Peder Christensen, Gjurup, Hjørring

Startet af Tommy, 03 Apr 2013 - 15:12

Forrige emne - Næste emne

Tommy

Jeg søger oplysninger om:

Peder Christensen som jeg kan følge frem til folketællingen 1801 - herefter forsvinder han.
Arkivalieronline FT.: 1801, Sct. Hans, Vennebjerg, Hjørring - opslag 09 nr. 6

Han er ikke i FT. 1834 - så han må være død i perioden 1801 - 1834 - men jeg kan ikke finde ham i Gjurup.

Den øvrige familie kan jeg finde:

Her kan jeg følge familien i folketællingerne for Gjurup 1787 og 1850:
Arkivalieronline FT.: 1787, Sct. Hans, Vennebjerg, Hjørring - opslag 10 nr. 8
Arkivalieronline FT.: 1801, Sct. Hans, Vennebjerg, Hjørring - opslag 09 nr. 6
Arkivalieronline FT.: 1834, Sct. Hans, Vennebjerg, Hjørring - opslag 18 nr. 30
Arkivalieronline FT.: 1840, Sct. Hans, Vennebjerg, Hjørring - opslag 25 nr. 104
Arkivalieronline FT.: 1845, Sct. Hans, Vennebjerg, Hjørring - opslag 24 nr. 96
Arkivalieronline FT.: 1850, Sct. Hans, Vennebjerg, Hjørring - opslag 22 nr. 11

Else Skovbo Jensen

Hej
Det må være denne familie du omtaler
Fra www.ddd.dda.dk ( kender du ikke denne side ?)

Samtlige personer i husstanden

Hjørring, Vennebjerg, Sankt Hans, Giurup, , 51, FT-1787, A7016
Navn: Alder: Civilstand: Stilling i husstanden: Erhverv: Fødested:
Peder Christensen 49  gift Manden har et Jordløs Huus og gaaer og bet 
Kirsten Pedersd: 38  gift Konen   
Ane Pedersdatter 2   Børn af sidste Egteskab   
Christen Pedersen 1   Børn af sidste Egteskab



Samtlige personer i husstanden

Hjørring, Vennebjerg, Sankt Hans, Gjurup [Bye], , 6, FT-1801, B8400
Navn: Alder: Civilstand: Stilling i husstanden: Erhverv: Fødested:
Peder Christensen 64  Gift Mand Ligeledes [Jordløs Huusmand gaaer i Dagleye] 
Zidsel Pedersdatter 50  Gift Hans kone i Dagleye 
Zidsel Christensdatter 65  Ugift Mandens søster   
Anne Pedersdatter 15  Ugift Deres barn   
Christen Pedersen 13  Ugift Deres barn   
Johanne Pedersdatter 10  Ugift Deres barn Vanfør og nyder Almisse af Sognet 
Marie Pedersdatter 8  Ugift Deres barn   
 
--------------------------------------------------------------------------------
Du har   nok set, at hans første kone dør mellem 1787 og 1801. Hvem er mor til de to yngste børn?
Kan du finde hans 2. kone Zidsel i de senere folketællinger ?
Hvad ved du om Peder Christensen ? Hvor og hvornår er han gift ?  Vi må have flere oplysninger.
Hvem var faddere ved børnenes dåb ? Var de fra samme sogn ? 


Samtlige personer i husstanden

Hjørring, Vennebjerg, Sankt Hans, Gjurup Bye, Et huus, 30, FT-1834, C5562
Navn: Alder: Civilstand: Stilling i husstanden: Erhverv: Fødested:
Ane Pedersdatter 49  Separeret  Lever af sine hænders gjerning 
Johanne Katrine Pedersdatter 45  Ugift  Ligeledes 
Mariane Pedersdatter 43  Ugift  Ligeledes 
Cicilie Marie Christensdatter 11  Ugift  Deres børn 
Johanne Marie Thomsdatter 10  Ugift  Deres børn 
Peder Pedersen 7  Ugift  Deres børn

med venlig hilsen
Else

Tommy

Hej Else.

Jeg ved ikke noget om Peder Christensen udover at han forsvinder for mig omkring 1801.

Han bliver viet til Sidsel Pedersdatter den 07. februar 1783 i Harridslev Kirke. Hun dør i 1830.

Sammen fik de følgende børn: Anne Pedersdatter * 1784, Christen Pedersen * 1787, Johanne Cathrine Pedersdatter * 1790 og Mariane Pedersdatter * 1792 – Alle født i Gjurup, Sct. Hans sogn, Hjørring.

De folketællinger jeg henviser til står der det samme som på denne side www.ddd.dda.dk som jeg godt kender.

Tommy

Hej Else.

De folketællinger jeg henviser til står der det samme som på denne side www.ddd.dda.dk som jeg godt kender.

Kender ikke noget til Peder Christensen udover at han forsvinder for mig omkring 1801.

Det jeg kender til Peder Christensen er nedennævnte:

Han bliver viet til Sidsel Pedersdatter den 07. februar 1783 i Harridslev Kirke. Hun dør i 1830.                                AO: 1717 - 1783, Hjørring, Vennebjerg - opslag 10 øverst og længest på siden

Zidsel Pedersdatter døde som 75 årige - den 10. januar 1830 i Sct. Hans sogn, Vennebjerg Hrd., Hjørring.

Sammen fik de følgende børn:

-Anne Pedersdatter * 1784 Gjurup, Sct. Hans sogn, Vennebjerg, Hjørring
AO: 1780 - 1804, Hjørring, Vennebjerg - opslag 89 nederst på siden.
Faddere: Karen Jensdatter, Christen??, Maren Jenssatter, Christen Michelsen, Hans Jensen, Peder Søresen. Ikke alle navne er tydelige

-Christen Pedersen * 1787 Gjurup, Sct. Hans sogn, Vennebjerg, Hjørring                                                             -AO: 1780 - 1804, Hjørring, Vennebjerg - opslag 92 nr. 6 på siden.                                                Faddere: Maren Jensdatter, Et navn der er ulæselig, ?? Sørensdatter og ?? Andersdatter Christen??,  Jens Christensen, Søren Andersen, Niels Larsen, Otte Pedersen. Ikke alle navne er tydelige.

-Johanne Cathrine Pedersdatter * 1790 Gjurup, Sct. Hans sogn, Vennebjerg, Hjørring                                      AO: 1780 - 1804, Hjørring, Vennebjerg - opslag 95 nederst på siden.                                             Faddere: Johanne Jensdatter og Niels Larsen, Ane Marie Hansdatter, Jens Mortensen, Jens Christensen,  Niels Sørensen,  Niels ??  Christen Sørensen. Ikke alle navne er tydelige.

-Mariane Pedersdatter * 1792 Gjurup, Sct. Hans sogn, Vennebjerg, Hjørring.                                              AO: 1780 - 1804, Hjørring, Vennebjerg - opslag 98 nr. 2 på siden.                                                Faddere: Maren Sørensdatter og Else Jensdatter, Peder Simonsen, Jens Pedersen, Jens Hansen.  Ikke alle navne er tydelige.

Else Skovbo Jensen

Hej Tommy

Du skriver at Peder bliver gift med Sidsel 7. februar 1783 i Harridslev. Opslag nr. ???
Harridslev sogn hedder også Harritslev og Harreslev( i TRAP) når det er sognet i Hjørring amt. Der ligger et Harridslev i Randers amt, Støvring herred.
En ting der ikke passer:  Ved ft 1787 er Peder gift med Kirsten og de har to børn , hvor navne og alder passer med "din" Peder. Men er der mon 2 Peder Christensen i sognet

Du har én oplysning, der måske kan hjælpe. Peder har en  søster Zidsel  Fam.Search har to mulige kandidater. Undersøg om der skulle være en bror Peder med samme forældre.
Zidsel Christensen 
Gender: Female 
Christening Date: 02 Aug 1733 
Christening Place: HELLUM,HJORRING,DENMARK 
Birth Date: 
Birthplace: 
Death Date: 
Name Note: 
Race: 
Father's Name: Christen Knudsen 
Father's Birthplace: 
Father's Age: 
Mother's Name: Maren Jensd
   Name: Cizel Christensen 
Gender: Female 
Christening Date: 11 May 1734 
Christening Place: SERRIDSLEV,HJORRING,DENMARK 
Birth Date: 
Birthplace: 
Death Date: 
Name Note: 
Race: 
Father's Name: Christen Jensen 
Father's Birthplace: 
Father's Age: 
Mother's Name: Maren Heylesdr 
Mother's Birthplace: 
med venlig hilsen
Else   
   

Tommy

Har undersøgt de to muligheder der nævnes - men det gav intet resultat. Så jeg stopper er.

Tak for hjælpen.