bedsteforældre

Startet af lone nielsen, 27 Feb 2013 - 20:21

Forrige emne - Næste emne

lone nielsen

hej. jeg helt ny idet her forum og er stadig ikke helt klar over hvordan det fungere. men jeg leder efter mine aner og har gennemtrævlet kirkebøger der hvor jeg håbede på svar. Har også haft heldet med mig men er gået i stå nu.
Jeg leder efter min morfar ,jeg har fra min mor hørt, at hun helt bestemt mener han ikke er levende mere, men ved det faktidk ikke helt.
Jeg leder efter:Ebert Brejnholt Hansen født 23 feb 1922 i vejle. Han blev gift den 23 dec 1943 på Københavns rådhus med min mormmor.De blev skilt i ca 1946?
de boede i Gadstup ved Roskilde i 1945.
Men mit spor er nu endt. :'(
med venlig hilsen Lone Nielsen

Mette R Francke

#1
Hei

Dåpen til Ebert Brejnholt Hansen finner du i Vejle vor frelser 1919-1923 , oppslag 63.
Far : Andreas  Brejnholt Hansen *17-06-1881
Mor : Severine  Nielsen * 29-04-1884 ?

Foreldrene er viet i Ringkøbing Timring kirke 03-05-1904
Ringkøbing Timing 1892-1911 ,oppslag 199.
Her er det også navn på Severine og Andreas foreldre.

Severine sin dåp Ringkøbing Timring 1866-1885 ,oppslag 70.

Dette er trolig Severine sin foreldre og søsken.
Ringkøbing, Ulfborg, Timring, Lille Moesgaard, en Huus, 50, FT-1880, C9430
Niels Moesgaard Nielsen   23    Gift   Husfader. lever af sin Jordlod      Timring Sogn, Ringkjøbing Amt
Kirsten Jensen   24    Gift   hans Kone      Sunds Sogn, Ringkjøbing Amt
Niels Moesgaard Nielsen   Under 1 Aar    Ugift   deres Barn      Timring Sogn, Ringkjøbing Amt
Mariane Jensen   15    Ugift   Tjenestepige      Timring Sogn, Ringkjøbing Amt

I ft for 1921 finner du Ebert sin foreldre og søsken i Vejle - Chr Winthersvej oppslag 9

Mette
Mette R Francke

Anne Mortensen

Hej Lone

Ebert kan have levet i 1968 hvor vi fik CPR.nr.
Da du har hans fødselsdata kan du gå til nærmeste Borgerservice og søge oplysninger på ham - det koster ca. kr. 57,-.

https://www.borger.dk/Sider/Det-Centrale-Personregister-(CPR).aspx?segmentid=84129935-93ad-4874-8a4d-be0453797324&MicroArticleId=61837250-84a1-4aac-bd4e-c9d8b2eddbb2


Oplysninger fra cpr om andre

Du kan henvende dig til kommunens folkeregister, hvis du ønsker oplysninger om andre personer. De oplysninger, du umiddelbart kan få, er aktuelle navne- og adresseoplysninger - med mindre personen har navne- og adressebeskyttelse. Du kan også få at vide, om personen er død, rejst til udlandet eller er umyndig.

For at få udleveret oplysninger skal du dog kunne identificere den person, du ønsker oplysninger om ved navn samt enten fødselsdato eller adresse.

Hver henvendelse koster op til 57 kr. (2013)
Venlig hilsen
Anne Mortensen - 2770

lone nielsen

hej tusinde tak for svar. det var jo hurtigt.
jeg prøver. mvh lone

Mette R Francke

Hei

Lone : Jeg har lagt til noen opplysninger i innlegget mitt.

Mette
Mette R Francke