Slægtsprogrammet www.ancestry.com

Startet af Jørgen Christiansen, 01 Mar 2013 - 16:40

Forrige emne - Næste emne

Jørgen Christiansen

Hej derude.

Jeg ved ikke, om det er det rette sted at henvende mig med mit spørgsmål men, nu gør jeg det.

Jeg er ved at læse mine aner ind i et slægtsprogram på www.ancestry.com men, da jeg overhovedet ikke kender de muligheder, der findes på dette program, søger jeg efter een, der benytter det og er "professionel" med hensyn til at bruge det og derfor kan hjælpe mig til at forstå det.

Jeg bor i Roskilde.  Som følge deraf, og da jeg gerne vil tale med vedkommende om programmet, vil det være mest belejligt, hvis der er een her eller i omegnen af Roskilde, der kan hjælpe mig.

Jeg er spændt på, om jeg får svar på dette indlæg.

De venligste hilsener og rigtig god weekend til de, der læser dette.

Jørgen

Jørgen Chr.

Hej derude.

Jeg skrev et indlæg her forleden dag men, af en eller anden grund er det forsvundet, så jeg gentager det lige her:

Jeg ved ikke, om det er det rette sted at henvende mig med mit spørgsmål men, nu gør jeg det.

Jeg er ved at læse mine aner ind i et slægtsprogram på www.ancestry.com men, da jeg overhovedet ikke kender de muligheder, der findes på dette program, søger jeg efter een, der benytter det og er "professionel" med hensyn til at bruge det og derfor kan hjælpe mig til at forstå det.

Jeg bor i Roskilde.  Som følge deraf, og da jeg gerne vil tale med vedkommende om programmet, vil det være mest belejligt, hvis der er een her eller i omegnen af Roskilde, der kan hjælpe mig.

Jeg er spændt på, om jeg får svar på dette indlæg.

De venligste hilsener og rigtig god weekend til de, der læser dette.

Jørgen


P.S.  Det gør ikke noget, hvis vedkommende bor andet sted.  Grunden, til at jeg skrev Roskilde etc., var, at det er nemmest for vedkommende at besøge mig her.  Men hvis der er een, der ikke har noget imod, at jeg besøger vedkommende, kommer jeg gerne til denne.

Jørn Christiansen

Hej, næsten navnebroder!
Indlægget er ikke forsvundet, det er flyttet hertil https://www.slaegtogdata.dk/forum/index.php/topic,54517.0.html
og det bliver dette indlæg sikkert også.
Venlig hilsen
Jørn
6950
www.christrup.eu
Vær venlig IKKE at bruge »Pers. besked«; send mail til: joern@christrup.eu

Inge Christiansen

Jeg bruger Ancestry, og jeg er meget glad for programmet. Jeg har fået at vide fra Ancestry, at man ikke selv kan skrive rapporter ud i opadgående eller nedadgående linier, men skal lave en GEDCOM fil, som man så kan lægge over i et andet slægtsforskningsprogram, hvor man kan lave disse udskrifter. Vil man have udskrifter, skal man betale for det.

Med venlig hilsen
Inge Christiansen

Inge Christiansen

Jeg glemte at skrive, at jeg bor i Jylland, men hvis du ikke finder andre, kan vi måske bruge Skype, hvis du har en ekstra pc eller en smartphone.

M.v.h.

Inge Christiansen

Mette Hansen

Citat fra: Inge Christiansen Dato 02 Mar 2013 - 13:32
Jeg bruger Ancestry, og jeg er meget glad for programmet. Jeg har fået at vide fra Ancestry, at man ikke selv kan skrive rapporter ud i opadgående eller nedadgående linier, men skal lave en GEDCOM fil, som man så kan lægge over i et andet slægtsforskningsprogram, hvor man kan lave disse udskrifter. Vil man have udskrifter, skal man betale for det.

Med venlig hilsen
Inge Christiansen

Ved du hvor meget en udskrift koster på Ancestry?

Inge Christiansen

Jeg har fundet ud af, at man godt selv kan skrive sit anetræ ud. Man går ind under Publish.

Samme sted kan man bestille en bog med et slægstræ med direkte aner. Det koster alt efter, hvor mange aner man har. Det billigste med 4 generationer koster 20 dollars. 

Med venlig hilsen

Inge Christiansen

Anne Marie Holck

Hvorfor dog bruge et program, hvor man skal betale for alverdens ting. Tjek her på DIS, hvilke programmer der findes, flere har gratis udgaver eller betalingsversioner, hvor man kun skal betale een gang, og hvor programmerne også kan udskrive rapporter og tavler på dansk. Se under Værktøjer.

Inge Christiansen

Der er bare det ved Ancestry, at man får "hints" på de familiemedlemmer, man søger, og så kan man selv gå ind i kirkebøgerne og checke, om de er korrekte. Det har i hvert fald været en stor hjælp for mig.

Inge Christiansen

Anne Marie Holck

Citat fra: Inge Christiansen Dato 23 Mar 2013 - 14:30
Der er bare det ved Ancestry, at man får "hints" på de familiemedlemmer, man søger, og så kan man selv gå ind i kirkebøgerne og checke, om de er korrekte. Det har i hvert fald været en stor hjælp for mig.

Inge Christiansen

Det kan må få andre steder også - gratis ;D