Barn af Vendsyssel antageligt bind I, II måske III, opslag ønskes.

Startet af Ann Nygaard Sørensen, 26 Jul 2012 - 19:31

Forrige emne - Næste emne

Ann Nygaard Sørensen

Hej

Jeg håber, at der er en venlig indehaver af ovenstående bøger, som har tid til at kigge efter en fortælling af min farfars fætter.
Som jeg husker det, var fætteren ansat i et Rederi. Et eksakt navn på fætteren har jeg ikke, men jeg formoder, at Larsen, Nygaard måske Bach indgår i det. Men intet er sikkert.
Min farfar døde i 1981, og jeg mener næsten med bestemthed, at han levede da bogen udkom.
Jeg har nemlig en del problemer med at finde min oldefars søskende, og håber den vej, at jeg kan få lidt mere at vide om dem.

På forhånd tak

Ann
Se min hjemmeside www.123hjemmeside.dk/AnnNygaard som handler om Vendsyssel og Vendeboen.
Fortællinger og fotografier m.m.

Grethe Elten Mortensen

Hej

Med de få oplysninger du har vil jeg anbefale dig at gå på biblioteket og låne bøgerne, så kan du finde frem til den rette artikel.

Venlig hilsen
Grethe Elten Mortensen

Ann Nygaard Sørensen

Se min hjemmeside www.123hjemmeside.dk/AnnNygaard som handler om Vendsyssel og Vendeboen.
Fortællinger og fotografier m.m.

Bente Wanning

hej
Jeg er indehaver af bøgerne og vil gerne lede derfor for dig.
Har du flere oplysninger omkring område, by, årstal m.v. så send det til mig eller svar her i tråden
Venlig hilsen
Bente Wanning 
Hjørring amt <Skæve<Voer<Astrup<Åsted sogne
Hals Arkiv 9370
Medlem af DS Danmark -

Ann Nygaard Sørensen

Hej Bente

Hvor er det sødt af dig.
Ved du hvad Bente det har jeg ikke, som jeg skrev kan efternavnet være Larsen, det forekommer mig, at navnet Nygaard indgik  ( det kan også være Bach/Bak, men jeg hælder mest til Nygaard). Som jeg endvidere husker det, så var han/ havde han været direktør eller lignende "stor" stilling i et rederi/oversøisk selskab, her tænker jeg ØK eller A.P. Møller. Han vil antagelig have været født 1900-1910. Stillingen er mere sikker på end navnet.
Opvæksten vil antagelig have været i et af sognene fra NørreSundby og mod øst og lidt nord på, formegentligt stadig i Kær Herred, men igen usikkert.
Som jeg skrev, så må det have været i et af de første bind, i det er også er ret sikker på, at det var i en bog inden min farfar døde i 1981, og dermed har det været begrænset hvad numre der har været udgivet inden. Jeg har f.eks selv nr. 5, og den er fra 1985.
Jeg har forsøgt at bestille dem hjem via biblioteket efter Grethe foreslog det, men det er som om, at selv i den store biblioteksdatabase findes nr. I,II og III ikke, så derfor har jeg skrevet en mail til biblioteket, men har ikke hørt noget fra dem endnu.

Endnu engang, hvor sødt er det af dig.

Mange hilsner

Ann
Se min hjemmeside www.123hjemmeside.dk/AnnNygaard som handler om Vendsyssel og Vendeboen.
Fortællinger og fotografier m.m.

Lillian Larsen


Ann Nygaard Sørensen

Hej Lillian.

Min farfar Lars Jensen Nygaard Larsen er født i Sulsted Sogn i 1904 på Gården Højgaard i det nuværende Vestbjerg ( Mejlsted), det var hans fars mors barndomshjem, mens hans fars barndomshjem var Nygaard i Vodskov ( Hammer Sogn).

Mange hilsner

Ann
Se min hjemmeside www.123hjemmeside.dk/AnnNygaard som handler om Vendsyssel og Vendeboen.
Fortællinger og fotografier m.m.

Lillian Larsen

Hej Ann

Måske kender du ikke bøgerne - men det er sjældent at personerne oplyser mere omk. familien end hvor deres far og mor er født, det er mest historien om dem selv.
Har du undersøgt kirkebogen for Hammer sogn?
Jeg har de tre første bøger - har ikke fundet artikler der kan passe med dine oplysninger.

Hilsen Lillian

Ann Nygaard Sørensen

Hej Lillian.

Mange tak for at du kigggede og er selvfølgelig ked af, at du ikke fandt noget :'(.
Jeg tror ikke, at fætteren er født i Hammer Sogn, for de flere af min farfars onkel og fastre forsvinder for mig og er altså ikke blevet i sognet, og bærer desværre meget almindelige navne.  Det ville nemlig derfor være meget fint for mig hvis jeg bare genfandt denne fætter til min farfar og fætterens forældre stod nævnt.

Du skal have mange tak for al ulejligheden, det var virkelig sødt af dig.

Ann
Se min hjemmeside www.123hjemmeside.dk/AnnNygaard som handler om Vendsyssel og Vendeboen.
Fortællinger og fotografier m.m.

Ann Nygaard Sørensen

Hej alle

Der var alligevel noget om snakken.

Jeg efterlyste min farfars fætter, men nu har jeg fundet ud af, at det var min farmors fætter. Det var ikke noget med et rederi, men alligevel en international karriere. Han hed Lars Herman Larsen, og optræder i bind nr. 4.

Så, som jeg siger, der er altid noget om snakken, omend den var noget forvrænget oppe i hjernen med årene.

Ann
Se min hjemmeside www.123hjemmeside.dk/AnnNygaard som handler om Vendsyssel og Vendeboen.
Fortællinger og fotografier m.m.

Dorte L-L Jensen

Hej Ann!

Lars Herman Larsen var min svigerfar.

Fandt du hvad du søgte i Barn af Vendsyssel?

mvh Dorte

Ann Nygaard Sørensen

Hej Dorte

Hvor er jeg glad for at høre fra dig. Spændende, at du er hans svigerdatter. Jeg vil meget gerne høre mere fra dig. Desværre har jeg meget længe bare været logget på som bruger og altså ikke som medlem, hvor jeg har skrevet dette indlæg i, og derfor ikke set det før nu.

Håber at høre fra dig.

Ann
Se min hjemmeside www.123hjemmeside.dk/AnnNygaard som handler om Vendsyssel og Vendeboen.
Fortællinger og fotografier m.m.

Dorte L-L Jensen


Ann Nygaard Sørensen

Se min hjemmeside www.123hjemmeside.dk/AnnNygaard som handler om Vendsyssel og Vendeboen.
Fortællinger og fotografier m.m.