java 7 og firewall

Startet af Joan Funk, 12 Mar 2013 - 18:17

Forrige emne - Næste emne

Joan Funk

Hej
Jeg har desværre været så dum at indstallere java 7 på min computer.
Det har bevirket, at jeg ikke kan åbne kirkebøgerne. Når jeg slår min firewall fra kan jeg godt komme ind på kirkebøgerne, men når den er slået til går det helt galt. I dag har jeg haft Bullgaurds supporter på i ca 4 timer uden held. Er der nogen kloge hoveder hos DIS's medlemmer, der kan hjælpe mig ??? ???

Hilsen Joan Funk

Leif Sommerdal

Læs de mange andre tråde om java.
Du skal associere javaws med jnpl og aspx filer, så burde du være kørende.

Skal du have yderligere hjælp bliver du nødt til at fortælle hvori forskellen ligger med og uden firewall
Med venlig hilsen
Leif Sommerdal(2650)


Joan Funk

Hej Leif
Når jeg har firewall tilsluttet kan jeg ikke åbne kirkebøgerne, men når jeg slår den fra går det helt fint, men så er min computer ikke beskyttet.
Jeg kan desværre ikke forstå, hvad du mener, da jeg ikke selv kender til teknikken i en computer.?
Kan du forklare det mere enkelt??
hilsen
Joan Funk

Leif Sommerdal

Hej Joan

Hvad sker der, når firewall er slået til?

Ingenting
Eller får du en fejlmeddelelse?

Findes der ikke en log til firewall, som fortæller, hvad den har spærret?
Med venlig hilsen
Leif Sommerdal(2650)


Joan Funk

Hej Leif
Når firewall er slået til kan jeg kun nå til sogne . Når jeg trykker på dem sker der ingenting.
Der står intet i bullgaurds firewall. Supporterne måtte også give op efter 4 timer.

hilsen Joan Funk

Leif Sommerdal

Hej Joan

Står der noget om javaws.exe under Applikationsregler i BullGuard

Måske også om LAViewer?

Har du prøvet at dobbeltklikke på en ViewImage.jnlp eller ViewImage.aspx i den mappe der hedder "Hentede filer"?

Hvad sker der?
Med venlig hilsen
Leif Sommerdal(2650)


Joan Funk

Hej Leif
Når java7 er kørt færdig kommer der en kasse frem, hvor der øverst står Loading Application.
Jeg kan ikke i Bullgaurd finde det du skriver om og jeg har prøvet at gennemgå den? Jeg er glad for, at du vil hjælpe mig, da jeg er dybt frustreret over dette problem.
hilsen Joan

Leif Sommerdal

Hej Joan

Det er formentlig LAViewer der forsøges loaded.
Jeg kender ikke så meget til BullGuard, men jeg fandt dette: http://www.bullguard.com/da/support/faq/bullguard-internet-security-10/bullguard-firewall.aspx

Jeg vil gerne ved lejlighed forsøge at hjælpe dig med TeamViewer - men jeg er snart på vej i seng - og jeg får ikke tid i morgen.

Hvis du kan finde nogle flere symptomer vil jeg naturligvis svare dig efter bedste evne.
Jeg prøver at søge nyt
Med venlig hilsen
Leif Sommerdal(2650)


Joan Funk

Hej Leif
Tusind tak for din hjælp og jeg skal nok vende tilbage, hvis jeg ikke kan få det til at fungere.
hilsen
Joan

Leif Sommerdal

Hej Joan

Skal jeg forstå det sådan, at du har fået det til at virke nu?
Med venlig hilsen
Leif Sommerdal(2650)


Joan Funk

Hej Leif
Nej, jeg har desværre ikke fået løst problemet og er faktisk ret opgivende. Bullgaurd support havde lovet at sende spørgsmålet om firewalls blokering af ao og også vores email til deres udviklingsafdeling , men vi har ikke hørt fra dem.

Hilsen
Joan

Anne Marie Holck

#11
Jeg hr samme problem med AO/Laviewer, og jeg bruger TDCs F-Secure.

Jeg gør simpelthen det, at jeg har Java 6 installeret. så kan jeg bruge AO uden problemer. Java 7 skal jeg kun bruge til min netbank, så når jeg når frem til den første i måneden, installerer jeg Java 7, foretager mig det jeg skal i min netbank, hvorefter jeg igen afinstallerer Java 7. Jeg gider ikke bruge mere tid på at få det til virke. Så nu glæder jeg mig til, at AO kommer til at fungere uden Java :-\

Leif Sommerdal

En mulighed kunne være at have 2 browsere installeret.

F.x. Internet explorer med Java 7.17 og
Google Chrome med Java 6.31

På den måde kan man anvende Chrome til Arkivalier Online
og Internet Explorer til Netbank

Det følger i øvrigt også i tråd med diverse  sikkerhedseksperters råd.
Specielt delen om at have en browser, som kun anvendes til netbank, som hele tiden er opdateret med nyeste java version
Med venlig hilsen
Leif Sommerdal(2650)


Anne Marie Holck

Tak Leif, god ide - den vil jeg forsøge mig med.

Joan Funk

Hej Leif
Min mand og jeg er desværre ikke så gode til computer, det skal bare fungere. Kan du ikke på et almindeligt forsåeligt sprog fortælle mig, hvordan jeg kan hente java 6.
Hilsen
Joan

Anne Marie Holck

#15
Slettet

Anne Marie Holck

Citat fra: Leif Sommerdal Dato 14 Mar 2013 - 21:53
En mulighed kunne være at have 2 browsere installeret.

F.x. Internet explorer med Java 7.17 og
Google Chrome med Java 6.31

På den måde kan man anvende Chrome til Arkivalier Online
og Internet Explorer til Netbank

Det følger i øvrigt også i tråd med diverse  sikkerhedseksperters råd.
Specielt delen om at have en browser, som kun anvendes til netbank, som hele tiden er opdateret med nyeste java version

Hej Leif,

Desværre virker det ikke - Java 7 overruler Java 6 indstillingen... også selvom jeg går ind og tilknytter javaws.exe fra Java 6!

Leif Sommerdal

Hej Joan
Jeg skal forsøge at lave en beskrivelse snarest.

Hej Anne Marie
Jeg har selv en PC hvor det virker upåklageligt.
Er du sikker på, at du både har et jre6 og et jre7 bibliotek under java
Med venlig hilsen
Leif Sommerdal(2650)


Anne Marie Holck

Citat fra: Leif Sommerdal Dato 15 Mar 2013 - 07:06
Hej Joan
Jeg skal forsøge at lave en beskrivelse snarest.

Hej Anne Marie
Jeg har selv en PC hvor det virker upåklageligt.
Er du sikker på, at du både har et jre6 og et jre7 bibliotek under java

Ja, det har jeg.

Finn Hansen

Hej

Prøv eventuel denne metode:

Når jeg skriver "Klik", da mener jeg at du skal klikke med venstre musetast
Når jeg skriver "dobbeltklik", da mener jeg du skal dobbeltklikke på venstre musetast

Skift til "Start" nede i venstre hjørne på din skærm ved microsoft flaget.

Find ordet "Kontrolpanel" og KLIK på det
Der dukker nu et nyt skærmbilede op som kan se ud på 2 måder...

Oppe øverste til højre står der "Kategori" - Klik på den og vælg "Store Iconer"

Nu får du ændret dit billede, til at der vises alle programmer som ikoner - og hvis den står sådan i forvejen gør du bare ikke noget...

Nu kikker du ned af din skærm og finder ikonet "JAVA" - Dette ikon KLIKKER du på.

Nu dukker en ny skærm op (den er grå med sort tekst)

Klik på det punkt der hedder "Settings" - og klik derefter på det punkt der hedder "Delete Files", nu kommer en lille skærm, hvor der er 3 afkrydsnings felter - de to øverste skal være krydset af og Du kan eventuelt også klikke på 3 punkt - det nederst, således alle 3 punkter er afkrydset.

Du klikker så på "OK" - og venter et lille øjeblik, til maskinen igen er klar.

Du klikker så på OK ... og lader skærmen billedet stå og prøver at vende tilbage til din browser og forsøger dig med Arkivalier Online... Virker et som det skal, kan du bare lukke skærmbilledet igen.

Hvis IKKE det virker, da kan du prøve at sænke niveauet for sikkerhed i JAVA - dette gør du ved vende tilbage til JAVA i Kontrolpanelet (den skærm der står bagved, hvis du ikke har lukket alle billeder).

Her, efter at du sikre dig at JAVA er startet eller blot vender tilbage til skærmbilledet med JAVA, da KLIKKER du på "Security"  - og sætter den rulebar til "MEDIUM", den står lige nu på "HIGH Recommende" - KLIK på OK og se via din Browser om AO igen virker som den skal.

Dette lille stunt, er faktisk normalen for sikkerhed, men pga. medierne har pustet en stor storm op omkring JAVA og dennes sikkerhed, da har JAVA valgt, at hæve sikkerheds niveauet til HIGH. Men din browser og din NETBANK virker stadig som den skal... Der kan, men helt ærligt være en sikkerheds margen, som gør, at din maskine kan hackes via JAVA men jeg tror som sagt ærligtalt ikke det det sker.

Venligst
Finn Hansen

Leif Sommerdal

@Anne Marie

Prøv at gå i en dos box (cmd promtpt) og skriv

reg export HKLM\SOFTWARE\Classes\JNLPFile\Shell\Open\Command   %userprofile%\Desktop\jnlp.txt

Det laver en fil på dit skrivebord der hedder jnpl.txt, der indeholder noget tekst.
Kopier den tekst in i dit svar, så finder jeg en løsning
Med venlig hilsen
Leif Sommerdal(2650)


Joan Funk

Hej Finn
Jeg har nu prøvet alt det, du har foreslået. Men desværre er der intet, der hjalp. Jeg får en klamme, hvor der står Unable to launch the application?
hilsen Joan

Leif Sommerdal

Joan

Prøv ovenstående
Med venlig hilsen
Leif Sommerdal(2650)


Finn Hansen

@Joan Funk

Tak for din tilbagemelding - Det er ærgerligt, fordi det ofte virker på den måde.

Men, prøv det som Leif skriver, det er en smule langhåret men jeg tror du kan gennemfører den rådgivning.

Med håb om en hurtig løsning.

Venligst
Finn Hansen

Leif Sommerdal

Det lader til at alle har fået løst problemerne - det var da dejligt  ;D
Med venlig hilsen
Leif Sommerdal(2650)



Anne Marie Holck

Citat fra: Leif Sommerdal Dato 17 Mar 2013 - 17:27
@Anne Marie

Prøv at gå i en dos box (cmd promtpt) og skriv

reg export HKLM\SOFTWARE\Classes\JNLPFile\Shell\Open\Command   %userprofile%\Desktop\jnlp.txt

Det laver en fil på dit skrivebord der hedder jnpl.txt, der indeholder noget tekst.
Kopier den tekst in i dit svar, så finder jeg en løsning


Ja tak - men hvordan gør jeg det?  Altså finder en dos box?

Kirsten Andersen

Du finder 'Kør', skriver cmd og trykker enter.
Venlig hilsen
Kirsten Andersen
3650 Ølstykke
Medlem af Danske Slægtsforskere
(DIS-Danmark) siden 1993

Leif Sommerdal

Jeg har nu lavet en lille kommandofil, der kan fortælle, hvordan du har jave op, så vi kan komme videre.
Download vedhæftede fil, pak den ud (dobbeltklik på den)  og kør den.

Den skaber 2 filer på dit skrivebord:

jnpl.txt
java-versions.txt

Vedhæft de 2 filer i dit svar, så kan jeg se, hvad du har sat op, og kan forhåbentlig komme nærmere en løsning

[vedhæfting slettet af admin]
Med venlig hilsen
Leif Sommerdal(2650)


Anne Marie Holck

Citat fra: Leif Sommerdal Dato 20 Mar 2013 - 08:41
Jeg har nu lavet en lille kommandofil, der kan fortælle, hvordan du har jave op, så vi kan komme videre.
Download vedhæftede fil, pak den ud (dobbeltklik på den)  og kør den.

Den skaber 2 filer på dit skrivebord:

jnpl.txt
java-versions.txt

Vedhæft de 2 filer i dit svar, så kan jeg se, hvad du har sat op, og kan forhåbentlig komme nærmere en løsning

Mange tak Leif. Det hører nærmere senere idag.