Tilbyder hjælp til opslag i begravelsesprotokollerne på Stadsarkivet i København

Startet af bente lindhardt, 25 Feb 2013 - 13:29

Forrige emne - Næste emne

bente lindhardt

Hej Judy

Gifter hun sig igen? Hun er kun 34 år i 1897 og kan jo leve 40-50 år endnu, så det er for mange år at lede.
Du er velkommen til at vende tilbage, hvis du får nye oplysninger

vh
Bente L

Freja Tjørnelund Rasmussen

Hej Bente.
Jeg leder efter min morfar som døde d. 24/5 1971.
Vist nok på rigshospitalet.
Han blev indlagt d.21/5 1971 kl 18.30
på noget der hedder B1.ll.afd 36
han har 7 børn og var ikke gift.
Jeg ved også at han var i en tysk koncentrationslejre, hvorfor er der ikke nogle af os der ved.
Han er født d.14/5 1923 i københavn.
Håber du kan hjælpe.

bente lindhardt


Mia Gerdrup

Hej Bente,

Vil meget gerne have hjælp til et opslag i begravelsesprotokollerne.

Jeg har Hemming Ibsen, skipper af Bogø, født 1798, sidst set på Bogø FT 1845.
Ifølge dødsanmeldelse tii Herredsfogeden i Stege, er han meldt død den 11.11.1846- hvilket ikke nødvendigvis er dødsdatoen. 

Der ses noteret skifte i Københavnske skifter indtil 1919, navneregister: generalregister, 1846-1847, opslag 115, pag. 59 - det har jeg ikke set!

Så er der skifte under Præstø Amt, Herredsfoged, Mønbo 1846-1850, pag. 59, opsl. 31, højre nederst - anmeldt død 11.11.1846. 
Skiftet fortsætter på opslag 44 og 45 samt 95 og 96.
Det fremgår af det sidste at enken foreviser skrivelse fra grosserer From i København der har besørget afdødes begravelse.
Så er spørgsmålet, hvor pokker jeg finder pgl. død og begravet?

Da der er en skifteregistrering i Kbh går jeg ud fra, at han er død i København???
Skiftet siger jo desværre intet om, hvor han er begravet.

Men hvis han var begravet i udlandet, ville man vel ikke notere et skifte i København???
Har gennemgået alle kirkebøger for 1846, men har ikke fundet ham død og begravet.

Jeg ville blive meget glad, hvis du ville forsøge at slå ham op i begravelsesprotokollerne.
Mia Dahl Gerdrup
slægtsforsker og lokalhistoriker
- med særlig interesse for 4793 Bogø


Ruth Neumeister

Hej Bente.

Jeg leder efter min svenskfødte oldemor:
Else Magnidotter (Magnusdotter) f. 16/2 1863 i Sverige.
Elise er gift Wåhlstrand, (Staves også Valstrand, Wohlstrand, Woldstrand Wahlstrand osv.

Eva Morfiadakis kan ikke finde hende død i Sverige
Elise er måske død i København, hvor hun er tilflyttet 1911, ifølge Politiets Registeblade:

http://www.politietsregisterblade.dk/component/sfup/?controller=politregisterblade&task=viewRegisterblad&id=1884323&searchname=polit_simple

Jeg ville også være glad, hvis du kunne finde hendes svigerdatter:
Herta Emilie Louise Jensen f. 29/5, død efter 31./8 1926
Hun blev skilt 1927 fra Wilhelm Wåhlstrand.

Hilsen
Ruth

Bente Frilund Gjørup

Hej Bente

Jeg søger oplysning om en Ejner Juul Knudsen, måske født 1907, sted ukendt, angivelig død januar 1937.

Familielegenden siger han boede i København. Har du mulighed for at se om du kan finde ham død i 1937 på Stadsarkivet?

Venlig hilsen

Bente


Stina Kirkegaard Hansen

Repræsentant Ejnar Juhl Knudsen står under Døde i København d. 20. januar 1937(det kan dog godt være et par dage før) i Politikens e-arkiv. Desværre ikke noget om hvor.
Venlig hilsen
Stina

Merete Skauge

Hej Bente!
Fint initiativ!
Mon du kan hjælpe med at finde mine to oldeforældre i København?
1. Karl Kristian Andersen, fabrikant, (1894-1950), boede på Frederiksberg
2. Alma Sofie Andersen (f. Nielsen) (1895-1975), boede på Frederiksberg
Mvh. Merete Skauge.

Anne Messmann

Hej Bente,
Vil du venligst kigge efter:

Frydensberg, Albert Thorvald f. ca 1853, død København januar 1896. Maskinmester.

Jeg kan ikke finde ham i Københavnske Skifter.

På forhånd tak og venlig hilsen
Anne Messmann
Med venlig hilsen
Anne Messmann

Julie Heyde

Hej Bente

Vil du venligst hjælpe mig med 2 personer,

Carl Christensen født 22/4-13, død 28/8 1978, Jagtvej 68, 1 tv

Robert Christensen født 8/11-01, død 1/9 1981, Amagerfælledvej 115 st th

På forhånd mange tak

Hilsen Julie Heyde

Bente Frilund Gjørup

Tak skal du have for oplysningen Stina. Nu bliver det spændende at se om Bente kan finde noget mere om ham i Stadsarkivet så jeg kan sikre mig at han er den jeg søger. :)

med venlig hilsen

Bente

bente lindhardt

Hej Merete

Dødsfald på Frederiksberg kan jeg ikke finde på Københavns Stadsarkiv, da de kun har dødsfald, som er sket i Københavns Kommune

vh
Bente

Anne Messmann

Bente # 610 Albert Thorvald Frydensberg opslag aflyses = HAR nu fundet ham:)

Hilsen, Anne
Med venlig hilsen
Anne Messmann


Pia Christensen

Hej Bente.

Der er en inde på Genealogisk forum på facebook der søger nogle oplysninger om hendes farmors død. Da hun skal bruge dem til en scrap bog til hendes niece sidst i denne måned.
De oplysninger hun har givet er:
Jenny Marie Gleerup, boede til sin død boede på Lundtoftegade 19, 5 sal i København.
Hun skal være død på Bispebjerg eller Frederiksberg Hospital.

Hendes mand Min farfar hed Svend Otto Gleerup, og boede til sin død på Langgade 18, 4780 stege, møn - mener han døde i 70érne og er begravet på Stege Kirkegård, vil tror hun er død efter ham.

Håber du kan hjælpe

Mvh
Pia Christensen
Pia Christensen
Fredericia :-)

www.piachristensen.dk


Pia Christensen

#618
Hej Bente

Hun er født d. 11. august 1914 i Stege sogn.
Hendes fulde føde navn er Jenny Marie Christine Petersen  Gift Gleerup

Mvh
Pia
Pia Christensen
Fredericia :-)

www.piachristensen.dk

line carlsen

Hej Bente
Mon du vil hjælpe mig med at finde min farmors storesøster´s dødstidpunkt?
Det er lidt kryptisk, da jeg har et "pænt stort" spænd fra næstsidste til allersidste fund i kirkebøgerne....
SÅ jeg har ikke et eksakt årstal  :-\

Hun hedder Elna Lindblad Ottosen  (født Jacobsen) og hun er død mellem 1947 og 1960
Havde bopæl Sværtegade 7 (Helligaandskirken)

Venlig hilsen Line Carlsen  :)



Anne Eriksen

Hej,jeg søger oplysninger om et skifte 21 april 1949,er det noget du kan slå op??Hilsen Anne

bente lindhardt

Hej Anne

Nej, det gør jeg ikke. Jeg er også ret sikker på, at et skifte i 1949 ikke er tilgængeligt endnu, men du kan jo prøve at søge om det.


vh
Bente

Anne Eriksen

Hej,jo det er tilgængelig.Det var bare en forespørgsel,tak for dit svar.Vh Anne

Lone Schou Hessing

Kan du mon hjælpe mig igen. Denne gang drejer det sig om Carl Georg Victor Christophersen født 16.10.1866 i Trinitatis sogn ..sidst kendte adresse Ovengade o/Vandet 96,4..han var maler..jeg har søgt i kirkebøgerne uden resultat..

Mange gode hilsner og god pinse

Lone Hessing
medl. nr. 8809


Lone Schou Hessing

Hej igen Bente

Ved folketællingen 1930 står han opført på adressen Ovengaden o/Vandet 96, 4..hans kone Anna Marie Albertine Christophersen (f. Christiansen) dør d. 31.1.1936 og der står der at hun var gift med Carl Georg Victor Christophersen, så det må være efter den dato.

Mange solskinshilsner og tak for at du vil prøve at hjælpe mig

Lone Hessing


Susanne Petersen

#629
Hej

Mon du kan hjælpe mig med denne person?

Vilhelm Andersen født på den Kgl. Fødselsstiftelsen d.22.februar 1823. Hans forældre var Malene Kirstine Hansen og Ole Andersen. Ved Vilhelms fødsel er Malene noteret som Marie Kirstine Hansen. (Kb 1821-1824, Kgl. Fødstift. Sokkelund, Kbh., opslag 51).

Jeg har ikke via ddd fundet forældrene. Derfor gætter jeg på de er døde i perioden 1823-1834. Jeg har deres vielse i Garnisons d. 12. Februar 1815. Forlovere var Johan Jochum Piper og Johannes Olsen. (Kb1814-1826 garnisons, sokkelund, Kbh opslag 343 nr 25 og kb 1769-1815 opslag 218). Ole var 33 år og Malene 26, så tvivler på de kan findes i begravelsesprotokol.

Håber du kan finde Vilhelm. Vil du se om han dør et sted i perioden 1861-1866?

M.v.h.

Susanne