Hvad blev det af Anna Ingeborg Knudsen fra Island og Marie Olsen (Lille Torøje)?

Startet af Svandis Georgsdottir, 10 Mar 2013 - 15:34

Forrige emne - Næste emne

Svandis Georgsdottir

Anna Ingeborg Knudsen (min farmors faster) var født 16.03.1913 i Island. I 1917 kom hun til Danmark sammen med sine plejeforældre: Geir Gudmundsson f. 25. April 1887 i Island og Marie Olsen f.  25. Marts 1891 i Lille Torøje (Thorshøje).

I årene 1917-1919 boede Anna Ingeborg med plejeforældrene på de nedenstående adresser i København:

1917 - Graabrødret 18.

1918 - Sortedamsgade 13, 2.

1919 - Livjæger Allé 24.

I 1920 blev plejeforældrene skildt og Geir Gudmundsson udvandrede til USA.

Jeg finder Anna Ingeborg Knudsen i folketællinger fra 1921 og 1925 i Lille Torøje (Thorshøje) - Smerup Sogn - Stevns Herred - Præstø Amt. Anna kom til Lille Torøje i 1919. Her boede hun sammen med Marie Olsens forældre Ole Olsen f. 23. November 1855 og Kirstine Petersen 17. December 1861.

Det lykkes mig ikke at finde noget som helst om Anna Ingeborg efter år 1925. Jeg finder heller ikke noget om Marie Olsen efter år 1920, hvor hun ifølge Politiets registerblade blev indlagt på Bispebjerg hospital. På det tidspunkt havde hun en ukendt adresse i Hvidovre. Hun skal senere have blevet gift på nyt, med en gårdsejer.

Hvis nogen her inde kunne være behjælpelig med nogen som helst information ville det gøre mig og min familie meget glade!

På forhånd tak.

Bedste hilsner
Svandis

Svandis Georgsdottir

Det skal så tilføjes, at Marie Olsen gik under navnet Marie Gudmundson (eller varianter af dette, f.eks.. Gudmandsen) efter at hun i 1917 kom til København.

Lise Østerberg Bahr

Hej.

Trækker lige denne lidt frem.

Med venlig hilsen
Lise Østerberg Bahr

Ellen Steen-Petersen

Ingeborg Anna Knudsen f. 16/3 1913 på Island er i FT-1930 opført som elev på adressen Fensmarksgade 35 - Husassistenternes Fagskole.

/Ellen

Lise Østerberg Bahr

Hej.

Ad. Gudmundsson, købmandsslægt i Island m´.v.

Med venlig hilsen
Lise Østerberg Bahr