Jacob Smed i Tulstrup sogn 1757

Startet af Preben Dammeyer, 16 Mar 2013 - 15:12

Forrige emne - Næste emne

Preben Dammeyer

"Hvem Forsker Hvad" var på den tid et udmærket arbejdsredskab; men vi må nok sige, at dette Forum i SLÆGT & DATA rækker langt længere, og tak for det!

Jeg har et problem med en Jacob Smed i Tulstrup sogn, Ning herred, Aarhus amt.

Sønnen Anders Jacobsen er døbt 12.11.1757 i Tulstrup. - Jacob Smed blev viet til Kirsten Mogensdatter 1.7.1744 i nabosognet Malling. Hun døde 1766, hvorefter Jacob Smed giftede sig med Anne Andersdatter.

Jeg har også børnene Anna * 1761 og Kirsten * 1768.

Er jeg så heldig, at en af jer kan hjælpe mig med dette problem? - Hvem er Jacob Smed?

Med venlig hilsen
Preben

Jane Valkær

Hej
Det er en god ide at skrive opslagnr., så vi nemmere kan finde dine henvisninger.

Vielse Malling sogn 1724-1813: opslag 469
Dåb Tulstrup sogn 1757-1776: opslag 49

Ved dåben af Anders Jakobsen er der en fadder ved navn Anders Pedersen
- dette kunne være drengens farfar!

Mvh
Jane

Preben Dammeyer

Hej Jane.

Tusind tak og undskyld, det var en forglemmelse, men jeg var så ivrig! :(  Min umiddelbare tanke var, om en ude i det ganske land sådan lige uden videre kendte denne Jacob Smed i Tulstrup.

Netop dette med fadder var det næste, jeg ville kigge efter, og da der er fire børn før Anders, er der jo nok at undersøge. Det kunne jo være, Anders Pedersen var fadder mere end én gang.

Men tak fordi du arbejdede med min opgave.

Med venlig hilsen

Preben

Vivi Winther

Hej Preben, lidt til dig vis du ikke har det

Sogn: Tulstrup     Herred: Ning    Amt: Århus
Brudgom: Jacob  Smed    Opholdssted: Hinnedrup, Tulstrup
Brud: Anne  Andersdatter    Opholdssted: Hinnedrup, Tulstrup
Vielsesdato: 10. Marts 1767
Kirkebogens vielsesdata:
Trolovelse: 4de Sønd. efter Hl. 3 Kongersd  blev Jacob Smed og Anne Andersdatter af Hinnedrup Trolovede
Vielse: d. 10. Martij  Copul.
Noter: [Trolovelse den 2. Februar 1767]
http://www.folketimidten.dk/

Mvh

Vivi
"Intet er umuligt for den der bevarer viljen i hjertet"

Preben Dammeyer

Kære Vivi.

Dit venlige indlæg ser jeg nu efter nogle dages forløb uden at have været inde i Forum. - Mage tak for dit bidrag, som jeg med glæde kan sige, at jeg har i forvejen. Der er bare det, at Anne Andersdatter er, som jeg tidligere har skrevet, Jacob Smeds 2. hustru. Første hustru var Kirsten Mogensdatter ~ 1744 og hun begr. 1766.

Men tak, venlig hilsen og god påske

Preben