Gøttrup kirkebog har sorte felter

Startet af Kim Gade, 25 Feb 2013 - 14:32

Forrige emne - Næste emne

Kim Gade

Thisted, Vester Han, Gøttrup 1724-72.

Jeg får kun sorte felter. Nogen, der ved, om dette er fejlmeldt? Ved ikke længere, hvor man ser fejlmeldte. Efter ændringen er AO  fuldstændig uigennemsigtig. Synes jeg i hvert fald.
Mvh.
Kim Gade

Gitte Johansen

Hej Kim


Den er fejlmeldt.


Når du går på den nye AO, står der til højre registrerede fejl og mangler
Venlig hilsen
Gitte Johansen 8520 Lystrup

gittejohansen(snabel a)rocketmail.com

Kim Gade

Tak Gitte. Jeg kan simpelthen ikke se det. Måske, fordi jeg kigger et forkert sted. Men nu ved jeg da, at det er fejlmeldt. Men ærgerligt, når jeg lige havde tid til at kigge i den.
Mvh.
Kim Gade

Gitte Johansen

Der skal stå: Vælg arkivalietype her

Nederst i højre hjørne står der:

Nye kirkebøger

og reg. fejl og mangler
Venlig hilsen
Gitte Johansen 8520 Lystrup

gittejohansen(snabel a)rocketmail.com

Kim Gade

Ok tak. Så har jeg det. Jeg havde trykket på Forside til venstre, da jeg regnede med, at det stod her. Men var så på en forkert side. Og der stod det jo ikke.
Mvh.
Kim Gade

John Nielsen

Hej Kim

Filerne er der og ligger under /A/ , AO kalder dem /C/.
Hvis du har AOV kan du rette stien i bestillingen, ellers sig til.
Jeg lægger den ud på AO-Rebus senere.

Hilsen John Nielsen

Kim Gade

Jeg har desværre hverken AOV eller AO-Rebus. Aner ikke engang, hvad det er. Så du behøver ikke besvære dig for min skyld. Kigger bare i kirkebøgerne online. Når de da ellers virker. Men det var pænt af dig.
Mvh.
Kim Gade

John Nielsen

Hej Kim

Du kan se kirkebogen her: AO-Rebus

Hilsen John Nielsen

Kim Gade

Mvh.
Kim Gade

John Nielsen

Hej Kim

Ja, selvfølgelig.

Hilsen John Nielsen

Laila Olsen

Denne har jeg fejlmeldt ultimo januar
Hilsen Laila

Gl. Maribo amt, Gl. Ramsø herred, Gl. Slet herred, Gl. Præstø amt, Gl. Thisted amt og Kronobergs Len i Sverige samt Bergen i Norge og Oulu og Kajani len i Finland.
Bosat 3300

Kim Gade

Så er det sgisme da på tide, at de får fingeren ud.
Mvh.
Kim Gade

Karsten Damén

Ja Kim – det er noget slinger.  Vi ved jo alle, at medarbejderne på AO ikke laver noget ud over at drikke kaffe dagen lang, og at de er ligeglade med brugerne. 
Luk AO og privatiser online arkiverne ligesom i USA og Sverige f.eks.  Så kan vi betale 500-1000 kr. om året i abonnement og få noget der virker!  Også på dette område bør der indføres brugerbetaling.

Karsten

PS.  Ironi kan forekomme ::)

Kim Gade

At medarbejderne på AO intet laver, skrev jeg vist ikke. Men jeg går heller ikke ud fra, at hele bogen skal affotograferes påny. Uden at være ekspert, så regner jeg med, at det er noget, der hurtigt kan laves. Der er vel sket en fejl, som skal rettes igen. Og det er vel bedre at få en gammel bog op at køre igen end at lægge en nyere ind. Eller ser jeg det forkert?
Mvh.
Kim Gade

John Nielsen

Hej

Som tidligere nævnt så er den eneste fejl at AO har lagt filerne et andet sted end de angiver i jnlp filen.
Alle sort/hvide tiff filer bliver på et tidspunkt scannet om i gråtoner og jpg.

Hilsen John Nielsen

Niels Bjøreng

I stedet for at lave et nyt AO, der fungerer yderst problematisk, ville det måske have været en god ide at få ryddet op i fejlbunken og gennemgå alle krydserne, der sine steder er sat, som vinden blæser.

Men man har prioriteret anderledes.

Venlig hilsen
Niels Bjøreng   9400