ny tråd FT Ålborg 1906

Startet af carl simonsen, 22 Feb 2013 - 08:25

Forrige emne - Næste emne

carl simonsen

Hej
I går bad jeg om hjælp til at finde ud af hvor een Peter Andersen kommer fra.

Jeg skrev både om FT Ålborg 1901-1916 o.s.v o.s.v,

men nu vil jeg prøve og koge det ned til FT Ålborg 1906  Frederiksgade nr 6 1ste sal her står Peter Andersen med sin familie,og som jeg læser det, står der at han er fra 8 juli 1866 men ikke hvor han er fra-og det er det som er humlen i mit spøgsmål.

Jeg har selv ledt efter ham i DDD DDA uden resultat-

i FT Ålborg 1911-1916-1925 alt negativt-i FT Ålborg 1916-1925 er hans hustru alene med nogle af børnene.

Så hvor er Peter Andersen fra???????????.


mvh

CS


Anne Mortensen

Husk at oplyse opslagstal - FT 1906 Frederiksgade er opslag 30.
-----------------------

Har du søgt vielsen ?
Hvad står der ved Alfreds fødsel - kirkebog og opslagstal ?
Venlig hilsen
Anne Mortensen - 2770

carl simonsen

Hej Anne

Jeg har søgt dem viet-højt og lavt-men ikke fundet dem-har været hele Ålbprg registret igennem-omkring Alfred så er han den eneste af børnene jeg ikke har kunnet finde-underligt-har også søgt efter Peter Andersen død-indtil nu heller ingen resultat.
Det ser ud som om Peter forsvinder ud i luften efter 1910 hvor de sidste børn (tvillinger ) bliver født ??.

MVH

CS

Anne Mortensen

i FT Ålborg 1911-1916-1925 alt negativt-i FT Ålborg 1916-1925 er hans hustru alene med nogle af børnene

Hvorfor oplyser du ikke opslagsnr. og adresse til dine data ?
Så havde jeg været fri for at spørge om hustruen stod som enke eller gift i 1916 og 1925.
Venlig hilsen
Anne Mortensen - 2770

carl simonsen

Undskyl Anne-
Klart jeg skulle have gjort det. ;-( skal nok være mere opmærksom på dette.
Når jeg skrev som jeg gjore,var det netop for at i ikke brugte tid der,når jeg skrev at hun var alene.
Men skal nok næste gang tage det hele med.

vh

CS

Anne Mortensen

Hej Carl

Det jeg mener er, at hun kan jo godt stå alene   og manden er forsvundet - eller være alene   og  manden død - jeg var i tvivl om hvad du mente.

Hvorfor oplyser du ikke opslagnr. til FT 1916 og 1925  ???
Venlig hilsen
Anne Mortensen - 2770

carl simonsen

Hej Igen
Her kommer FT 1916 Skt Mortensgade nr 12 opslag 55 nr 8 Bolette Laurette Andersen og Dagny Andersen og Else Marie  Andersen og Mary Andersen og Leonhard J Andersen og tvillingerne Karen & Knud----FT 1925 Skt Mortensgade 12 opslag 36 baghus stuen den midteste familie-Bolette Laurette Andersen med Leonhard Johannes & tvillingerne

mvh

CS

Inger Toudal

Hej Carl

Her er et link til din gamle tråd http://www.slaegtogdata.dk/forum/index.php/topic,53791.0.html

Vil det sige, at det ikke er "din" Peter Andersen i FT-1901, Ålborg, Danmarksgade 66?

Venlig hilsen
Inger Toudal
Venlig hilsen
Inger Toudal

Anne Mortensen

#8
FT 1916 oplyser af Bolette er E = Enke.
Sidste barn er født august 1910.
Søg Peter Andersens død fra ca. 9 md. før fødslen i august og til 1916.
Søg den ældste datter f. 1901 konf. i ca. 1915 og se hvilke oplysninger der kan være om Peter Andersen.
------------------

Peter Andersen er jo i live i 1906 - så hans død skal kun søges mellem 1906 0g 1910.
Venlig hilsen
Anne Mortensen - 2770

carl simonsen

Hej Anne
Under Else Marie Andersen konfirmation Ålborg Vor Frue 1908-1915 opslag 291 nr 3 er Peter Andersen indskrevet i lighed med Bolette Laurette Andersen,så konklusionen er måske så at Peter Andersen og Bolette herefter er gået fra hinanden,eller at Peter Andersen er død,har prøvet og finde ham død i perioden 1927-1936-men selvfølgelig kan han være død i perioden 1916-?
Jeg vil prøve og kigge,indtil da tak for din hjælp.
Men det har stadig ikke bragt mig frem til hvor han er født.

vh

CS

carl simonsen

Hej igen

Har nu kostanteret at Peter Andersen er til stede under Else Marie,s konfirmation i Ålborg vor frue opslag 291 nr 3 skt mortensgade 12, og at Bolette Laurette Andersen er enke i FT 1916 Ålborg skt mortensgade 12 opslag 55 nr 8.
konklusionen må så være at Peter Andersen er død mellem 3 oktober 1915 og senest frem til november 1916.
Jeg har nu været hele registret for Ålborg vor frue-vor frelser etc-etc uden at finde Peter Andersen død,hvilke muligheder har jeg så for at finde ham,bedst som han er her forsvinder han igen.

mvh

CS

Grethe Elten Mortensen

Hej

Jeg har nogle fraskilte der betegner sig som enke, har du tænkt på den mulighed.

Det er jo en kort periode fra Konfirmationen til folketællingen, så hvis du har mulighed for at undersøge om en skilsmisse har fundet sted er det måske en ide.

Venlig hilsen
Grethe Elten Mortensen

carl simonsen

Hej Grethe

Nej den mulighed havde jeg ikke tænk på.
Omkring det at undersøge for skilsmisse har jeg ikke mulighed for idet jeg bor i København,så den sag må nok stå åben,men tak fordi du gad at kommentere mit indlæg.

vh

CS

Thestrup-Bjørn

Vil lige indskyde:

Man kan IKKE være 100% sikker på, at forældrene er i live ved et barns konfirmation, selv om de er anført.

Meget ofte er det blot en afskrift fra dåben, der ses ved konfirmationen.


Og ja - jeg har også flere tilfælde, hvor en mand eller kvinde kalder sig enkemand/enke - eller blot for ugift.
Førhen har det garanteret ikke været særlig velset at være blevet skilt, så når en ægtefælle forsvinder fra familien, kan det altså skyldes dødsfald, separation eller skilsmisse - måske endda fængsel!
v.h. Thestrup-Bjørn, Sjælland
Medlem af DIS-Danmark siden 1994
Registreret bruger af Brother's Keeper siden 1998

Inger Toudal


Ved Mary Andersens konfirmation i 1918 er begge forældre nævnt - adressen er Sct Mortensgade 12.
Så det kan nok ikke opklares ad den vej, hvad der bliver af faderen og hvornår han forsvinder ud af familiens liv.

Ålborg Vor Frue 1916-1923, opslag 187, nr. 4

Venlig hilsen
Inger T.
Venlig hilsen
Inger Toudal

Søren Juul Mikkelsen

Hej Carl,

en søgning på Family Search efter deres vielse gav resultat:

groom's name Peter Andersen
groom's birth date 1866
groom's birthplace
groom's age 29
bride's name Bolette Lavrette Larsen
bride's birth date 1868
bride's birthplace
bride's age 27
marriage date 12 Oct 1895
marriage place Ellidshøj, Ålborg, Denmark
groom's father's name Anders Sorensen
groom's mother's name Else Andersdr
bride's father's name Lars Nielsen
bride's mother's name Bolette Marie Pedersdr

Desværre er AO lidt ustabil lige nu, så jeg har ikke kunnet checke Ellidshøj kirkebøger.

vh Søren

Inger Toudal


Aalborg, Hornum, Ellidshøj, Bonderup, Ellitshøj Sogn, , 2, FT-1890, C9044
Navn:    Alder:    Civilstand:      Stilling i husstanden:      Erhverv:      Fødested:
Lars Winther Jensen   61    Gift   Husfader   Gaardejer   Ellitshøj Sogn, Aalborg Amt
Ane Larsen Toft   48    Gift   Husmoder      Sejlflod Sogn, Aalborg Amt
Jens Laurits Winther   24    Ugift   Søn      Ellitshøj Sogn, Aalborg Amt
Laurits Toft Winther   20    Ugift   Søn      Ellitshøj Sogn, Aalborg Amt
Idæus Winther   17    Ugift   Søn      Ellitshøj Sogn, Aalborg Amt
Jens Peter Nielsen   15    Ugift   Tjenestetyende      Dal Sogn, Aalborg Amt
Chrisrian Albert Nielsen   15    Ugift   Tjenestetyende      Tversted Sogn, Hjørring Amt
Poul Buus Nielsen   72    Ugift   Tjenestetyende      Svenstrup, Aalborg
Christine Larsen   24    Ugift   Tjenestetyende      Ferslev Sogn, Aalborg Amt
Bolette Laurette Larsen   22    Ugift   Tjenestetyende      Ferslev Sogn, Aalborg Amt

Hun bliver gift med Peter Andersen 12/10-1895 i Ellidshøj Kirke  :)

AO: Ellidshøj, Hornum, Ålborg 1892-1910, opslag 155 øverst

Aalborg, Hornum, Frejlev, Drastrup, Frejlev Sogn, , 1, FT-1890, C9039
Navn:    Alder:    Civilstand:      Stilling i husstanden:      Erhverv:      Fødested:
Søren Larsen   67    Gift   Huusfader   Gaardmand   Frejlev Sogn, Aalborg Amt
Johane Andersen   55    Gift   Huusmoder   Kone og Huusbestyrerinde   ??
Kirtine Sørensen   19    Ugift   Datter   Pige i Hjemmet   Frejlev Sogn, Aalborg Amt
Niels Kristian Sørensen   17    Ugift   Søn   Karl i Hjemmet   Frejlev Sogn, Aalborg Amt
Søren Peter Sørensen   15    Ugift   Søn   Dreng i Hjemmet   Frejlev Sogn, Aalborg Amt
Johan Anton Klitgaard Sørensen   12    Ugift   Søn   Dreng i Hjemmet   Frejlev Sogn, Aalborg Amt
Peter Andersen   23    Ugift   Tjenestetyende   Karl   Volsted Sogn
Anders Kristian Jensen   28    Gift   Svigersøn   Gaardbestyrer   Vadum Sogn
Johane Kirstine Sørensen   20    Gift   Datter   Medhjælper i Hjemmet   Frejlev Sogn
Jens Peter Jensen   1    Ugift   Søn   Dreng   Frejlev Sogn

Aalborg, Fleskum, Volsted, Volsted, Husejer, , FT-1880, C1831
Navn:    Alder:    Civilstand:      Stilling i husstanden:      Erhverv:      Fødested:
Anders Sørensen   59    Gift   Husfader      Volsted
Else Andersdatter   59    Gift   Husmoder      Gunderup
Søren Peter Andersen   26    Ugift   Skrædder      Volsted
Peter Andersen   13    Ugift   Søn      Volsted

Aalborg, Fleskum, Ferslev, Ferslev By og Sogn, Et Hus, 10, FT-1880, C1705
Navn:    Alder:    Civilstand:      Stilling i husstanden:      Erhverv:      Fødested:
Søren Dalsen   69    Enkemand   Husmand      Sørup Sogn Aalborg Amt
Dorthe Marie Larsen   20    Ugift   Tjenestepige      Ferslev Sogn Aalborg Amt
Maren Larsen   17    Ugift   Skræder      Ferslev Sogn Aalborg Amt
Bolette Laurette Larsen   12    Ugift         Ferslev Sogn Aalborg Amt

Aalborg, Fleskum, Ferslev, Ferslev By og Sogn, Et Hus, 10 F2, FT-1880, C1705
Navn:    Alder:    Civilstand:      Stilling i husstanden:      Erhverv:      Fødested:
Bolette Marie Pedersen   53    Enke   Husmoder      Ferslev Sogn Aalborg Amt [Bolette Laurettes mor]
Laurids Niels Ole Nikolajsen   under 1 Aar    Ugift   Hendes Barn      Ferslev Sogn Aalborg Amt

Venlig hilsen
Inger T.
Venlig hilsen
Inger Toudal

Søren Juul Mikkelsen

Sønnen Alfred er født 1. august 1895 i Ellidshøj, KB 1892-1910 opslag 13.

vh Søren

carl simonsen

Hej Søren Juul og Inger Toudal

Tusind tak for jeres store hjælp,i er godt nok skrappe,dem havde jeg aldrig fundet alene.

MVH

CS ;-)