hendes Far kan du se navnet på her:


Familieretslige sager

AJ 1932, 2701-3600, opslag 414, (nr. 3525)
Venlig hilsen
Gitte Johansen 8520 Lystrup

gittejohansen(snabel a)rocketmail.com

kimmie dorthe andersen

Hej og tusind tak for hjælpen, det er jo virkelig en milepæl at jeg ved der figurerer en far et sted :) :)

Tak tak

kimmie dorthe andersen

Hmm jeg synes godt nok det er lidt svært at se noget...
Der står ikke rigtig nogle navne og det er godt nok svært at læse teksten nogle steder...

nr 91 står nemlig under 447 og nr 90 er under 446, så er lidt i tvivl nu, især da det er lidt svært at læse. Jeg har ellers prøvet at gemme siden og så zoome ind og ud, men synes stadig ikke rigtig jeg finder noget.
Kan det være der hvor der ikke står nogle navne? Men hvordan kan jeg så være sikker på om det er Birthe det drejer sig om?

Arkiverne fra rigshospitalet kunne jeg kun finde at man skulle søge om?

Håber på lidt mere hjælp, da jeg ikke rigtig kan komme videre øv altså

kimmie dorthe andersen

ahmen altså godmorgen Kimmie, jeg ser nu at der er en meget indlysende grund til jeg ikke har kunnet finde det, jeg har jo byttet rundt på tallene.. ::)

Nu gik jeg så efter det rigtige som skrevet, der fandt jeg det med det samme... Jeg tager mig lige en kop kaffe og vågner rigtigt op :o

Trækker min beklagelse tilbage  :)

Gitte Johansen

På den AJ Journal, jeg gav dig, står der et nummer mere.

2649/32

Hvis du går ind på den, kan du se, Poul er blevet udlagt til barnefader samme år.

Så Birthe har en halvsøster!!

Opslag 429.
Venlig hilsen
Gitte Johansen 8520 Lystrup

gittejohansen(snabel a)rocketmail.com

kimmie dorthe andersen

Nu fandt jeg det hele, hvor er det dog spændende! Og tak for hjælpen endnu en gang :)

Dog er jeg i tvivl om noget: Er det bare mig eller figurerer der to navne under Birthes fødsel/dåb? Står der ikke Johannes? Hvem er det? Og er hun adopteret væk til den øvrige familie? Ved jo at Ellas far var gas og vandmester og har set adressen teglstrupvej optræde i forbindelse med testamente skrivning til deres ene søn. Så der boede familien...

Jeg må simpelthen blive bedre til at læse gammel skråskrift  :D

Gitte Johansen

Hun var 10 måneder før hos denne mand, der står skrevet på Teglstrupvej 25.
Venlig hilsen
Gitte Johansen 8520 Lystrup

gittejohansen(snabel a)rocketmail.com

kimmie dorthe andersen

Poul? Hmm jeg kunne se en Tone Jensen? Har jeg fået kaffen helt galt i halsen? hihi...

Hvor vildt at hun har haft en halvsøster! Sjovt som hele ens familiebillede kan ændre sig når man jo ikke talte så meget om det dengang, men det jo vildt spændende ;D

Gitte Johansen

Venlig hilsen
Gitte Johansen 8520 Lystrup

gittejohansen(snabel a)rocketmail.com

kimmie dorthe andersen

teglstrupvej 25 det burde være hendes forældre, Carl Christian Maximillian Bachmann og Christine Dorthea Bachmann,de har underskrevet et testamente til deres søn i 1954 på denne adresse.

Ok Poul Jensen, jeg tror jeg skal se at få lært at læse lidt bedre så hehe, men tak det var jo en vigtig detalje :) :D