Min oldemor Martine Nielsen's svoger, Peder Jensen Pedersen Bejstrup sogn

Startet af Gitta Burskov Pape, 13 Feb 2013 - 14:47

Forrige emne - Næste emne

Gitta Burskov Pape

 Hej, jeg er simpelthen kørt fast og har brug for hjælp.Min oldemor Martine Nielsen, født den 16-4-1866 Vadum sogn, havde fem søskende,de andre har jeg fundet, men mangler søster Andersine og hendes mand, hvor har de slået sig ned og er døde.Andersine blev født 6-12-1868 Torpet Vadum sogn.Hun blev gift med Peder Jensen Pedersen, født den 26-7-1876 Bejstrup sogn, i Vadum kirke den 10-5-1901.I Kirkebogen står hans navn og han er af Aalborg, opslag 276 1899 Vadum.Derefter kan jeg ikke finde dem, hverken ved folketælling i Bejstrup, Vadum eller Aalborg ved kip data. Har ham i folketælling 1890 Bejstrup som 13 årig.PÅ forhånd tak. Med venlig hilsen Gitta. Glemte, jeg har ham konfirmeret i Aggersborg den 5-4-1891.

Hans Peter Christiansen

#1
Hej.

Andersine har også været en tur i Hjørring.

Hjørring, Hvetbo, Jetsmark, Øster Bundgaard, , 270, FT-1890, C8452


Navn:   Alder:   Civilstand:   Stilling i husstanden:   Erhverv:   Fødested:

Peter Sølling Vichmand   32   Gift   husfader   Gaardejer   Fuglsø Sogn, Mariager
Signe Vichmand   25   Gift   husmoder      Brøndbyøster, Kjøbenhavn
Poul Frederik Vichmand   4   Ugift   barn      Jetsmark Sogn, Hjørring Amt
Agnes Vichmand   3   Ugift   barn      Jetsmark Sogn, Hjørring Amt
Johanne Hasselbalch   54   Enke   Logerende      Havnefjord, Island
Andersine Nielsen   21   Ugift   tyende   Tjenestepige   Vadum Sogn, Aalborg Amt
Maren Pedersen   19   Ugift   tyende   Tjenestepige   Jetsmark Sogn, Hjørring Amt
Johanne Eriksen   15   Ugift   tyende   Tjenestepige   Jetsmark Sogn, Hjørring Amt
Ane Katrine Christensen   16   Ugift   tyende   Tjenestepige   Jetsmark Sogn, Hjørring Amt
Niels Jensen Larsen   25   Ugift   tyende   Avlskarl   Jetsmark Sogn, Hjørring Amt
Thinus Christian Nielsen   20   Ugift   tyende   Arbejdskarl   Jetsmark Sogn, Hjørring Amt
Niels Larsen   26   Ugift   tyende   Røgter   Biersted Sogn, Aalborg Amt
Søren Sørensen   14   Ugift   tyende   Arbejdsdreng   Jetsmark Sogn, Hjørring Amt
Mvh HP