Jakob Tygesen Kruse

Startet af Geoff Pain, 11 Okt 2010 - 02:49

Forrige emne - Næste emne

Geoff Pain

Hej,
Jeg håber nogen måske kunne hjælpe med oplysninger om mine forfædre Jakob Kruse (f ca 1570?), Søn af Tyge Kruse to Vingegaard (d1610) og Birgitte Lauidsdatter Munk (f ca 1530?). Han nævnes i 1900 Adel Aarbog side 256 uden datoer. Hans søskende var Christoffer (live i 1608), Enevold to Hjermslevgaard (d1621, gift med Else Marsvin født 1575), Laurids (d1609), Anne, Ingeborg (gift Jens Hvas) og Maren (d1622). Oplysninger om søskende kan hjælpe.
Tak.
Geoff

Finn Holbek

Hej

Der står intet om ham i nogle af rettelsesårgangene, hvilket kunne tyde på at han er død som lille.
Med venlig hilsen
Finn Holbek
https://finnholbek.dk

Geoff Pain

Tak Finn, jeg har fundet din hjemmeside meget nyttig. Måske har vi fælles forfædre.

Peter Kristiansen

Jeg er også af den opfattelse at han døde ung, og altså ugift, og uden børn. Derfor forvirrer det mig, at du skriver at Jakob Kruse er en af dine forfædre - for så må han jo have forplantet sig?
M.v.h. Peter Kristiansen

Geoff Pain

Mange tak Peter,
Jeg er relateret til den adelige familie Kruse gennem andre kvindelige familiemedlemmer linjer og jeg leder efter den direkte forbindelse. Hvis Jakob døde ung, er det muligt, at en nevø bar hans navn i tradition. Jeg fandt henvisning Nygaard til Laurids Kruse gift med Kirsten Krabbe (enke på Møgelgaard i 1612). Min linje i Kruse familien er forbundet med Hvolgaard og Møgekjaer. Jeg spekulerer på, om vi kan finde Laurids efterkommere.