Hvor er Oscar Wilhelm Petersen - Flade, Horns, Hjørring?

Startet af heine petersen, 09 Mar 2013 - 10:35

Forrige emne - Næste emne

heine petersen

Hej

Håber der er nogen som i sin slægtsforskning har kendskab til denne person Oscar Wilhelm Petersen f. 29 januar 1907, KB 1904-1908, Flade, Horns, Hjørring - opslag 36.

Hans forældre er Olga Marie Kristensen og Niels Peter August Petersen. Forældrene bliver viet d. 17 november 1905 - KB 1904-1908, skæve, dronninglund, hjørring - opslag 134.

... Petersen familien har flyttet meget rundt i Hjørring amt.

Oscar Wilhelm nævnes sammen med mor + søskene i FT 1911 Sindal, Vennebjerg, Hjørring - opslag 161 - faren er i samme FT - opslag 162.

Oscar Wilhelm ses også sammen med familie i FT 1916, Sindal, Vennebjerg, Hjørring - opslag 209

og igen i FT 1921, Elling, Horns, Hjørring - opslag 192

Oscar Wilhlem er fundet konfirmeret d. 03 april 1921: KB 1921-1930 - Elling, Horn, Hjørring - opslag 134n.

i FT 1921: Elling, Horns, Hjørring - opslag 192 er familie samlet/ses sidste gang sammen.

har kikketFT 1925, 1930 ingen held

Herefter forsvinder han.


Forældren bliver skilt - Niels peter og Olga Marie (1926?) for i 1926 bliver Niels Peter gift igen med en Ingeborg Christiane Michaelsen - KB 1922-1945 Aasted, Horns, Hjørring - opslag 175

I FT 1925: Aasted, Horns, Hjørring - opslag 17, ses Niels Peter og Ingeborg (dog IKKE gift endnu) - Og i FT 1930, Jelstrup, Vennebjerg, Hjørring - opslag 37ø ses Niels og Ingeborg med barn.

Faderen - Niels Peter dør i 1936 Frederikshavn Sygehus - KB 1933-1936, Frederikshavn, Horns, Hjørring - opslag 62 og igen KB 1922-1945 Frederikshavn, Horns, Hjørring - opslag 213.

Hvor Olga Marie er blevet af og hvor hun er død ved jeg ikke på nuværende tidspunkt. (Olga er født i KB 1881-1890, voer, dronninglund, hjørring - opslag 82) - Til trods for ihærdige forsøg.


jeg har forsøgt og ledt rigtig mange steder i Hjørring amt

bl.a vendelbo arkivet, DK-gravsten mm uden held.......

nogen der kan hjælpe... :-)

Venlig hilsen
heine

Egon Hansen

Har du også prøvet Bangsboarkivet? Det ligger i Frederikshavn, ude på herregården Bangsbo.
Eller evt det nye Stadsarkiv på Frederikshavn Rådhus.
Mvh Egon

heine petersen

hej Egon

nej det har jeg så ikke lige :-)

kender godt Bangsbo - dog ikke Stadsarkivet i Frederikshavn.

bor lidt langt væk fra disse steder til bare lige at kikke fordi :- )


vh heine

Egon Hansen

Hvis du kommer 100 år længere tilbage og stadig har interesser i sognene omkring Frederikshavn og Sæby må du gerne vende tilbage
Mvh Egon.
Stadsarkivet er helt nyt, etableret for at hjemtage kommunale arkiver fra alle de sogne som er indlemmet i den nye Frederikshavn storkommune.
Efterhånden som de nye kommuner får etableret arkivfacalitetet vil alle kommunale arkiver blive overfør fra landsarkiverne.

heine petersen

hej igen Egon

hele min far's familie/aner kommer alle fra Hjørring amt : )

Elling, Hørmested, Frederikshavn, Tolne, Aasted (horns herrede) for at nævne bare nogle....
også Sindal bl.a (Vennebjerg herrede)

så ja jeg har da interesse i området...


venlig hilsen
Heine


Egon Hansen

Understed, Flade,Torslev, Skæve, Volstrup, Karup, Aasted.
Mvh Egon

heine petersen

hej Egon

de sognenavne du har skrevet er det sogne du har slægt fra eller?

og ved du noget om ham Oscar Wilhelm Petersen eller hans brødre/familie?

venlig hilsen
heine

og god søndag ... :-)

Egon Hansen

Hej Heine.
Ja det er sogne som jeg gennem årene har fundet aner, men som jeg skrev, ligger mine aner i Vendsyssel  nogle år længere tilbage.
Faktisk er én af min kones oldefædre, Martin Nielsen, født i Understed sogn, nærmere betegnet på Gadholt Stampemølle i 1856 og han flyttede til Thyregod ved Vejle og blev gift.
Hans far igen ,Niels Christensen, var født på Nørre Fuglsang i Aasted i 1815, og hans mormor, Johanne Berthelsdatter var født i Torslev 1788. og hendes mor var datter af Svend Berthelsen på Fuglsang i Torslev, født ca 1713, søn af Berthel Pedersen på Brobakken også i Torslev, og jeg formoder at den Peder Pedersen som har denne gård i 1664 var hans far igen.
Svend Berthelsens kone, Mette Rasmusdatter var født i Skæve, og også denne slægt kan føres ned til midt i 1600 tallet.
Selv har jeg en tipoldefar, Niels Larsen, som var født på Bangsbostrand, (dengang Flade sogn) af den kendte Gassi slægt, somkan føres meget langt tilbage, men han var Sømand og "gik i land" hos en pige i Kalundborg,i 1816, og slog sig ned som arbejdsmand i Bjergsted, hvor hans datter blev gift med min oldefar som havde en gård i fæste.
Så du skal nok et par generationer tilbage, før vi har fælles bekendte, men frisk mod, det kan lade sig gøre.
Mvh Egon

heine petersen

hej Egon

ok :-) jeg har også styr på mine aner langt tilbage også  - men det er lige præcis den her gren af familie der volder mig problemer.

ham jeg leder efter - og så også han kære moder og 3 af hans brødre er en storbror til min oldefar ...resten af grenen har jeg styr på..

men det ser ud til at den er lidt hård at knække den gren.. og ja jeg ved godt det kan tager tid... men lige den her familie :- ) er redt sej ...


venilg hilsen
heine

de navne mm du nævner har jeg desværre ingen forbindelser til :-)

Egon Hansen

Jeg så i en tråd under "Metode og teknik" et link til polyjo, en hjemmeside med flere tusinde navne og data fra hele Vendsyssel, prøv den, måske er der matsh til nogle af dine navne
Mvh Egon

heine petersen

hej Egon

takker... har lige tjekket linket ud...

søgt på ole peter gerhart petersen (storbror til Oscar) og vupti..51 match :- )

hmm det koster penge at se det

og så tror ikke jeg vil få noget ud af at bruge det alligevel

venlig hilsen
heine

Egon Hansen

Hej Heine
du behøver ikke at betale for at se den hjemmeside. klik på linket i det første indlæg i tråden, rulned og klik på forside. så kan du vælge at se" navne" og "steder". vælg steder, rul ned til de sogne du selv har noget i. læs de navne siden har i det sogn, klik hvis du finder et navn du kender, og se i hvilken slægt det forekommer og hvilke familierelationer der er.
Når jeg blandede mig i tråden, var det for at jeg ville kontakte hjemmesiden for at suplerer noget, og spørge om andet, men sidens kontakpunkt kan ikke tilgås fra min computer, og tilsyneladende heller ikke fra andre, da jeg efter mit indlæg kun fik sidens postadresse.
Selv har jeg mange hits fra Skæve, men jeg mener at jeg har disse oplysnimnger og flere til, så jeg tror ikke at jeg vil bruge sneglepost eller telefon, når hjemmesiden ikke er så intereseret at de vil vedligeholde en mailadresse.
Mvh Egon

heine petersen

hej Egon

tak for linket... jeg kikker på det senere :-)


men.. det som min tråd her drejer sig om er Oscar Wilhelm...ham har du ikke kendskab til ..eller hans kære moder Olga Marie Kristensen som ses i en tråd både her på slægtogdata og i slægtsforskning på facebook :-)

venlig hilsen
heine

heine petersen

hej

Nogen der kan hjælpe ...?

venlig hilsen

heine



go påske...

heine petersen


Jeg kan ikke forstå jeg ikke kan finde ham

ellers hans brødre ...

nogen der har nogle tips til hvad jeg kan gøre...

hans fader's skifteprotokol har set på LAV og der fik jeg ingen oplysninger jeg kunne bruge.


venlig hilsen
Heine