Flytte program fra Windows XP til Windows 8

Startet af Grethe Elten Mortensen, 14 Mar 2013 - 18:29

Forrige emne - Næste emne

Grethe Elten Mortensen

Hej

Jeg har fået ny PC.

På min gamle PC har jeg Windows XP og på den nye Windows 8.

Jeg vil flytte programmet DAGE fra den gamle maskine til den nye men kan ikke få den til at virke.

Jeg er klar over at det er muligt at købe programmet men vil gerne spare de 800 kr det koster hvis muligt.

Jeg har absolut ingen teknisk forstand på PC, så hvis der er en der kan hjælpe, vil jeg gerne have det beskrevet, så selv jeg kan forstå det.

Med venlig hilsen
Grethe Elten Mortensen

Henrik Jensen

Hej Grethe.

Hvis din nye pc er rimelig "moderne" og kører 64 mbit, mener jeg ikke, det kan lade sig gøre, hvis du havde en gammel 32 mbit computer før.
Måske er der en "computernørd", som kan komme med en løsning, men som udgangspunkt er der en "Dage" til de gamle 32 mbit og en til de nyere 64 mbit-maskiner.

Mvh.
Hennik.

Anne Marie Holck


Grethe Elten Mortensen

Hej Henrik

Tak for dit svar.
Jeg må nok vente til jeg bliver lidt klogere på min maskine eller en ekspert melder sig med en løsning.

Venlig hilsen
Grethe Elten Mortensen

Grethe Elten Mortensen

Hej Anne Marie

Tak for dit svar.

Jeg har haft kontakt til Mette Fløjborg, som oplyser at programmet ikke er gratis mere men koster 800 kr.

Venlig hilsen
Grethe Elten Mortensen

Henrik Jensen

Hej igen.

Jeg bøjer mig i støvet for Anne Marie. Nogle versioner af Dage kan køre på 64 bit (og ja, ikke mbit).
Spørgsmålet har været oppe en del gange. Se bl.a. denne tråd fra det gamle forum:
http://www.dis-danmark.dk/forum/read.php?2,688158,689338#msg-689338

Mvh. Henrik.

Grethe Elten Mortensen

Hej Henrik

Tak for dit svar

Har læst siden du henviser til. Programmet virker ikke endnu, så det er i venteposition indtil videre.

Venlig hilsen
Grethe Elten Mortensen

Finn Hansen

@Grethe Elten Mortensen

Prøv og følg linket igen, og se efter endnu et link i den tråd du følger der, og se efter et indlæg fra mig "Finn Hansen" som viser hvordan det kan lade sig gøre at få DAGE.EXE til at virke også under Windows8 - det er efterprøvet der på Win8 home.

Husk bagefter at gå tilbage til skrivebordet og opret en "genvej" til den mappe, på C: drevet, og den fil DAGE.EXE så burde det virke.

Venligst
Finn Hansen

Grethe Elten Mortensen

Hej Finn Hansen

Tusind tak for din mail.

Jeg har fundet dit indlæg og tror jeg kan finde ud af det, men vil vente til imorgen da windows 8 vist nok "fylder" for meget i mit hoved lige nu.

God weekend
Venlig hilsen
Grethe Elten Mortensen

Grethe Elten Mortensen

Hej

Tak for hjælpen, nu kører programmet fint.

Venlig hilsen
Grethe Elten Mortensen