Tilbyder hjælp til opslag i begravelsesprotokollerne på Stadsarkivet i København

Startet af bente lindhardt, 25 Feb 2013 - 13:29

Forrige emne - Næste emne

bente lindhardt

#931
Til alle mine henvendelser!

Jeg tager på Stadsarkivet, når jeg har et passende antal henvendelser. Det har i 2015 været sådan ca 1 gang om måneden.

I skal regne med, at det kun er ca 50% , som jeg finder i begravelsesprotokollerne.

vh
Bente

Birte Maaløe

Kan du hjælpe mig med følgende:
Min morfar Erik Hansen Eriksen født 5.7.1895 i Anst sogn _Kragelund Mark død ca. 1967 i Rødovre

bente lindhardt

Hej Birte

Hvis din morfar er død og begravet i Rødovre, så kan jeg desværre ikke finde ham på Københavns Stadsarkiv, som kun dækker Københavns kommune

vh
Bente

Bjarne Smedegaard

Hej Bente Lindhardt.

Jeg søger Adam Marius Adamsen. Sidst kendte adresse Borgergade 104 i København,

FT-1925 står der at han er i Rusland.

Hende han bor sammen med, efter at hans samlever dør i 1918, findes i FT-1930

hun er nu gift med en anden.

Jeg kunne godt få den tanke, at han dør i Rusland, men vil gerne have dig til at se efter ham fra 1925 til 1930.

Folketællingen i 1925:

Adam Marius Adamsen, arbejdsmand, født 20. november 1881 i Koed sogn, Sønderhald Herred, Randers Amt,

opholder sig i Rusland og derfor ikke er hjemme i Borgergade 104, 2. sal, indre by, Københavns Amt.

Han har tidligere boet i København, Bornholm og Helsingør.

Da han i 1915 vender tilbage til København, bruger han disse urigtige oplysninger:

Adam Adamsen, født 20. oktober 1882 i Århus



Med venlig hilsen Bjarne Smedegard

bente lindhardt


Susanne Riis

Hej Bente

Ja, så er det mig igen, der står her og banker på :)

Vil du kigge efter Steen Korsfelt næste gang du tager på Arkivet?
Han er født den 19. september 1948 og døde desværre efter en operation på Rigshospitalet i begyndelsen af 1960'erne, så han har ikke været andet end en stor skoledreng. Jeg har forsøgt at finde hans dødsdato i rigtig mange kirkebøger , men uden held, så prøver jeg hos dig (igen :))


Mvh
Susanne
mvh
Susanne Riis

forsker i slægterne Riis, Kagstrup, Kolding, Pedersen,Brøchner og Gjørup

Jette Udengaard

Hej Bente
Jeg tillader mig igen at bede om din hjælp.

Vil du slå følgende op i begravelsesprotokollen. Jeg vil gerne have oplyst, hvad der står og i hvilket sogn jeg kan finde opslagene.

Anna Margrethe Pank  ( enke ) død den 23. juni 1942. Begravet den 28. juni 1942 fra kapellet på Sorgenfri Kirkegaard
Løbenr. 2311 i protokollen

Hans Christian Pank  ( dreng ) død den 1. december 1941. Begravet den 4. december 1941 fra Bispebjerg Kirkegaard
Løbenr. 5840 i protokollen

Du har tidligere kigget efter Gerda Anna Pank fra 1968-1987. Vil du prøve igen da jeg nu har erfaret at hun blev skilt fra ægtefællen Hans Ivan Pank. Han giftede sig igen den 1. april 1953 med Ebba Mogensen født Poulsen.

Gerda Anna Pank født Christensen  født den 30. april 1903 i København. Syerske og direktrice   
I folketælling 1940 står familien Pank med adressen Hummeltoftevej 34,1 sal th.

Jeg har fået hjælp af Stina der har fundet dødsannoncer på Anna Margrethe Pank og
Hans Christian Pank
Mvh. Jette

Katharina Louise Janhøj Jensen

Hej Bente. Først en stor tak for det flotte arbejde du laver.

Jeg vil høre om du har mulighed for at kigge efter følgende:

En dødsårsag på Kaj Alfred Møller. Død på Sundby hospital d. 18 dec. 1941.

Samt et kig efter min farmor, Anny Magna født Pedersen eller Petersen gift Møller. har fundet en navneændring fra 1953 hvor hun skifter navn fra Jensen??? til Kastling. Det sidste jeg har på hende er at hun er død eller fraflyttet en lejlighed i 1955 Røddinggade 2 Kbh V.

Ved at du ikke kigger mere end ca fem år, men håber at du vil forsøge.

Med stor ærbødighed for dit knoklen
Katharina Jensen
Email: kitljjensen@gmail.com

bente lindhardt


Bjarne Smedegaard

Hej Bente

Det lykkedes mig at komme til København og jeg kunne ikke styre min nysgerrighed.

Adam Adamsen fandt jeg død i 1926, så du kan godt stryge ham af listen.

Jeg vil gerne benytte lejligheden til at sige mange tak for den flotte service du tilbyder

til så mange, med din opslagsservice.

mvh. Bjarne


Inge S, Jensen

Hej Bente.

Jeg vil prøve om du også kan hjælpe mig.
Det drejer sig om Lilly Bessy f. Christensen. Født 4. juli 1901 på Den Kgl. Fødselsstiftelse.
Hun blev gift 26. november 1918 i Vejle med Kristian Aksel Andersen, fra hvem hun blev fraskilt 20. oktober 1940.
Derefter flyttede hun til København. Blev gift med en Axel Nielsen.
Da han døde (jeg ved ikke hvornår) flyttede hun sammen med Svend Madsen, bosat Istedgade i København.

Det er uvist om hun også blev gift med ham.

Lilly Bessy døde efter 1964 og blev begravet på Assistent kirkegård.

Jeg ved godt, at det ikke er mange oplysninger, men håber, at når du engang kommer på Stadsarkivet, vil prøve at kigge efter.

Venlig hilsen
Inge S. Jensen

bente lindhardt

Hej Inge

Da der er stor usikkerhed om hendes efternavn, må jeg desværre sige, at jeg ikke har mulighed for/tid til at finde hende.
Prøv Borgerservice, de kan hjælpe, hvis hun lever efter 1968.

vh
Bente L

Ole Krog

hej Bente
Jeg havde nedenstående forespørgsel den 3. november 2014 - opslag 24 - men mener ikke, at jeg har fået retursvar. Har du mulighed for at søge efter dem?

Hej Bente - helt Ok - bare baggrundsviden, hvis du fandt nogen, der kunne passe.

Jeg søger hjælp til udfindelse af dødssted og dato for Søren Michelsen og Marie Cathrine Christensdatter/evt. nævnt som Marie Christensdatter

Sidste Folketælling, hvor jeg har fundet dem, er FT 1850, hvor de ses at bo København, Christianshavns Kvarter II, Overgaden Oven Vandet 200, porthuus, 1272. De er da 53 og 50 år.
Han er ud fra FT født ca. 1797-1801 og hun 17 12 1799.

med venlig hilsen

Ole Krog

bente lindhardt

#944
Hej Ole

En stor undskyldning, hvis jeg har overset din forespørgsel. Jeg vil nu se, om jeg kan finde ægteparret.

vh
Bente L

Inge S, Jensen

Hej igen Bente.

Jeg kan godt forstå, hvis du ikke kan lede efter en person, hvor der er usikkerhed om efternavnet.
Med hensyn til Lilly Bessy, så har jeg kontaktet en gammel slægtning. Hun mener ikke at Lilly Bessy blev gift med Svend Madsen i Istedgade.

Hendes sidste efternavn skulle så være Nielsen.
Altså Lilly Bessy Nielsen, født 4. juli 1901 på den Kgl. Fødselsstiftelse.
Død efter 1964. Begravet på Assistens kirkegård.

Mon du vil prøve at se efter hende?

Venlig hilsen
Inge Jensen

bente lindhardt


Anne-Mette Filskov Snider

Hej Bente.

Vil du engang kigge efter, om du kan finde Henry Peter Nielsen født 28 November, 1895, Lynge, Frederiksborg Amt. Han var formand for Ford Motor i 1930 og boede Udbygade 3. Kbh.
Efter telefonbogen bor han der indtil 1952, hvorefter hans kone Isabel Nielsen overtager nummeret, så jeg formoder han er død 1952-1953.

På forhånd tak.

Anne-Mette

bente lindhardt


Ulrik Damgaard Pedersen

Hej Bente

Tak for tilbuddet

Jeg søger info. hvornår denne slægtning dør

Navn:  Peder Larsen Pedersen ( står visse steder som Petersen)
Født:   06 Feb 1875 i Homaa ved Grenaa

PLP bor stadig Istedgade 94 a, i 1930 sammen med en Børgesen

På forhånd tak for hjælpen

Mvh

Ulrik


Yvonne Jensen

Hej , jeg vil høre om du kan finde hende her, elisabeth  ester anna immanuella hansen/glyme født d. 27-6-1899 i Præstø, hun blev først døbt da hun blev konfirmeret, i nyk,f, og fik tilnavnet Elisabeth,men hun var skuespillerinde på nørrebro teater  iKøbenhavn , under  navnet ester glyme, hun boede engang på,Franklingsgade 8,  i 1921, hun var datter af Frederik Hansen f. d. 1-8-1860 i Toksværd., og Johanne caroline Wentzel f. d. 27-4-1857 i præstø.
på forhånd tak.


Annette Agerup

Om muligt, vil jeg meget gerne bede om hjælp til at finde nedenstående i begravelsesprotokollerne for København.

Ilse Anny Clare Emilie West f. 29.5.1908 og død 26.12.1941 på Rigshospitalet

Jeg har på nettet kunne finde hende i registre til begravelsesprotokoller 1940-1943 opslag 445 og her er hun anført med nr. 6501.

http://www.kbharkiv.dk/kildeviser/#!?collection=6&item=338390

Begravelsesprotokollen for 1941 er imidlertid ikke tilgængelig på nettet.

På forhånd mange tak for ulejligheden.

Venlig hilsen

Annette

bente lindhardt

Hej Annette

Jeg har fundet Ilse..... Vil du have oplysningerne her? eller sendt til din private email adresse?

vh
Bente

Annette Agerup

Hej Bente

Hold da op, allerede :-)

Du må meget gerne sende dem i en privat besked via den lille kuvert, man kan trykke på.

Du skal foreløbig have tusind tak for din tid og interesse.

Venlig hilsen

Annette

Michael Jørgensen

Hej Bente
Hvis det stadig er gældende må du gerne forsøge at finde min Oldefar - Valdemar Lange-Nielsen
Død i København i perioden 1955-56. har søgt i Frederiksberg der var han ikke.
Han var ikke medlem af Folkekirken.
Mvh
Michael

Lykke Harndahl Claville

Hej

Er det muligt at få et opslag på følgende;

Otto Rasmussen   -  død i København, muligvis Traps Allè i perioden 1966 - 1968

Otto var født 16 aug 1890 Alstrup sogn, Hjørring Amt


Venlig hilsen
Lykke Claville

bente lindhardt

jeg kigger efter begge! med der går et stykke tid, da jeg lige har været derinde.

vh
Bente

Annette Agerup

Der skal sendes en stor tak til dig Bente, for det flotte tilbud du stiller til rådighed herinde. Endnu engang mange tak for din hjælp.

Kh

Annette