AO ??

Startet af Jeanette Brooks, 10 Feb 2013 - 11:21

Forrige emne - Næste emne

Jeanette Brooks

Hej

Det kan godt være jeg kommer med et dumt spørgsmål...
Jeg har downloaded noget med AO for dette slægt... Men jeg kan ikke lige se mig ud af hvordan det virker?? Er det et søge program?? Det kan godt være at det er fordi jeg ikke er helt inde i dette her er og dets sprog, for når jeg læser om det forstår jeg det heller ikke helt.....

Nogen der kan skære det helt ud i pap for mig??
Med venlig hilsen
Jeanette :-)

Jesper Skov

Er du venlig at skrive nøjagtigt, hvad det er, du har downloadet (evt. med det link).
Ellers er det svært at svare på.


Med venlig hilsen

Jesper Skov

Jeanette Brooks

Med venlig hilsen
Jeanette :-)

Jørn Christiansen

Hej Jeanette

Helt nede i bunden af den side du linker til er der en "Vejledning" og en "Kom godt igang" link, tryk på dem og læs hvad der står. Er der herefter konkrete spørgsmål kan du spørge om dem her i forum. Der er vist ingen grund til, at en eller anden skal til at skrive en ny vejledning når Utilis allerede har skrevet en.
Venlig hilsen
Jørn
6950
www.christrup.eu
Vær venlig IKKE at bruge »Pers. besked«; send mail til: joern@christrup.eu

Jeanette Brooks

Som jeg nævner har jeg læst det meste, men jeg vil faktisk bare gerne have at nogen kan forklarer helt nede på jorden hvad programmet kan?
Er det et søge program eller er det bare et program der viser dette samme som jeg kan se når jeg er på selve hjemmesiden sa.dk??
Med venlig hilsen
Jeanette :-)

John Nielsen

#5
Hej Jeanette

Det er et program til at downloade arkivalier og dernæst indeksere dem.
Den vigtigste funktion er dog at arkivalierne bliver gemt systematisk ligesom hos AO.

Det sørgelige er at det sikkert ikke virker efter den 19 februar.
AO starter deres nye system på den dato, men de har ikke oplyst noget om hvorlænge det gamle system fortsætter.
Med deres track record er mit gæt at man ikke laver overlapning.

Hilsen John Nielsen

Jeanette Brooks

Mange tak John

Det gav et bedre billeder af det.
Tror bare jeg vil holde mig til DDD :-)

Igen tak
Med venlig hilsen
Jeanette :-)