Hans Christian Olesen

Startet af Kit juul Truelsen, 08 Apr 2013 - 12:02

Forrige emne - Næste emne

Kit juul Truelsen

Jeg kunne godt tænkte mig at finde flere oplysninger om min oldefar Hans Christian Olesen

Han blev født 24 september 1894 Viborg, Thorup opslag 09
Han bliver gift med min olde mor Mary Sofie Olesen født Odense, Vissenbjerg opslag 265, d 7 august 1898. De bliver viet i Roskilde Domkirke den 2. oktober 1921 - opslag 16

Sammen får de 2 børn, Jørgen Hærup Olesen og Lizzi Olesen (min farmor, der døde alt for tidligt)


De boede Rådhustorvet 2, i Roskilde 1925, og formentligt frem til hans død.

Jeg ved Hans blev sparket i hjel af en hest i ca. 1949 ( det har jeg ud fra min far ikke mener han var ret gammel da han døde og min far er fra 1948)

jeg synes ikke at kunne finde hans død.

kan i finde hans død og noget skifte evt alle oplysninger om ham er velkomne   :D


Kh Kit

Anne Mortensen

Oplys hvor du har søgt så vi ikke søger samme sted.
Venlig hilsen
Anne Mortensen - 2770

Kit juul Truelsen

#2
Jeg har kigget kb igennem for år 1948-1953  Roskilde, domkirke, hvor jeg mener rådhustorvet høre til.

Anne Mortensen

Jeg har prøvet at finde Lizzi's konf. i 1935 - finder den ikke i nogle sogne i Roskilde.
Bor familien stadig på samme adresse i FT 1930.
Venlig hilsen
Anne Mortensen - 2770

Kit juul Truelsen

#4
Ja de bor stadig rådhustorvet 2, i 1930

Lizzi er konfirmeret i Roskilde domkirke den 5 april 1936, her bor de også rådhustorvet


Kit juul Truelsen

Jeg har nu fundet Hans Chr. Olesen død 9 .juni 1946 roskilde, Domkirke opslag 165.

Kan nogen hjælpe mig videre med :

Hvordan man ser hvad dødsårsagen er (selv om jeg godt ved at han blev sparket ihjel af en hest)
og så hvordan jeg findet skifte ?

Kh Kit