hvor bliver Olga Marie Kristensen (og søn af) Hjørring Amt ca. 1926?

Startet af heine petersen, 10 Mar 2013 - 13:12

Forrige emne - Næste emne

heine petersen

Hej igen :- )

Håber at der måske er nogen som i sin slægtsforskning har kendskab til denne person:
Olga Marie Kristensen er født; KB 1881-1890, voer, dronninglund, hjørring - opslag 82


http://torslev.dk/Lokalhistorie/personer/per03078.htm#2


jeg har IKKE fundet hende konfirmeret.

Olga Marie Kristensen blliver viet til Niels Peter August Petersen -
d. 17 november 1905 - KB 1904-1908, skæve, dronninglund, hjørring - opslag 134.


Olga Marie ses sammen med familien i FT 1911 Sindal, Vennebjerg, Hjørring - opslag 161 - manden Niels Peter er i samme FT 1911 - opslag 162.

Hun ses igen med familie i FT 1916, Sindal, Vennebjerg, Hjørring - opslag 209

og igen og for sidste gang sammen som familie i FT 1921, Elling, Horns, Hjørring - opslag 192


Herefter forsvinder hun og en søn Villy Konrad Petersen.

Sønnen Villy er omkring 12 år gammel i 1926 hvor Olga bliver skilt fra Niels Peter og jeg tror at Olga og Villy er samme derefter i hvertifalde til han konfirmation - som jeg også mangler.

jeg har søgt i sognet og sognene omkring hvor Olga kommer fra, i den tror at hun måske var taget "hjem" igen.

... Petersen familien har flyttet meget rundt og været mange steder i Hjørring amt. :-)

(Olga marie er mor til de "Petersen drenge" jeg efterlyser her på slægtogdata og facebook i slægtsforsknings gruppen)


Olga Marie bliver skilt fra Niels peter i 1926? -  for i 1926 bliver Niels Peter gift igen med en Ingeborg Christiane Michaelsen - KB 1922-1945 Aasted, Horns, Hjørring - opslag 175

I FT 1925: Aasted, Horns, Hjørring - opslag 17, ses Niels Peter, Olga's mand og ny kone; Ingeborg (dog IKKE gift endnu) - Og i FT 1930, Jelstrup, Vennebjerg, Hjørring - opslag 37ø ses Niels og Ingeborg med barn.

Manden - Niels Peter dør i 1936 Frederikshavn Sygehus - KB 1933-1936, Frederikshavn, Horns, Hjørring - opslag 62 og igen KB 1922-1945 Frederikshavn, Horns, Hjørring - opslag 213.

Hvor er Olga Marie blevet af og hvor hun er død??
Til trods for ihærdige forsøg har jeg ikke kunne finde hende.
 

jeg har forsøgt og ledt rigtig mange steder i Hjørring amt

bl.a vendelbo arkivet, DK-gravsten mm og uden held.......

nogen der kan hjælpe... :-)

venlig hilsen
Heine

heine petersen

hej

nogen der kan hjælpe? ...............


go påske...

venlig hilsen
Heine

heine petersen


hej

nogen der kan hjælpe? ...............



venlig hilsen
Heine

heine petersen

hej

jeg har stadig ikke kunne finde Olga og hendes søn Villy...

nogen der måske har set hende


venlig hilsen
Heine

heine petersen

hej

jeg er stadig på bar bund :-(

jeg ved ikke hvor jeg skal lede efter Olga's død og hvor er Villy Konrad Petersen..eller Villy Pedersen eller... Konrad Pedersen eller....

nogen der kan hjælpe mig på vej..


venlig hilsen
heine

Louise Sørensen

#5
Hej Heine.

Har du tænkt på om der kan være familie på Læsø , som Olga tager over til . Hvis det er den familie jeg ser på , så er moderen til Olga fra Læsø .

Er det korrekt ?

Louise

Hun var gift Pedersen.
Der er en Olga Marie Pedersen fra 1888 , der bliver gift 1928 i Østerby , Hals , og hun dør i 1968 ifølge gravsten på Østerby Kirkegård.

Desværre er kirkebogen med sorte opslag.


Louise Sørensen

Hej  Heine

Olga blev konfirmeret i Skæve kirke den 6/10 1901
1898-1904 Opsl 129 no 2
Louise

heine petersen

hej Louise

ok ..aj det kan godt være hende...for ja.. familien hendes forældre er fra Læsø

http://torslev.dk/Lokalhistorie/personer/per03078.htm

ja Olga var gift med en Pedersen/Petersen..Niels Peter August Petersen og de bliver jo separeret i 1926

så hun kan sagten være gift igen der i 1928

du skriver Olga er fra 1888.. men hun er født d. 19 juli 1887 - fra KB voer, dronninglund, hjørring.

du skriver KB er sorte i opslag.. ??



hold da op.. det var nemt og hurtigt...

tusind tak...

Louise Sørensen

#8
Hej Heine

Du skal lige vente til at du kan åbne en kirkebog. Jeg kan se at det ikke bare er mig , der har problemer igen idag.

Det er kun konfirmationen jeg har kunnet tjekke .

Louise

heine petersen

ok Louise

:-) tuisnd tak for hjælpe.

dejligt

:-)

venlig hilsen
heine

heine petersen

#10
hej Louise


den gravsted du henviser til med Olga Marie Pedersen fra 1888 , der bliver gift 1928 i Østerby , Hals , og hun dør i 1968 ifølge gravsten på Østerby Kirkegård.


hvor har du fundet den? på DK-gravsten eller...??

men er du sikker på at det er min Olga Marie du har fundet gift på Hals/Læsø?

jeg har kikket i FT1930 Læsø/Hals - opslag 33 og jeg kan ikke få hende til at passe med min... min Olga er født juli 1887...ikke 1888 og i Voer sogn og ikke Hals sogn??


er det rigtig ???

konfirmationen passer OK på min Olga...kb 1898-1904 skæve, dronninglund, hjørring - opslag 129


venlig hilsen
heine

Louise Sørensen

Hej Heine
Nej , jeg ved ikke om det er hende , jeg sad bare og ledte efter en Møller gravsten , og faldt over denne sten på Gravsten dk , og syntes det var umagen værd lige at tjekke hvem hun var . Da kirkebogen ikke virkede , tog jeg Olga i 1890 , men den er jo så upræcis og siger 1888.

Da jeg senere så at de boede  i Dybvad 1901 , og at Olga måtte være konfirmeret der , ja desværre så ringede " klokken " ikke omkring 87/88

Beklager :
Louise

heine petersen

hej Louise

tak for du gjorde et forsøg :-)

ja jeg ved ikke hvor jeg skal finde hende..

linket jeg sendt med viser at Olga Marie' Mor er født i Hals/Læsø
http://torslev.dk/Lokalhistorie/personer/per03078.htm


og ja det kunne tænke at Olga måske var taget "hjem" efter skilsmissen fra Niels Peter August Petersen i 1926...

de har 4 drenge sammen

hvor af Olga "forsvinder" sammen med den yngste dreng Willy Konrad Petersen

Olga ses (jeg har) sidste gang i FT 1921 elling, horn, hjørring - opslag 192

(Willy Konrad Petersen er  jeg næste 80% sikker på er fundet i København, hvor også en bror er fundet; Oscar Pedersen)

men hvor er Olga sa???


venlig hilsen
Heine

Louise Sørensen

#13
Hej Heine
Jeg har læst alle dine gamle tråde og det du har om drengene.

I Ft. 1901 matr.no 1x Dybvad side 8 no 21 Skæve sogn  --- står der at Olgas mor dør den 01/11 1935 i Dybvad.

Prøv at ringe til arkivet i Sæby om datterens adresse , ved moderens død . De kan måske fortælle dig lidt om mulighederne , for at få fingre i den.

Louise

( Ft fra arkivet , renskrevet 1991 )

Louise Sørensen

Hej Heine

Som lovet ,  har jeg kigget om der skulle stå navne i skiftet efter moderen : desværre nej.

Skifteretten Sæby 12/11 1935 side 743 , her står , Afdødes svigersøn  Amtrådsmedlem  Aksel Pedersen , boende Dybvad , påtager sig begravelsesomkostninger.

side 747
Dødsboet efter enke  Juliane  Christensen  Dybvad: Ifølge aftale med alle børn og svigerbørn , skal undertegnede anmode om at få boet udlagt , imod at jeg betaler begravelsesomkostninger. Betalt kontant samme dag.

Om denne svigersøn er gift med din Olga eller en søster , ses jo desværre ikke af skiftet . Ole Peter og Juliane boeede vist i Dybvad i mange år , så evt.  piger er nok viet i Skæve Kirke.

Hilsen Louise

Louise Sørensen

#15
Hej Heine

Svigersønnen so optræder i skiftet , er gift med søster til Olga.

Hjørring, Dronninglund, Voer, Voer Idskov, Hus, 10, FT-1890, C5751
Frederik Jensen 63 Gift Husfader Jordbruger Torslev Sogn Hjørring Amt
Ane Olsdatter 59 Gift Husmoder Voer Sogn Hjørring Amt.
Else Marie Nielsen 22 Ugift Plejedatter Dronninglund Sogn Hjørring Amt
Ole Peter Christensen 38 Gift Husfader Gartner Dronninglund Sogn .
Julian Kristensen 30 Gift Husmoder Byrum Sogn Læsø
Elisebe Tevardora Johane Kristensen 7 Ugift Barn Vesterø Sogn Læsø
Alma Katrine Kristensen 5 Ugift Barn Vesterø Sogn Læsø
Olga Marie Kristensen 2 Ugift Barn Voer Sogn
Jenny Katrine Kristensen 1 Ugift Barn Voer Sogn
Niels Christian Nielsen 62 Gift Husfader Træskomand Albæk Sogn Hjørring Amt.
Sidsel Marie Nielsen 54 Gift Husmoder Skjæve Sogn
Martine Christine Christensen 10 Ugift ;Pleiebarn Voer Sogn Hjørring Amt.

+ Dagmar Johanne født 25/6 1896


Familien tilflytter Dybvad  ( Skæve ) fra Voer i 1899

Elisabeth
Alma  -------------Georg Gottlieb Kristensen     fra Fjeldgårdsodde  gift 1912
Olga  ------------- Niels Peter August Pedersen
Jenny
Dagmar Johanne Christensen  ---------- Aksel Mathias Pedersen  gift  1918

Jeg konstaterer ikke at Olga er i live , ved moderens skifte , jeg mener blot , at hvis hun var død , skulle det måske fremgå af skiftet , at svigersønnen også skulle have en fuldmagt fra børnebørn.


Måske er andre slægtsforskere ikke enig med mig i at man kan drage en sådan konklusion.

Louise

heine petersen

hej Louise...

ok...

så... Olga menes ikke at være død ved morens skifte.... altså 1935....

så mon ikke vi kan regne med at det er efter 1035 vi skal lede nu ...


endnu engang tusind tak for hjælpen Louise

venlig hilsen
heine

heine petersen

hej igen

nu slynger jeg bare lige noget ud i luften, griner....

kan det mon tænkes at Olga er taget til København??

3 af hendes 4 drenge (de 3 yngste) som hun får sammen med Niels Peter August Petersen - er flyttet, bor og dør i København... (hvad jeg ved nu, dog har jeg ikke bevis på at de er død der)


men kan det tænkes.. at Olga også er død der ovre? ..... eller er jeg helt ude på dybt vand? :-)

venlig hilsen
heine

Louise Sørensen

Hej Heine.

Når man snakker slægtsforskning , er alle muligheder jo åbne.

I Ålborg står Vejviseren jo i alle årgange . Jeg kan tage årgang 1940 og kommunerne i Nordjylland omkring Elling ,  og så se om hun skulle være i området , men hvis hun har giftet sig igen , står hun sikkert med det nye navn , det er nogen gange et problem.
Skal gerne prøve efter ferien.

Har du prøvet borgerservice , jeg synes at det fungerer så perfekt ?

Louise

heine petersen

hej Louise

ja du har ret.. ved godt at der er mange muligheder der kan undersøges og tjekkes..

og al hjælp er meget velkommen :-)

jeg har ledt længe efter denne familie... og nu er det kun Olga der mangler...

ja det vil sige at drengenes tur til KBH er endnu ikke bekræftet ved dokumentation.


nej jeg har ikke prøvet borgerservice på Olga..

har faktisk en forsørgelses på Ole Peter (første søn af Niels Peter og Olga) fra d. 15 maj til at ligge hos www.vhm.dk så de ikke har svart på endnu..  :-)

ham og Olga mangler...


venlig hilsen
heine