problemer med Windows Defender

Startet af Inger Huus, 20 Mar 2013 - 16:59

Forrige emne - Næste emne

Inger Huus

 Hej jeg har fået ny computer  med Windows 8 ,men nu kan jeg ikke opdatere mit antivirusprogram Windows Defender ,der står der ikke kan oprettes forbindelse til internettet og at jeg skal tjekke internetforbindelse ,hvad gør jeg?

hilsen Inger Huus

Leif Sommerdal

Har du skrevet dette indlæg fra den nye computer?
Med venlig hilsen
Leif Sommerdal(2650)


Inger Huus

hej Leif
Ja det er fra den nye computer ,jeg kan fint komme på nettet
Hilsen inger

Leif Sommerdal

Har du en firewall der spærrer?
Med venlig hilsen
Leif Sommerdal(2650)


Inger Huus

hej Leif

Jeg har desværre ikke ret meget forstand på en computer
Jeg har kikket  i Windows Firewal

privat netværk                            tilsluttet
Tilstand for Windows Firewal      til
Indgående forbindelser   bloker alle forbindelser til apps,der ikke findes på listen over tilladte apps
aktiv privat netværk  (mit netværk)
Tilstand for meddelelse       giv besked når Windows Firewal blokerer en ny app


er det det du spørger om?

hilsen inger



Leif Sommerdal

Hej Inger

Ja det var det jeg mente.
Jeg havde håbet at du evt. kunne se, om der var noget der var spærret, men som jeg kan læse om Defender kører den på samme port som almindelig http, så jeg tror ikke det er problemet.

Jeg fandt denne side: http://www.winhelp.us/index.php/general-security/free-anti-virus-programs/windows-defender-in-windows-8/configure-windows-defender-in-windows-8.html#.UUrZyRdOsnQ

som fortæller noget om Defender, men jeg har ikke så meget erfaring i den del i Windows
Med venlig hilsen
Leif Sommerdal(2650)


Inger Huus

hej Leif

Tak for oplysningen ,jeg har opgivet ,mit barnebarn kunne heller ikke få det til at fungere , så vi har installeret AVG i stedet for.
Hilsen Inger

Finn Hansen

Hej Inger Huus

Må jeg lige pointerer, at "Windows Defender" bestemt ikke er et antivirusprogram, men blot noget Microsoft kalder et program, mod skadelig software - De har noget de også kalder "Esential" eller noget i den stil, og samme med Defender tror de, at de har et godt antivirusprogram, det er absolut ikke tilfældet. Det de har der passer såmænd nogenlunde (kun nogenlunde) på Microsoft programmer, men ignorer, mere eller mindre 3. parts programmer, dvs. programmer som ikke er skrevet eller udgivet af Microsoft.

Microsoft´s antivirusprogram ligger virkelig i bunden af antivirusprogrammer - Brug heller kræfterne på et seriøst antivirusprogram, som desværre også koster en lille smule - dvs. et sted mellem 150 og 500 kr, at betale op i nærheden af 1000 kr for et antivirusprogram, vil jeg sammenligne med at programmet i sig selv er et virus (Det æder din lønkonto/pensionkonto), da det ikke gør arbejdet bedre end programmer i prisklassen 150-500 kr. pr år eller hvad opdateringen af licensen til antivirusdatabasen koster pr år, normalt under halvdelen af købsprisen.

JA, det er en jungle og der er så mange anbefalinger, men vigtigt - hold fingrene fra alle de supertilbud, om at man LIGE kan scanne din computer online for Virus... Helt ærligt, hvor mange tillader en for dem totalt fremmede person lige at kikke din pengepung igennem for skadelige ting? - Jeg gør så absolut ikke. Billedligt talt, er det faktisk det samme, så vær fornuftig og vælg anerkendte programmer, fra seriøse producenter...

AVG kan gå, men jeg mener den er for resursekrævende.
Norton - Nej - om de er gode i USA, det ved jeg ikke, men min erfaring er, at den lukker virus ind.
McAffe - Nej - De er i min terminologi ikke seriøse og kan i mange tilfælde sammenlignes med et virus.
Norman - Tja - den kan gå, men også den bruge lige lovlig mange resurser.

KasperSky Internet Security - Det er et rigtigt godt program, men det er eller kan være lidt svært at overskue. Bruger kun få resurser.

Protector Plus - Den er rigtig god, men - - - Den har store problemer med 64 bit Windows 7 systemer, som jeg har en dialog med producenten Proland omkring, om de kan rette den dumme fejl. Bruger kun få resurser.

Microsoft´s antivirusprogram fanger i omegen af 28-33% af de virus som angriber den - det er altså bare ikke sikkert nok i mine øjne.

Der findes en anden tråd, jeg kan ikke huske navnet (topic navnet), hvor jeg og et par andre har debatteret emnet rigtigt meget seriøst og på en god måde.

Håber du finder ud af et fornuftigt valg af antivirusprogram - jeg har brugt 2 dage på at rense flere computere som var inficeret med virus også de såkaldte "rootkit.boot" virus, som er nogle lede djævle, der kun er optaget af at fange vores brugernaven, adgangskode til vores bankforbindelser og lignende.

Venligst
Finn Hansen

Inger Huus

hej Finn
tak for oplysningerne,det er hårdt arbejde at holde en computer ved lige ,når man altid skal have hjælp

Hilsen Inger

Finn Hansen

Hej Inger Huus

Ingen problemer i det, vi hjælper jo i den udstrækning vi formår det og har tid til det, så hold dig ikke tilbage med at spørge. Vi kan jo ikke alle være noget ved musikken, der er også nogen der slæber øllene :)

Venligst
Finn Hansen

Leif Sommerdal

Hej Inger

Nu er jeg ikke meget for at sige min gode ven, Finn, imod. Men i Windows 8 er Defender MS's svar på et antivirusprogram:

Windows Defender is the default real-time (always on) protection program in Windows 8. Unlike the one in Windows XP, Vista and 7, the Windows 8 version does protect from viruses and other types of malware, not only spyware. It is much like the free Microsoft Security Essentials for Windows XP, Vista and 7, but it lacks several features, such as the ability to select a time or limit CPU resources used for scheduled scanning in GUI (Graphical User Interface), right-click menus in Windows (File) Explorer, Taskbar Notification area (System tray) icon, etc.

som der stod i det link jeg gav tidligere.

Og så kan jeg se at han mangler at kommentere Avast!
Med venlig hilsen
Leif Sommerdal(2650)


Finn Hansen

Hej Leif

Prøv og kik i følgende link - du skal nok vælge det engelske, det andet er asiatisk http://www.av-comparatives.org/comparativesreviews/summary-reports/253-summary-report-december-2012

Jeps - jeg overså eller valgte at overså avast, nok pga. personlig apati, det skal man naturligvis ikke gøre, men jeg vil dog stadig mene, at defender og esentiel et eller andet fra microsoft til sammen, er hvad det kalder et antivirusprogram. Jeg har faktisk aldrig set Defender fange noget som helst, og har bevidst fravalgt brugen af deres anden pakke essentiel et eller andet.
Bemærk, det står heller ikke på listen i linket.

Til de af jer der ikke er alt for bevandret udi engelsk.

Listen sammenfatter en uafhængig test af antivirusprogrammer, efter deres evnet til at løse opgaven, ikke efter deres pris og deres forbrug af recurcer (alround set) samt deres brugervenlighed, hvor det program som i deres test er bedst er det øverste program "Bitdefender".

Omtalte vinderprogram kender jeg så uhyggeligt lidt til, at jeg end ikke har siddet ved dets kontrolpanel, så derfor, efter som jeg overhovedet ikke kender det, er det lidt vanskeligt at fremhæve det programs fortrin frem for andres. Jeg bruger lige nu på maskinparken herhjemme ProtectorPlus og KasperSky - Sidstnævnte er jeg først igen for nylig begyndt at bruge igen, da jeg på denne maskine, jeg skriver på nu, ikke kan bruge ProtectorPlus på grund af en konflikt med 64 bit Windows, som firmaet Proland i øvrigt arbejder på at finde en løsning på.

KasperSky koster ca. dobelt så meget som ProtectorPlus - og mine uvidenskabelige test viser, at ProtectorPlus er hurtigere og giver fuldt lige så god beskyttelse for den halve pris og ikke uvæsentligt, ProtectorPlus koster kun et sted mellem 68-80 kr. (alt efter $ kurs) i fornyelse hver år, noget man skal tage med i betragtning, når man kun har en pension eller dagpenge at ty til.

Hvorfor ProtectorPlus ikke er i listen, som jeg har givet link til, det ved jeg ikke - men programmet er skrevet af nogle Indere og sælges af firmaet Proland Software. Jeg har brugt det i omkring 17 år.

PS. Jeg har ingen overhovedet ingen økonomiske interesser i nogen af disse programmer eller tilsvarende programmer - det skrevne er kun oplysninger og erfaringer indsamlet i mit liv med computer og software.

Venligst
Finn Hansen


Inger Huus

Hej Finn og Leif

Tak for jeres vejledninger,men jeg har det problem at jeg er "verdensmester" i at lave kludder i min computer ,og må derfor have hjælp til at udføre  det der skal gøres for at komme på ret spor igen.

Hilsen Inger